Filmtopic

Bridget Jones Baby

Mening

Ik heb deze film in de bioscoop gezien en vond hem toen echt hilarisch. Deel 1 en 2 vond ik daarna maar saai en langdradig. Nou, ik weet niet wat er ondertussen met deel 3 gebeurd is, maar ik vond het een erg lange zit. En dan tegen het eind raken ze het spoor echt bijster dat beide mannen haar tillen naar het ziekenhuis en hoe ze dan door die deur heen gaat. Het is zo bizar dat het wel zorgt dat je moet lachen, maar het is echt too much.

Little miss sunshine

Mening

Lag al een eeuwigheid in de kast te wachten op een eerste kijkbeurt en ik was echt verrast! Vanaf het eerste moment sluit je de hoofdpersonen in je hart. Ze zijn allemaal wel maf/uniek maar normaal. De vader werkt je trouwens vanaf het begin op de zenuwen en je wil hem wel een stomp verkopen als hij over dat ijs begint, eikel. Het einde is echt zo leuk gedaan. Ik las ergens dat Captain Fantastic wel heel veel heeft afgekeken van deze film. Dat zou best wel eens kunnen, ze hebben dezelfde sfeer ook wel. En iets raars met de dood

The Old Guard

Mening

Voor de tweede keer gekeken en vind het echt nog steeds een onwijs leuke verstand op nul film. Charlize Theron is echt een knappe chick en ze speelt haar rol met verve. Het moment dat ze gescheiden wordt van Quenty en wat er dan met haar gebeurd, bah, echt naargeestig. Ik vraag me wel af hoe zij ontsnapt is. Erg hoogdravend en diepzinnig is het allemaal niet, vermakelijk wel

Happiest Season

Mening

Dol op Kirsten Stewart en ook hier vind ik dat ze een leuke rol neer zet! De andere acteurs vond ik wat over the top overkomen. Ik las dat alleen in geen een recensie terug, dus misschien ligt het aan mij. Wel jammer dat er zo de nadruk gelegd moet worden dat het anders is dat ze een lesbisch stel zijn. Word tijd voor een film die gewoon normaal er over doet. Verder vind ik het wel een van de betere kerst romcoms!

Ik ben begonnen met Blue Valentine en ga binnenkort Moulin Rouge nog maar eens een keer kijken. Ook staat The invisible life of Euridice Gusmao’ op de planning.

8 likes

Zoooo, heb net 'A Quiet Place Part 2" gekeken en ik ben echt nog net niet uit m’n stoel geblazen, wat een geweldige film zeg. Van begin tot eind spannend en entertaining, geweldig geacteerd, ziet er prachtig uit.
Vond deel 1 persoonlijk wat saai en had hier dan ook niet veel meer van verwacht, maar wow. Dikke aanrader.

4 likes

Ik ga vanavond in m’n eentje naar de bios, naar in the heights.
Ik hoop dat het heerlijk over de top vrolijk catchy en feel good is. Kan wel wat opbeurends gebruiken

3 likes

Oeh ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik ga volgende week voor het eerst sinds een jaar naar de bios en kijk ernaar uit om nachos te eten tijdens deze film :ok_hand:

Ik raakte compleet overprikkeld voor vertrek dus ik ben niet meer gegaan :grimacing:. Als ik nog een avond vrij heb deze week wil ik wel gaan, maar zie er nu eigk ook beetje tegenop dat die bijna 2,5 uur duurt. Na 2 uur is m’n aandachtsspanne echt op

Oh compleet overprikkeld naar deze film lijkt me idd geen strak plan. Ik zal hier volgende week wel posten of het de 2,5 uur waard is haha

1 like

Ik ga hier vanavond in m’n eentje heen! Dacht dat die 2,5 uur eerst een foutje was van PathĂ©, maar blijkbaar niet. Ben heel benieuwd!

Net Gunda gezien!

Spoiler

Ik fluisterde zo tegen m’n vriend “Als 1 van de biggetjes doodgaat he :rage::rage:” en toen echt binnen 10 minuten stamp thanks mom
Maarja is natoer, was ook wel een ziek biggetje leek wel dus ik denk dat het niet per ongeluk was van mama.

Verder erg mooi! Aanrader

2 likes

Ik ben de laatste tijd weer meer films aan het kijken en ik houd sinds begin dit jaar een lijstje voor mezelf bij met wat ik gezien heb + mijn rating. Van de afgelopen tijd:

Sleepers - 4/5 - Over een groep straatjongens die wraak nemen op het detentiecentrum waar ze gezeten hebben, o.a. met Brad Pitt

United 93 - 4/5 - Over een van de gekaapte vluchten tijdens 9/11

Cruella - 3/5 - Was leuk voor een keertje, vond de film mooi gemaakt maar meer niet

Luca - 4/5 - De nieuwste Pixar/Disney film, heel leuk! Een feelgood zomer film

Instinct - 4/5 - Met Carice van Houten, die een begeleider speelt in een psychiatrische inrichting. Vond hem verrassend goed!

Alles Is Zoals Het Zou Moeten Zijn - 3/5 - Stond al lang op m’n Netflix homepagina, vond het wel vermakelijk en geestig

Erin Brockovich - 4/5 - Met Julia Roberts, die bij een advocatenkantoor werkt en een grote (waargebeurde) zaak oplost

Awake - 3/5 - Stond ook lang op m’n Netflix, met de actrice van Jane the Virgin. Gaat over dat niemand meer kan slapen. Beetje vage film maar keek lekker snel weg.

5 likes

Ik heb gisteren “I’m thinking of ending things” gekeken en mijn god, echt zo’n deprimerende film. Ik was er helemaal naar van. Ook echt op een avond dat ik alleen thuis was, goed idee.

Deze gaat echt in mijn lijstje van films die ik nooit meer opnieuw ga kijken. Hebben jullie ook van dat soort films? Niet dat ze slecht zijn maar gewoon zo naar dat 1x genoeg is.

Ik heb dat ook met Requiem for a Dream, The Master, Uncut Gems en The Future bijvoorbeeld.

6 likes

Toen ik je vraag las was de 1e die bij me opkwam inderdaad “Requiem for a Dream”. Die heb ik ruim 10 jaar geleden bekeken en ik vond het ontzettend goed maar die hoef ik echt nooit meer te zien

“We need to talk about Kevin” is er ook eentje die ik me herinner als heel sterk, maar je wil erna meteen slapen en de volgende dag in.

2 likes

Ik ben er wel benieuwd naar, heb het boek gelezen en die vond ik heel goed. Ben benieuwd hoe ze dat verfilmd hebben.

Ik had het bij: Mother!, Manchester by the sea, la piel que habito, dogtooth, jagten. Wel allemaal goede films overigens.

2 likes

Ohja “Mother!” is er ook zo 1tje, die heb ik wel voor een 2e keer bekeken omdat een hoop dingen pas duidelijk zijn op het eind en de film voor de 2e keer logischer is, maar pfff

1 like

Ja hij is om te beginnen al naar laat staan naar het einde toe. Maar zit wel een interessante symboliek achter.

Ik vergeet trouwens Funny Games die is misschien nog wel erger qua “niet opnieuw willen zien”
En A Clockwork Orange.

1 like

@Echo wel grappig, want “I’m Thinking
” staat al lang op mijn to watch lijstje, maar ik kijk er telkens niet naar omdat het door de poster etc. lijkt op zo’n standaard teenage/angsty netflix film, van die luchtige “maar serieuze” fluf. Maar dat is dus niet het geval hahah
ga m nu denk ik toch snel kijken dan.

2 likes

Ik heb het boek niet gelezen wat wel cruciaal is volgens mij want ik snapte niet alles. Ik heb naderhand moeten lezen hoe het precies zat. Ik vond het op zich wel knap hoe ze dat onheilspellende gevoel overbrengen op film. Het is wel echt een Charlie Kaufman film.

Oja Mother! En We need to talk about Kevin zijn van die films waar ik niet eens aan begin omdat ik al weet hoe naar ze gaan zijn.

@Hejira nee echt totaal niet, ik dacht dat eerst ook inderdaad!

3 likes

A Clockwork Orange ook 1 keer gezien, daar was ik niet perse helemaal somber van maar ik snap wel 100% waarom je dat vind!
Ondanks alle ellende een vrij kleurrijke film waarbij ik soms niet wist of ik nou moest gruwelen of lachen, maar heb ook niet de behoefte om hem weer te zien.
Denk wel dat ik m later nog eens ga bekijken.

Ik heb dat ook met “The Shining” het is een hele nare, kille film maar toch ziet alles er zo mooi uit dat ik er heel af en toe nog eens naar kijk.

1 like

Ja daar heb je wel gelijk in, de cinematografie is wel fantastisch bij beiden

Ik vind The Shining ook naar op een heel andere manier! (Plus het loopt enigzins goed af)

Bij I’m thinking of ending things gaat het echt over existentialisme, ouder worden, human nature etc. Toen de film afgelopen was zat ik echt zo: alles is hopeloos en het leven is kut

afbeelding

5 likes

“vroeger” had ik trouwens een obsessie met gore in horror films, waarschijnlijk omdat dat concept heel erg ‘hip’ was met films als “Hostel” & “Saw” etc. Nouja, die films zijn peanuts tegenwoordig natuurlijk, het is soms vies maar omdat de context van de films toch gericht zijn op vermakelijke horror is t niet ‘shocking’ of traumatiserend.
Maar ik zag een tijd geleden een filmpje op youtube “The disturbing movie iceberg” en de films die er gemaakt zijn/worden waar je bijna niemand over hoort
echt de meest zieke shit wordt er gemaakt, voor blijkbaar hele specifieke doelgroepen. Maar echt op het randje of er soms flink overheen over wat eigenlijk nog wel legaal is.

2 likes