Filmtopic

Een algemeen topic voor alle films om je favorieten aan te raden, random films te reviewen, je to watch-list te delen und so fort

5 likes

Mijn watchlist is nu de rest van de Coen brothers (sorry 1 issue forummer):

• Barton Fink
  • The Hudsucker proxy
  • Fargo
  • the man who wasn’t there
  • Intolerable cruelty
  • no country for old men
  • a serious man
  • True grit
  • inside Llewyn Davis
  • Hail, Ceasar!
  • The Ballad of Buster Scruggs

Dus ik heb nog wel Ff te gaan, de eerste paar heb ik er echt doorheen geknald, maar moest Ff pauze

4 likes

Fargo, no country for old men, the ballad of buster scruggs en hail caesar allemaal gezien, heb ze meteen even op volgorde van best naar minder goed maar nog steeds tof gezet :ok_hand:t3:

2 likes

Ahh Fargo de film stond er geloof ik ook op ooit, echt jammer dat die eraf is gehaald!

de serie Fargo is ook wel echt de moeite. maar je moet eerst de film kijken.

random tip voor sci-fi lovers: Colossus: The Forbin Project. een 70’s film over AI. sowieso is AI mijn lievelingsthema binnen sci-fi, maar ik heb ook echt een zwak voor retro sci-fi. van die super knullige machines die dan de wereld overnemen, haha.

nog een classic: Bram Stoker’s Dracula van Francis Coppola. geweldige cast en prachtig kostuumontwerp.

mijn to-watch bestaat uit 248 films :confused:

2 likes

Jaa die kun je altijd wel kijken, echt stom!

Leuk! Random tip maar het is zo’n goede film en naar mijn idee hebben niet zo veel mensen die gezien: There will be blood van PT Anderson. Sowieso al zijn films :raised_hands:t2:
En een andere hele goede film: Incendies, die is van Denis Villeneuve die nu helemaal beroemd is door prisoners, arrival en de nieuwe bladerunner maar incendies is zo zo goed maar veel onbekender dus #tip

5 likes

Jaaa das ook echt m’n ding!

@kali omdat jij usual suspects zei bedacht ik me dat ik die film ook nog nooit heb gezien. Wil ik ook nog.

@zwaardvis ja there will be blood staat op m’n lijstje.

Eigenlijk is m’n normale genre horror, heb er makkelijk 500 gezien en de meeste franchises heb ik alle delen gezien.

@morale sci-Fi is een genre dat ik totaal niet ken, ben een beetje bang van het helal Hahah, moet ook nog steeds alien(s) zien en Star Wars heb ik ook nooit gezien en al die bekende ruimte films. Op een of andere manier krijg ik een heel vervelend gevoel van films die zich buiten de aarde afspelen terwijl ik wel met droge ogen naar allerlei nasty horror kijk.

2 likes

maar dan moet je zéker niet 2001: A Space Odyessey kijken. (al vind ik van wel.) dat is de meest onbehaaglijke ruimtesci-fi die ik in mijn leven gezien heb. ik heb daar nadien meerdere dagen een ‘what is life’-gevoel van gehad.

Deze heb ik laatst voor een euro op de kop getikt bij de kringloop! Oh Brother Where Art Thou vond ik heel goed dus heb er zin an.

Ben sowieso lekker dvd’s aan het hoarden geweest, best veel van m’n favo films gevonden (onder andere Virgin Suicides en Romeo + Juliet). Ik kijk films die ik goed vind het liefst minstens 5 keer dus helemaal content mee. Oh en ook een hele rits Tarantino, wil ik denk ik een marathon mee gaan doen.

En ik wil ook meer Kubrick gaan kijken! Tot nu toe alleen the Shining en Clockwork Orange gezien.

3 likes

Voor iedereen die van Scandinavische trillers houdt, heb ik laatst Department Q ontdekt! Zijn vier films, maar ook prima los van elkaar te zien. Duren ongeveer 2 uur per film, dus je moet wel even tijd hebben.
Misschien om het makkelijker te kunnen vinden, de eerste film heet The Absent One.

2 likes

als iemand geïnteresseerd is in 3 maanden gratis MUBI, slide maar in mijn berichten :inbox_tray:
ik heb een link gevonden

Net hereditary gekeken, nu hij ook op Netflix beschikbaar is. Wow, ben ervan onder de indruk. Nu wil ik midsommar ook kijken maar even niet vandaag :stuck_out_tongue:
Moet sowieso weer even bijkijken in het horrorgenre, heb get out nog niet gezien en us ook niet maar die staan wel nog op mn lijstje.

1 like

Oh ik vond hereditary tegenvallen, had hoge verwachtingen maar vond het een beetje standaard horrorfilm. Wat vond je zo goed? Midsommar vond ik wel heel goed, die liet me echt achter met een grote wtf na het kijken en daar houd ik echt van. Get out was ook :ok_hand:t2: Die wil ik nog wel eens opnieuw kijken. Us moet ik ook nog zien.

Ik heb een paar films uit dit topic op m’n lijstje gezet, wil wat meer films kijken ipv series. Heb vrijdag the lost girls gekeken en gister intouchables (voor de zoveelste keer).

1 like

Ja dat had ik ook wel een beetje. Maar ik vond het heel creepy, super goed geacteerd en hoewel er dingen voorspelbaar waren, waren er ook evenveel momenten dat ik dacht wtf. Dus was er ook wel door verrast.

1 like

Marriage story gezien en wat een goede film. Het is een hele eerlijke film maar toch is er nog hoop. Ik vond het soms wel een beetje lijken op rabbit hole. De dialogen in discussies waren sterk!

De actrice die Nora speelt, heeft een rol die erg lijkt op haar rol in Big little Lies, maar ze speelt met overtuiging.

2 likes

Vandaag was Minoes op tv, dus die had ik even opgenomen. En wat is dat toch een ontzettend goed gemaakte kinderfilm! Het verhaal is echt geweldig bedacht, maar ja Annie MG Schmidt, en Carice van Houten speelt echt ge-wel-dig een kat. Super grappig om te merken dat nu je ouder bent ineens goed ziet hoe ze acteert enzo. Echt een aanrader om nog eens te gaan (het)kijken.

Oh en @kali die film heb ik ook opgenomen, dus ga die snel even kijken. Het leek me al een leuke film, maar je bent echt enthousiast dus zal hem even snel gaan kijken.

2 likes

Op Netflix staat de documentaire The Defiant Ones over Dr. Dre & Jimmy Iovine. Ook echt een supertoffe documentaire om te zien.

Chocolat nog een keer gekeken. En oh de sfeer, de mensen, het dorpje maar bovenal chocolade! Het ziet er zo lekker uit. Vooral de chocolade drank. Oh boy. je gelooft dat de magie echt is en wil dat gewoon stiekem zelf ook.

Het boek eindigt sterker, maar de film is wel mooi rond afgesloten en niet te zoetsappig. Als je tijd hebt zou ik je wel aanraden om het boek te lezen en dan nog de drie delen die daarna komen. Nog langer genieten van het sprookje dat chocolade heet.

1 like

Tot en met 6 november is het filmfestival her. Dan zijn er gratis online films te zien met dat thema :slight_smile:

2 likes