Filmtopic

Oh jaaa The Lobster ook zo sterk! Ik ga jouw lijstje ook kijken, we komen qua smaak wel redelijk overeen!

1 like

Oh leuk!! Ik heb er ook gelijk een hoop van jou op mā€™n watchlist gegooid (want heb sinds eergisteren Letterboxd eyyy)

Oh en @Kusjessoldaat, ik zie nu dat I Am Not Your Negro ook op Vitamine Cineville staat, ook een aanrader als je hem nog niet gezien hebt

2 likes

Ik vond het een hele mooie film, inderdaad echt prachtige beelden. Ik vond het juist wel fijn, zoā€™n ā€˜kleinā€™ verhaal, kreeg er een heel kalm gevoel van en tegelijkertijd werd ik er ook best emotioneel van. Ik had alleen het begin gemist waarin het stopzetten van de postcode en Empire werd uitgelegd dus het bleef voor mij soms wel onduidelijk wat dat precies inhield.

2 likes

https://plotmagazine.nl/

Vind dit ook wel een leuke website @dazed. Niet perse om films bij te houden maar wel om de leuke invalshoek.

Ik wil nog steeds klassiekers kijken,
Maar kijk exclusief Spaanse romcoms de laatste tijd. Kan er niet mee stoppen.

Kan ze wel van harte aanbevelen trouwens.
Laatst El Autor gezien, die is wat donkerder dan een romcom maar wel luchtig nog in toon.
Vond ik erg entertaining.

1 like

Ik kan bevestigen dat dit allemaal fantastische films zijn :blush: (alleen de laatste nooit gezien)

1 like

Oh dankjewel! Net even snel gekeken en ziet er leuk uit inderdaad, ga ik in de gaten houden :blush:

@Noodle oh als je m ergens tegenkomt zeker kijken ook, vond m heel chill! En gezien de overlap in smaak, heb jij nog tips? :grin:

1 like

Paar favorieten:
The handmaiden
The favourite (maar die heb je vast al gezien)
Parasite
Capernaum
Jagten
Jojo rabbit
The cave/ for Sama (twee films over hetzelfde onderwerp, maar ik vond ze even goed!)
The Imposter

1 like

Ohh merci! Heb er een aantal gezien maar best veel niet, gaan op mā€™n lijstje :blush:

2 likes

@Bergamot
Ik ben eens benieuwd naar De Oost! Marwan speelt erin :hot_face:

Ja maar is geen romantische komedie maar een film over hoe we huisgehouden hebben in de Oost toch?
Lijkt me niet erg gezellig šŸ„²

Oooh je wilt alleen maar NL romcoms kijken?
Sowieso niet gezellig, is ook weer veel commentaar opā€¦ dus ben eig wel benieuwd!

Hij staat op Prime hoor ik net op het nieuws, laat ik dat net hebben.

1 like

Wat een toeval :grinning::sunglasses: Ik heb ook prime!
Ik wil eigenlijk alleen gezellige leuke niet te moeilijke films kijken. Guy Ritchie/who dunnits/schieten tieten helikopters/superhelden. Vooral niks te serieus en niets te naars. Want daar kan ik niet tegen.
En niet te moeilijk want daar heb ik geen zin in :joy:

Ik vond palm springs (op prime) trouwens ook een aanrader!

2 likes

Heb je ā€˜mijn bijzondere rare week met Tessā€™ al gezien? Is wel een kinderfilm, maar een hele goede en niks raar en engs. Staat op Neflix zag ik net. En Minoes heb je vast al wel gezien, mar die blijft goed.

1 like

Oeh ik heb The Father gezien met Anthony Hopkins en Olivia Colman. Vond 'm echt goed, verhaal sterk neergezet en ook wel een potje gejankt aan het einde.

4 likes

Ik heb net promising young women gekeken en was heftiger dan ik dacht man. Ik zat op een gegeven moment echt met mā€™n handen voor mā€™n mond van oh shit.

Ik heb ook pas Dune gekeken, best wel vet (ook heel weird) en ben nu echt benieuwd naar de versie van Villeneuve. Hopelijk in de bios!

3 likes

Vandaag barefoot nog een keertje gekeken. Oh wauw die actrice speelt zo ongelooflijk goed! Ik vind de hele sfeer van de film echt fantastisch. Aanrader.

Zijn er mensen die het leuk vinden om vriendjes te worden op letterboxd?
Mijn username is loerer

1 like

Ik heb je toegevoegd!

1 like

Net op Videoland naar Een man die Ove heet gekeken. Is een Zweedse arthouse film over een oudere, verbitterde man die een vriendschap opbouwt met zā€™n nieuwe buren. Supermooie film, echt een aanrader!

4 likes