Filmtopic

Afgelopen tijd gezien

Yes Day (2021) - IMDb

Mening

Yes Day is wel een leuke en grappige kinderfilm. Beetje in de stijl van ‘Bedtime stories’ met flauwe humor. Wel met een erg moralistische einde, maar ach. (staat op Netflix)

Misbehaviour (2020) - IMDb

Mening

Misbehaviour is alleen al leuk omdat Keira Knigthley en Jessie Buckley er in spelen. Twee van mijn favoriete actrices. Hier zijn ze ook heel goed weer. Interessant verhaal verder over de world missverkiezing in het jaar 1970. Wel een beetje fragmentarisch en ik denk dat de vrouwenbeweging teveel ruimte kregen ten opzichte van de doorbraak dat een niet witte vrouw de verkiezing won. Gugu Mbatha-Raw was trouwens ook onwijs goed in haar rol, had haar wel meer schermtijd gegund. (geleend van de bieb. Geen idee of je deze kan streamen)

Girls Trip (2017) - IMDb

Mening

Girls Trip vond ik lekker overdreven, maar wel erg grappig. Leuk vermakelijk verhaal. Het eind goed al goed vond ik ook niet storend, paste wel goed bij het verhaal. Aanrader (staat op Netflix)

3 likes

Boek ook gelezen? Fantastisch boek en schrijver!

1 like

Nee, wist ook niet dat er een boek was! Zat randomly op Videoland te scrollen en kwam deze tegen en nav de beschrijving leek het me wel wat.
Ben momenteel niet zo’n lezer, maar houd 'm in m’n achterhoofd :blush:

1 like

Ik heb m gelezen als boek om weer in het lezen te komen, vrij makkelijk boek! Bij mij lukt lezen ook vaak niet namelijk. Dus als je het weer een keer (over een tijdje) wilt proberen is het een goede instapper :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik heb je toegevoegd!

1 like

Ik dacht dat “The Conjuring 3” vanaf vandaag in de bios draaide maar hij is gewoon al te streamen!!! Ik weet wel wat ik vanavond ga kijken, zin in. Wel bang dat het enorm gaat tegenvallen op een of andere manier.

1 like

Ik heb net Good time gekeken maar het is echt zo’n “wtf heb ik net gekeken” film maar dan met een moordend tempo. Het begint met twee broer die een bank overvallen, waarvan één wordt gearresteerd. Wel een aanrader, hij staat op Videoland o.a.

2 likes

We zijn vanavond mijn bijzonder rare week met Tess aan het kijken!
Het is idd een leuke film en leuk dat t op Terschelling is (mijn 2na lievelings waddeneiland, mijn lievelings is Schier)

1 like

Vanavond komt game night op tv. Ga ik sowieso kijken, want vind die wel leuk!

1 like

He wat leuk zeg dat de film je bevalt :smiley: Ik ga hem binnenkort ook nog maar weer eens kijken denk ik.

En @Baron Game Night is idd een leuke film! Misschien dat ik die vanavond ook wel ga kijken. Bedankt voor de tip.

2 likes

Ik heb laatst De Oost gekeken op Amazon Prime, gaat over excessief politiegeweld van Nederland in Indonesië. Heftige film dus zeker niet kijken als je op zoek bent naar iets luchtigs, maar een heel goede film vond ik!

De nieuwe ‘Conjuring’ film is zo teleurstellend. Het is niet slecht, het is niet eng, het is allemaal net niet. Echt jammer, ze hadden er een sterke horror trilogie uit kunnen halen.

2 likes

Wat vond je er zo goed aan? Ik vond het verhaal echt heel matig en traag. Wel veel knappe jongens

Wat zijn leuke horrorfilms zonder jumpscares? Ik HAAT jumpscares heel intens maar vind enge films wel leuk

The Shining heeft wel jumpscares toch? De scenes met die twee meisjes in de gang of die vrouw in de badkamer/badkuip of waren die alleen supereng :sweat_smile:

@Hectometer How about Carrie of the Mist? Ghost wars was ook een leuke serie in dat genre, die zijn ook meer spannend ook dan echt eng-eng

2 likes

@Vivre dank jullie! Als ik maar wel zweet maar er geen hartaanval aan over houd xD

It follows heeft wel 1 mega jump scare, ik ben daar echt niet heel gevoelig voor normaal maar ik heb toen letterlijk geschreeuwd in de bioscoop :thumbsup: Wel een heeeele leuke film (de rest van je lijstje ook) The Witch is ook heel leuk @Hectometer en meer creepy horror ipv jumpscare horror

2 likes

Volgens mij zitten er in get out ook geen jumpscares…of wel?

Ja The Witch heb ik gezien die vond ik echt heel erg leuk, en dankjewel!

Ik heb pas the handmaiden gekeken, echt geweldige film is dat. Ik kwam er pas bij de aftiteling achter dat

het losjes gebaseerd is op een boek namelijk

Vingervlug/Fingersmith, en dat vond ik ook zo’n tof boek! Is al een hele tijd geleden dat ik het heb gelezen dus ik was nog steeds verrast door het plot, maar dacht wel ojaaaa!!!

En gisteravond heb ik Climax gekeken en nu ben ik 1. compleet van slag en 2. wil ik hem nog een keer kijken. Ik ben ook wel benieuwd naar Love en Irreversible van Gaspar Noé, maar vooral die laatste wil ik eigenlijk helemaal niet zien door de afschruwelijke scene die erin zit.

2 likes