Dit is ook wel goed gevonden. Magnetronmaaltijden doorverkopen.
Haar borsten zijn nog mooier
Toch 3 dagen. Maar daar zullen ze wel 20 vlogs over maken en geld mee verdienen helaas
Ah joh, misschien declareren ze die boete gewoon omdat ze hier videoās over maken en het dus werk is
Jammer
Precies. Van wat ik uit de interviews en filmpjes van de agfelopen dagen heb opgemaakt is dat ze er weinig van hebben geleerd. Vooral die Govert, maar Ties kwam ook niet bepaald over alsof het veel boeide en alsof ze Ć¼berhaupt beseffen wat ze fout hebben gedaan. Volgens mij denken ze echt dat youtubers een soort van superieur zijn en alles maar mogen voor de vlogs/filmpjes/content
Had verwacht dat ze zwaarder gestraft werden door die āraidā die over een paar dagen zou plaatsvinden.
ā¬2100 is denk ik nog minder dan hun maandloonā¦ waar gaat het over.
Van een geld boete merken ze vrij weinig en leren ze ook niet veel van vrees ikā¦
ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat (volgens mij) iedereen hier ze een hogere straf had gegund? ja, het is dom, en ja, ik had het ook niet erg gevonden als ze bijv. wel de cel in moesten maar om dit nou direct af te doen als onterecht etc. vind ik ook raar, wij hebben toch geen inzicht in de exacte context.
Ja mee eens. En het argument āeen ander had een veel zwaardere straf gekregenā gaat wmb ook niet op, dan heb ik liever dat iedereen deze straf krijgt. Maar deze jongens strenger straffen omdat een ander dat ook zou zijn gebeurd slaat nergens op.
Vind dat we best veel context hebben door alles wat zij zelf hebben gezegd en gedeeld in de media hoor.
Stuur even twee niet blonde maar wel Nederlandse influencer jongens Area 51 in, kijk wat hun straf wordt en dan pas kunnen we eventueel die conclusie trekken
Ik gun hun niet perse een erge of hele hoge straf, maar ik vind het heel raar dat iemand 5 km verboden terrein op kan rijden en dan weg kan komen met een geld boete. Omgerekend vind ik ā¬2100 heel veel geld, maar voor hun is het waarschijnlijk niks.
Waar trek je grenzen qua straf? Er zijn mensen die zes maanden gevangenisstraf krijgen en mensen die 500 dollar moeten betalen. Zorg dat er Ć©Ć©n straf is, dan is er geen discussie mogelijk.
Maar die straffen zullen verschillen omdat er gradaties zijn. We weten eigenlijk helemaal niet zoveel van wat er gebeurd is en eerlijk gezegd vind ik zelf van wat we weten dat het best wel meevalt wat ze hebben gedaan (hoewel ik het nog steeds superdom vind. Maar toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik dat ze ergens in de bosjes met een drone gesnapt waren).
Ze zijn 5km over de weg gereden (voor zover we weten), wat voor hoe groot dat gebied is best wel meevalt volgens mij en hebben toen bij een post gevraagd of ze door mochten. Klinkt vrij āonschuldigā voor wat ze daar ook hadden kunnen doen. Verder weten we niet wat voor beelden ze al geschoten hadden; alleen nog maar van hunzelf in de auto in dat gebied of al uitgebreide dronebeelden? Niet dat ik zo thuis ben in het rechtsysteem, maar ik kan me voorstellen dat ik zodra het hele verhaal bekend is me best kan voorstellen dat dit de straf is geweest. En ik denk dat ze vooral ook geprivilegieerd zijn omdat ze die geldboete makkelijk op kunnen hoesten en het uiteindelijk voor hun best meevalt. Het wrange is waarschijnlijk dat ze er met alle filmpjes die ze erover gaan maken waarschijnlijk winst op gaan maken.
Weten we eigenlijk wat er in het verleden voor straffen zijn opgelegd in dit soort zaken? Ik heb echt geen idee of dit nou in verhouding een logische straf is of niet namelijk. En los van bovenstaand verhaal denk ik trouwens dat ze hun afkomst zeker ook mee hebben, maar ik kan me dus los daarvan ook voorstellen dat ze niet zoān maximale straf hebben gekregen.
Ik dacht even lekker de weekvlog van Martine kijkenā¦ 8 minuten verder word ik van de hello fresh spon de desenio spon ingeslingerd. No thanks
Weet je wat ik zielig aan dat hele area 51 verhaal vind? Dat Tuur het broertje van Ties nu een of andere area51 meme is geworden. #freetuur
Denk ook dat de meeste mensen hier het niet over de doodstraf hebben
Wat we weten van de exacte context:
- twee blonde jongens met de Nederlandse nationaliteit en een zeer grote following
- hebben zeer bewust verboden gebied betreden
- zijn 5km doorgereden en hebben waarschuwingsborden genegeerd
- hebben daar beelden geschoten
- hebben meermaals laten weten dat ze zich bewust waren van de illegaliteit, maar dat ze ervan uit gingen dat het wel ging lukken
- hebben er niks van geleerd en de straf is een lachertje.
En dat allemaal in een land waar je doodgeschoten kan worden omdat je er verdacht uit ziet. Ik heb verder nul inzicht in de strafmaat daar, wat anderen ervoor krijgen etc, maar dit is gewoon om je voor te schamen. Die geldboete hebben ze zo betaald, ze mogen het land nog in, ze zouden het hoogstwaarschijnlijk zo weer doen en worden door hun achterban als helden onthaald. Ze hoeven ook echt geen jaren te brommen in mijn ogen, maar ik had gehoopt op iets waardoor ze op zijn minst flink konden balen (een inreisverbod voor 10 jaar ofzo)
Wat ik dus niet snap aan deze hele discussie is dat er zo moeilijk wordt gedaan over de lage straf. Er is niemand onschuldig dood gegaan / gewond geraakt, ze hebben niemand kwaad gedaan en er zijn zelfs geen dieren gewond geraakt/dood gegaan. Ja waarschijnlijk leren ze niks van die lage straf, maar ze wisten sowieso wel dat dit zou kunnen gebeuren vooraf. En tuurlijk zeggen ze in de media dat ze het niet door hadden, beetje je eigen hachje redden, waarom niet?