Echte paparazzi en obsessieve fans zijn dus wél zo asociaal. Het is niet voor niks dat behoorlijk veel bekende mensen hun kinderen bewust uit de spotlights houden. Het gedrag is niet oké, maar als je weet dat het gedrag er is en je eerste reactie niet: ik haal alles van internet en gun mijn kinderen privacy is, ben je toch zelf verantwoordelijk voor de gevolgen. Het gedrag van de ander kan je namelijk niet beïnvloeden.
Edit: in mijn ogen werkt het zo. Als je in je dagelijks leven geen gevolgen wilt hebben van je bekendheid, moet je je terug trekken uit het bekend zijn. Als je wilt dat je kinderen er geen nadeel aan ervaren, moet je hen tot op de leeftijd dat ze dat zelf kunnen beschermen door geen online personages van ze te maken (Je hebt immers geen controle over andermans gedrag en bent er niet altijd om ze te redden). Maar je kan niet breed je kids etaleren én verwachten dat ze daar in het dagelijks leven niks van merken. In de droomwereld zou het zo werken, maar zo is de realiteit nou eenmaal niet.