Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Freeties klinkt als frieties en nu heb ik honger :frowning:

78 likes

Het duurt misschien 6 maanden maar ik denk dat het goed is voor je youtube carrière

12 likes

Dit… jilla?

10 likes

Dat denk ik ook idd

Denk niet dat we dat instagram account al te serieus moeten nemen.

2 likes

Dit zou ook een leuk concept voor Nederlandse Youtubers zijn. En waarschijnlijk Cynthia zal dan wel per ongeluk Terschelling gooien en de foefjes Las Vegas?

6 likes

Ja precies en ik ben ook benieuwd of ze daadwerkelijk al met die drone gevlogen hadden. Als dat niet zo is, kan ik me voorstellen dat de straf lager uitvalt.
En waarschijnlijk hebben ze door hun YouTube moneys ook wel geld voor een goede advocaat, kan ook schelen in de uiteindelijke straf.

1 like

Ik keek net op Carolines insta en ze is bezig al haar oude dingen te reposten en te creditten.

Zeker in 2014 praat ze heel erg cringe ~cool girl~, maar eigenlijk gewoon vooral heel Amerikaans. En ze was 22, wie was er toen niet cringe af? Ik vind haar verder wel leuk overkomen, niet bang om zich in avontuur te storten, ontwapenend en overal voor in. Stel me nu voor dat Nathalie tegelijkertijd heel boos thuis zit.

Hoe meer ik lees (kende ze ook niet) hoe meer ik eigenlijk sympathie voor Caroline over Nathalie voel. Maar misschien is dat omdat ik mezelf van toen ik jonger was stiekem een beetje herken in haar (niet dat mijn leven ooit zo cool was, maar een beetje die luie houding gecombineerd met interessant gevonden wil worden) en mijn voormalige bff 80% een Nathalie was en wij exact zo’n soort vriendschap hadden.

4 likes

Nee eens. Ik vind dat er vaker youtubbers stomme acties uithalen. Domme acties geeft consequenties.

1 like

Ik gok dat ze als Nederlandse Youtube helden worden gezien en ze hier veel roem voor gaat krijgen. En dat ze naast een boete geen straf krijgen omdat ze witte toeristen zijn.

4 likes

Het is nooit bewezen dat Otto inderdaad met z’n “poten” aan spullen heeft gezeten. De camera beelden zijn ontzettend vaag, kan zomaar iemand anders zijn geweest en dat hij is geframed. Het is Noord Korea, nou niet het meest transparante en rechtvaardige land dat ik me kan bedenken. Otto is uiteindelijk gestorven aan zijn behandeling in de gevangenis en ik zou oppassen met victim shaming.

26 likes

Het is in ieder geval voor haar te hopen dat ze niet zoiets als Peru destijds gooit :sweat_smile:
En wie wil er nou geen Terschelling verslag deel 3788?

1 like

“Er is geen contact geweest sindsdien”, zei manager Thomas Scherpenzeel, die namens Granzier en Sweep spreekt, vanochtend. “Het is nu midden in de nacht in Amerika, dat maakt het lastig om dingen uit te zoeken en contacten te leggen. De ouders vinden het vanzelfsprekend verschrikkelijk en vervelend dat hun zoon vast zit.” Inhoudelijk kan er nog niet gereageerd worden.

Wat voor straf de jongens wacht is nu onduidelijk. Voor het illegaal betreden van een militaire basis in de staat Nevada staat een maximale straf van zes maanden, een boete van 500 dollar of allebei.

Voor Sweep is nu nog veel onzeker. “Ze zeiden dat we vanochtend uit de gevangenis mochten, maar we zijn er nog steeds”, zegt Sweep. “Ik weet niet wanneer we naar de rechtbank gaan.”

Deze vrouw zegt hier echt “privilege is a huge and often invisible tragedy” zonder ook maar een spoortje ironie??? :sob: wauw. Geen woorden.

3 likes

Hoezo kan hij videobellen en een interview afleggen als hij in de gevangenis zit? Is dat normaal daar haha.

1 like

Ja ik snap daar ook geen zak van haha. De ouders van Ties hebben ook via de media moeten vernemen dat hij vastzit, blijkbaar. Dus er kan door die ene gast wel een videobelletje met een tv-station gepleegd worden maar niet even een appje naar de ouders? Of zouden ze andere behandelingen krijgen, misschien omdat Ties reed en de ander niet?

5 likes

Huh, even hierop inhakend… 15 jaar werkkamp voor het stelen van een poster, daar gemarteld worden (zoals uit onderzoek gebleken) en uiteindelijk in coma raken gaat wel wat verder dan ‘de sjaak zijn’.
Edit: ik zie dat dit al gezegd is.

15 likes

Maar in dit geval zou uit onderzoek wel blijken dat ze gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar zijn of iets dergelijks, toch? Dan zal dat worden meegewogen (of althans, zo zou dat hier gaan)

Ik vind het heel gek dat we bij Primark meteen zeggen ‘oh kinderarbeid wat slecht dat je die winkel steunt’ en youtubers daar om shamen, terwijl we dat nooit zeggen over samenwerkingen met merken als Adidas, Victoria Secret, Apple, Zara etc. Terwijl die in veel gevallen nog slechtere werkomstandigheden bieden.

15 likes

Je hoort ook niks anders op de radio. Levert ze vast veel views en subs erbij op dus roem hebben ze eigenlijk al wel behaald.
Ik was overigens net in het dorp waar Ties woont en daar praten ze ook over niks anders. Echt het Breaking nieuws van de dag. Zelfs de hele supermarkt was erover in rep en roer haha

3 likes