Filmtopic

My sisters keeper ?

4 likes

One Day.

En ik moet altijd huilen bij bepaalde scĆØnes in Disney films zoals The Lion King, Dombo, Inside Out, Coco. Maar die zijn verder wel vrolijk haha.

2 likes

The green mile.

Maar die film is echt niet ok

4 likes

Manchester by the sea. Rabbit hole. Finding Neverland.

1 like

Short Term 12, Blue Valentine, Remember Me, Like Crazy, Pieces of a Woman

1 like

Waarom wist ik niet dat er een film was van One Day? :scream: Thanks. EĆ©n van de weinige boeken waarvan ik heb moeten janken.

1 like

Ja uit 2011! Tien jaar oud alweer.

Spoiler One Day

Ik had het boek niet gelezen dus wist niet wat er zou gebeuren in de film, was totaal in shock toen ze werd aangereden, had die echt niet zien aankomen :sweat_smile: en daarna ook janken natuurlijk

1 like

50/50, ps i love you en the last song zijn ook gegarandeerd tranen!

1 like

Oh ik moet ook altijd huilen bij Dear John, niet per se om de liefdesverhaallijn maar om de vader :pleading_face:

2 likes

Iemand nog aanraders voor een goede film, liefst een thriller/mysterie? Ik heb Netflix en Amazon, en ik heb alle bekendere films al gezien. Mijn aanraders die ik de laatste tijd heb gezien qua minder bekende fims in dit genre: Identity, Fractured, Selfless, Life of David Gale

Contratiempo al gezien? En ex machina is erg bekend maar als je nog niet gekeken hebt wel een aanrader.
Den skyldige staat op prime (thriller), ook een hele goede film.

1 like

Nocturnal Animals, Unthinkable, 21 grams, Looper

2 likes

Afgelopen tijd gezien

• The Trumanshow
    vond het in het begin vrij sloom/saai, maar dat heb ik altijd met oudere films. Dit werd later beter. Goed uitgewerkt concept en mag hopen dat het nooit echt gebeurd.

• Mary Poppins returns
    Emily Blunt is erg goed als Mary Poppins! Super leuk. Volgens mij vond ze deze rol ook fantastisch om te doen, want ze grijnst zo ongeveer aldoor. Wel net als het origineel erg lang en kakt halverwege in en word saai.

• Frozen 1 & 2
    Blijven leuk

Ik zag dat op Netflix nu de film ā€˜Wild Roseā€™ staat. Aanrader voor als je ā€˜a star is bornā€™ leuk vond maar liever nog een betere film kijkt. Hele goede liedjes ook!

3 likes

Contratiempo it is voor vanavond :+1:

1 like

Ik heb gister While weĀ“re young gekeken, vond hem wel vermakelijk! Staat op NPO Start.

Alleen het einde vond ik mwah (geen spoiler maar mijn mening over het einde)

Ohh toevallig die heb ik ook dit weekend gezien! ik vond het hele ā€œwij zijn jong cool en hipā€ er wel echt heeel dik bovenop gelegd zeg jeetje haha

Verder gezien: Citizen Ruth (1996), best cool, en But Iā€™m a Cheerleader (2000) herkeken, echt mijn comfort cultfilm

1 like

Echt een sloom topic dit :frowning:
Ik heb vanavond Black Bear gekeken, met Audrey Plaza in een steengoeie lead. Duurde even voordat ik ā€˜m begreep omdat het twee helften zijn met een vergelijkbaar verhaal maar dan omgedraaid maar vond m wel goed! Meer mensen die m hebben gezien? En gebruiken anderen hier ook letterboxd? Daar kan ik echt uren zoet mee zijn

1 like

Gisteravond op Netflix de film Paddleton gekeken en echt wow, wat was dat een mooie film :sob:
Het is best filmhuis achtige allemaal, heel rustig en bedeesd, maar zo bijzonder omdat er een heftig onderwerp (de dood) behandeld wordt en er ook een soort zwarte humor doorheen zit. Janken tot en met, maar was zwaar onder de indruk, echt echt echt een aanrader!

5 likes

Ok, lekker random, maar ik heb zo hard gelachen dat ik m hier toch deel.

The Mitchells against the machines (Netflix) is een hysterische animatiefilm die je lekker hersenloos weg kan kijken.
Veel gelachen dus, en zelfs een beetje gejankt, maar dat zijn de hormonen denk ik :sweat_smile:

4 likes

Wow ik kende dit helemaal niet maar het klinkt echt heel chill, ben as we speak de app aan het downloaden