Mijn probleem met het recept is dat die aardappels er helemaal niet krokant uitzien maar als zompige treurnis. Mijn aardappelhart huilt.
Haha ik dacht ook al; hoe is dat krokant??
Dit lijkt er meer op: https://www.culy.nl/recepten/culy-homemade-crispy-geplette-aardappeltjes-uit-de-oven/
Het geheime trucje is trouwens ganzenvet of eendenvet, niet met je vinger een kuiltje in de aardappel drukken.
Nooit perfecte ‘crispy’ aardappelen voor mij dus
Van Heston Blumenthal (die had een tijdje terug zogenaamd de beste roast potatoes ontwikkeld) mag het ook met veel olijfolie, maar die moet je dan wel in de schotel in de oven voorverwarmen voor je de gekookte aardappelen erin doet. Maar mijn familie aan de andere kant van de vijver gebruikt dierlijk vet en dat is wel heeeeuuuuul lekker (en vast super slecht voor je en zeker niet vega).
Deze foto doet me meer denken aan de overgebleven aardappelen die mijn moeder opbakte met een eitje er door <3
Nooit geweten dat dat luxe was. Maargoed, ik dacht ook altijd dat nasi een traktatie was
Ja, dat vind ik ook, maar zoals ik al zei vind ik de formulering die ze gebruikt opmerkelijk. En niet zo verstandig omdat dus al vaak is gebleken dat ze daar kritiek op krijgt. Dus slordig/ondoordacht om het zo op te schrijven terwijl het zo makkelijk anders kan.
maar dit veronderstelt een vorm van ambitie op het gebied van tekstschrijven.
volgens mij heeft ze die simpelweg niet. is het al heel snel goed.
Opgebakken aardappelen . Vond ik ZO lekker altijd, echt feest hahaha
Trucje van Joris Bijdendijk:
Kruimige aardappelen in grote stukken snijden, koken, te ver doorkoken zodat de punten moes worden, afgieten en een nacht in de koelkast laten staan.
Frituren in zonnebloemolie, daarna bakken in de pan met boter, boter bruin bakken, handgesnipperd uitje erover, peterselie en zeezout.
(Ik heb dit meegetypt met een podcast dus niet een mega duidelijk recept, excuses.)
hahah dit lijkt net zo’n comment op Facebook/instagram met ‘recipe for a cake’
En dan ondertussen de hele tijd rondstrooien dat je een ontzettende perfectionist bent
Haha! Volgens mij is de truc dat je de punten echt tot moes kookt. Dat wordt knapperig als je het bakt namelijk.
Ik heb wel eens gelezen dat je ze in een ijzeren vergiet/zeef moet doen na het koken en dan flink schudden, zodat de oppervlakte van de aardappels ruw en korrelig wordt. Dan bakken in olie/boter voor het knapperige laagje.
Hoe vaak kan iemand ‘like’ zeggen? Oh ja, de Kardashians zijn Mascha’s grote voorbeeld.
Sanne introduceert haar trouwens als de grootste beautyexpert van Nederland sure mate.
De uitkomst is dan natuurlijk niet dat mensen daadwerkelijk die correctie krijgen… maar dat hij jongeren die niet tevreden zijn met hun uiterlijk meer zelfvertrouwen gaat geven, ofzo.
Nouuuuuu die trui is dus van Naked. In haar vlog van begin vorige week vertelt ze al dat er een kortingscode online zal komen.
Ik moet zeggen de laatste tijd vond ik Alwin van vergezellig niet meer zo’n leuke content maken, maar ik kijk nu na de preview wel erg uit naar zijn nieuwe podcast over grote levensveranderingen
Jij was er waarschijnlijk een van die judgers, gezien de defensieve natuur van je bericht en t feit dat jij haar kent, of verwar ik je nu met iemand anders die van de week een hele preek over “kledingvoorschriften” gaf?