Filmtopic

Leuk!! De lijsten (en titels) die soms voorbij komen zijn echt geniaal. Ik gebruik t vooral om een watchlist bij te houden en ratings te checken

Ja klinkt echt top! Ik wou al langer iets om een watchlist bij te houden want m’n geheugen is helemaal ruk en ik vergeet dus altijd welke films ik nog wilde kijken, dus ga m’n best doen om dit goed bij te houden :blush:

Ik merk trouwens wel dat ik het veeel lastiger vind om op de hoogte te blijven van nieuwe films nu de bioscopen dichtzijn. De meeste van de Oscarnominaties zeiden me helemaal niks :flushed: hoe doen jullie dat?

1 like

Ja klopt maar ik wil het hier ook niet zo vol spammen. Maar hier een lijstje van de afgelopen tijd

• Ja ik wil (best okĂ©)
  • Brasserie Valentijn (potentie met een aantal hele goede scĂšnes maar geheel rommelig en wat saaiig)
  • SuĂŻcide Squad (leuke rol van Margot Robbie)
  • Wild rose (absolute aanrader!)
  • die Eurovision Songfestival film

SuĂŻcide Squad en brasserie valentijn heb ik voor het eerst gezien. Andere voor de tweede keer

En ik ga deze week ergens eindelijk portrait Dela jeune fille en feu kijken. Ben zo benieuwd.

2 likes

Ik gebruik altijd imdb voor filmlijstjes. Ik houd per jaar bij welke films ik kijk en ook nog andere lijstjes zoals welke buitenlandse films en documentaires ik heb gekeken. Heeft deze app dan een meerwaarde? Ik ben wel gek op lijstjes dus als deze betere functies heeft

3 likes

Mooi hĂš! Het is Ă©Ă©n van mijn lievelings. Heb je deel 2 ook gezien?

Ik vind de zeeer grappige en on point reviews van anderen absoluut een meerwaarde. En je ontdekt ook net wat meer bijzondere films dan via Imdb voor mijn idee. Maar je kunt ook gewoon browsen op de site zonder/voordat je een account aanmaakt! (Ik heb geen aandelen)

En je kunt verschillende lijsten aanmaken uiteraard
Okee laatste edit: ik vind zelfs de nieuwsbrief leuk! Haha nu klink ik echt als een fangirl, maar daar haal ik ook (nieuwe) filmtips uit @Dazed

5 likes

Ik kan niks vinden over een tweede deel? Als ik daarop zoek krijg ik alleen info over Paddington, de film over dat beertje :laughing:

Hahaha oeps, ik las PaddingtonđŸ€Ł

4 likes

Ik krijg het niet zo goed mee als anders omdat het oh zo onduidelijk is wat we wanneer uitgebracht wordt, waar je het kan kijken etc. Plus ik wel niet elke keer heel wat geld betalen of 100 accounts aanmaken om te streamen.

Echt veel nieuwe films heb ik dus niet gezien. Het nieuws hou ik wel wat bij via www.filmkrant.nl en cinemagazine.nl (vooral de sterke reviews), FilmTotaal (,kort nieuws, reviews zijn soms echt totaal ruk naar meestal wel oké) en ik vind de VPRO gids cinema ook wel leuk. De Elsevier, trouw en Volkskrant hebben ook altijd fijne informatie maar die lees ik sporadisch.

2 likes

Oh thanks voor je tips! Ik ga proberen om de boel wat actiever bij te houden op die manier, eerder hield ik altijd gewoon het programma van het filmhuis in de gaten en dan kwam ik een eind haha. Maar dit klinkt goed allemaal :blush:

1 like

Ever been to the moon heb ik ook nog gezien. een leuke romcom (Italiaans). Staat op Netflix.

@dazed ik bedoel wel de zaterdageditie van de kranten. Die bijlages.

En voor alle mensen die de videotheek missen nog een leuk artikel

https://www.ad.nl/binnenland/de-videotheek-is-een-uitstervend-fenomeen-voor-mijn-oudere-klanten-is-netflix-maar-ingewikkeld~a3e9e510/

Worden jullie trouwens niet helemaal zenuwachtig van dit wil ik nog zien lijstjes? Voor mijn gevoel zijn die dingen oneindig en heb ik echt het idee dat ik tijd te kort heb om alles te zien.

2 likes

Oh ik zie het meer als een lijst waar ik iets uit kan kiezen als ik zin heb om een film te kijken, dan een lijst die ik volledig moet afwerken. Zelfde geldt voor boekenlijstjes!

1 like

Zijn er hier meer mensen die via vitamine cineville films kijken? (das een gratis filmhuis streamingdienst als je een cineville abonnement hebt) En wat zijn jullie aanraders?

2 likes

@Calabasas heb je gek van geluk al gezien?
Wij zijn die nu aan het kijken en hebben al een paar keer hardop gelachen.
En @Loxodonta ook met een bioloog!

Oh ja als je het zo ziet is wel slim eigenlijk! Maar ik kan dan niet kiezen en wil ook veeel te veel zin. Dus meestal onthoud ik het ergens in mijn achterhoofd (of niet) en loop ik in de bieb wel tegen iets aan waarvan ik denk oh ja die wilde ik nog altijd zien.

1 like

Ja! Ik kan je Miss aanraden en nog wel meer, zal ik doen als ik mn laptop erbij heb!

1 like

Aanvullend:
High Life (met Robert Pattinson)
Let the right one in (LÄt den rÀtte komma in)
A bigger splash
The assistant (deze vond ik erg goed!)
The human voice (short met Tilda Swinton)
Swallow (erg sterk)
Jeune Femme
Climax
Raw (alleen kijken als je tegen gore kunt, wel vet en heel naar)
The Square
Suspiria (de nieuwe, zo cool)
Buddy <3
The Killing of a Sacred Deer
Holy Motors (een van mijn favo’s)
Paterson
The Handmaiden
Het Zakmes
Nu verandert er langzaam iets (docu)
De Patrick
Youth
Synecdoche, New York
Her
La belle epoque
(Ik heb een deel hiervan in de bios gezien, maar wel aanraders die dus ook op Vitamine staan!)

4 likes

Heb laatst op Netflix een oude film gekeken van Sylvester Stallone: Daylight. Ik weet nog dat ik vroeger als kind vaak films keek van Stallone samen met mijn vader, vond ik altijd erg spannend. Nu ik deze weer terug keek viel die me eigenlijk heel erg tegen haha, best veel nep enz. Maar goed, de film is ook uit 1996. Was wel even nostalgie :smile:

Hebben jullie Nomadland al gezien? Staat op Disney+. Ik weet niet zo goed wat ik er van vind, vond het prachtige beelden en goed gespeeld (en die soundtrack! :heart:), maar miste in het verhaal wat diepgang ofzo?
Ben benieuwd naar jullie mening!

1 like

@Kusjessoldaat vitaminwater geeft al een hoop goeie tips (al vond ik Raw persoonlijk een beetje tegenvallen :frowning: ) maar hier nog een paar aanvullingen:

Portrait de la Jeune Fille en Feu: mooie film, verder niet zoveel over te zeggen haha
Borgman: Nederlands, inmiddels al wat ouder, beetje vreemd maar ik vond hem wel heel goed
De Griezelbus: toevallig laatst nog gekeken en blijft leuk
Muidhond: op momenten heel ongemakkelijk en zou hem ook zeker niet leuk noemen, maar wel ontzettend goed
The Lobster: Ă©Ă©n van m’n lievelingsregisseurs, ook van the killing of a sacred deer, absurdistisch op een fijne manier, als je deze tof vindt ook Dogtooth/Kynodontas kijken!
System Crasher: vond ik een hele sterke film
Take Me Somewhere Nice: heel gestileerd, gebeurt niet zo heel veel maar toch ook weer wel, hele fijne vibe

Verder staat er ook nog van alles op wat hoog op m’n watchlist staat maar weet dus nog niet zeker of die goed zijn haha

5 likes