Ja dat zijn de ergste films, waarbij je het plezier in t leven gewoon puur wordt ontnomen haha.
Ja ik heb dat met de Titanic! Die heeft zoveel indruk gemaakt toen ik die heb gezien op de middelbare school.
En bij de Weisse Rose en der Tunnel had ik dat ook. Die films zijn ontzettend goed gemaakt, maar die sfeer en alles is zo naar.
Maar ik vind oorlog films sowieso naar en kijk dat eigenlijk ook niet meer. Heb Pearl Habor een tijd terug voor de tweede keer gezien en vond het nog net zo vreselijk als de eerste keer. Terwijl de manier van filmen en het verhaal an sich niet echt om over naar huis te schrijven zijn.
Je hebt me wel aan t denken gezet met deze vraag trouwens, (ik krijg al een waarschuwing van de server dat ik moet overwegen om meerdere berichten in 1 keer te beantwoorden haha).
Er is een bepaalde, rare troost in het kijken van films waar je verdrietig van wordt als je het nodig hebt, net zoals muziek. Dan ben je depri en ga je juist alle tranentrekkers luisteren, maar ik heb nooit gedacht "Ik ben nu zo depri, nu ga ik āRequiemā kijken. Dat is wel echt een groot verschil, je wil dan zielige films kijken waar je toch nog een soort nostalgie/vrolijkheid uit kan halen omdat ze niet hopeloos eindigen. Geconfronteerd worden met realisme is niet wat je wil. Er mogen dooien vallen maar dat gevoel van āhoopā moet blijven.
Best grappig hoe dat werkt.
Oh, āMarley en Meā valt niet in deze categorie, maar dat was ook 1 keer en nooit meer. Vooral het boekā¦hoofdpijn janken.
Alles met dieren die emoties uiten kost me 10 jaar van mān leven
Ik zat daar ook over na te denken inderdaad. Ik houd van drama en van verdrietige films en eerlijk gezegd zijn films met een slecht einde ook mijn favo. Maar ik wil dan echt het soort film wat een tranentrekker is en die je echt in je hart raakt, ook al zijn ze verdrietig voel ik me dan juist heel erg levend na de film.
En dan heb je het soort films waarbij je het tegenovergestelde gevoel krijgt, juist heel erg somber en bedrukkend. Waarbij je het gevoel krijgt dat het leven hopeloos is. Soms is het ook wel goed om met bepaalde dingen geconfronteerd te worden maar het is ook wel heel erg mens eigen om dat juist uit de weg te willen gaan.
@Marquez oja Escape from Sobibor hoef ik ook nooit meer te zien. Ik vind trouwens dat er echt teveel oorlogsfilms gemaakt worden, elk jaar komen er weer nieuwe bij. Het lijkt wel een snelle manier om te scoren ofzo, zit altijd wel een oorlogsfilm tussen de oscar nominaties.
Ohhh ik zou Iām Thinking juist graag nog eens zien omdat er zoveel vette mindfuck details in zitten. Zelfde geldt voor Mother!, maar die bioscoop ervaring was sowieso gruwelijk vet.
Ik had dat met Boyhood heel sterk, wat een verschrikkelijk deprimerende film was dat. Die wil ik echt nooit meer zien. Een van de liedjes van tijdens de film hoor ik heel af en toe en dat roept meteen dat gevoel op van die film, brr.
Mijn man had dat ook! Echt interessant wel want ik had dat niet bij Boyhood. Is het toevallig dat liedje dat ook in de trailer zit? Die associeer ik met die film.
Even opgezocht, maar die inderdaad! Dat verklaart in elk geval waarom ik het daarbij heb want die trailer zal ik vaker gezien hebben dan de film haha.
Over je laatste alinea: ik heb eens de samenvatting van āA Serbian filmā gelezen en alleen daar werd ik al zĆ³ naar van. Echt als ik eraan denk word ik al niet goed (film dus ook niet gekeken). Echt een zieke geest dat je zoiets Ć¼berhaupt kunt bedenken. Ik kwam er overigens bij door Reddit, waar mensen bespraken welke film zij uit hun geheugen wilden wissen.
Wat grappig dat je dat hebt met een liedje. Ik heb dat met dat met een Taylor Swift nummer die in de hongerspelen zit. The hanging tree volgens mij. Die scĆØne dat ze met zān allen willens en wetens hun dood tegemoet rennen omdat ze strijden voor een beter samenleving vond ik echt heel indrukwekkend in de bios.
@Echo ja dat ben ik helemaal met je eens. Sowieso vind ik dat er veel te veel waargebeurde films verschijnen. Alsof het al niet erg genoeg is dat het is gebeurd en dan we daar ook nog met zān allen naar kijken. Vind dat best een vreemd fenomeen.
Maar dat soort films wordt volgens mij echt alleen maar gemaakt met als doel zo shocking mogelijk te zijn. Inderdaad echt walgelijk die omschrijving en ik heb daar echt nul behoefte aan om te zien.
Nu ik lees over oorlog + nooit meer willen kijken, heeft iemand weleens ācome and seeā (idi i smorti) gekeken? Ik ben daar wel door geĆÆntrigeerd omdat hij zo goed wordt beoordeeld (en ook vaak zo genoemd wordt als dit moet je gezien hebben/belangrijke film). Maar hij schijnt ook vrij naar te zijn.
Net āA classic horror movieā gezien en ik weet niet zo goed wat ik er nou van moet vinden.
Werkelijk alle cliches worden door je strot geduwd om vervolgens op een ironische manier verklaard te worden door 20 plottwists die ook in feite cliche zijn. Heb t idee alsof ze elk element tegen de muur hebben gegooid en dan maar kijken wat beklijft.
Vond het zeker niet heel slecht, maar als je de 1e driekwart van een film verspild aan cliches en pas in de laatste act met het echte plot komt, heb ik geen zin meer om het nog ooit te herkijken.
Ik zit heel hard na te denken welke films ik in mijn rijtje zou zetten maar ik kan niks bedenken? Iām Thinking of Ending Things wil ik juist graag nog een keer kijken omdat ik zeker weet dat ik er nog meer in kan ontdekken, en eigenlijk alle andere films die genoemd worden die ik gezien heb zou ik nog wel een keer willen kijken Resultaat is nu dus vooral dat ik Requiem for a Dream erg graag wil kijken haha
Dat werd dan ook wel eens tijd! Klinkt verder als een interessante film. Heeft iemand hem gezien?
Edit: oh laat maar moet nog in de bios verschijnen. Gaat iemand hem kijken?
Oeh ja ga ik kijken, was ook erg onder de indruk van Raw
de enige film die ik wil unseen is The House That Jack Built.
meerdere scĆØnes die op mijn netvlies staan gebrand waar ik soms at random aan moet denken en echt niet goed van word.
geen aanrader!
Net de film After We Collided gezien. Wat een ontzettend slechte en domme film, kan er geen verdere woorden aan vuil maken. Zal er ook nog even bij vermelden dat ik echt een ontzettend lage standaard en wansmaak heb en graag naar trash tv kijk dus als zelfs ik dit slecht vind dan is het wel heel erg. 2/10 would not recommend.
Ik zat steeds te denken wat is dat toch met die film RAW, maar bij deze vertoning vielen er veel flauw en moesten er ook wat kotsen. Toen durfde ik niet meer, haha. Haat aan horror.
En deze film heeft ook weer horror elementen. Heel misschien dat ik heb dan eens thuis ga kijken, want het idee is zo tof!
Afgelopen week Black Widow gezien! Echt een aanrader, ben vooral fan van Florence Pugh. Zo benieuwd hoe zij verder in andere Marvel films/series gaat zijn.
Ik heb een pesthumeur en voel dat ik moet huilen maar het lukt me maar niet. Heeft iemand een tip voor een ultieme jankfilm die ik vanavond kan opzetten? The Notebook doet me niks trouwens mag op netflix en disney+ zijn