Filmtopic

Nog niet, maar ben naar aanleiding van jouw bericht eens gaan kijken en staan best wat goede films op die echt up my alley zijn, dus dat is wel de moeite waard, even kijken hoe het werkt want ik zie verschillende tarieven maar bedankt voor de tip ! :+1: :popcorn:

1 like

Klinkt als een interessant platform.

Grown Ups?

Just go with it, we are the Millers, she is out of my League, knocked up.

Leuk interview over het casten van acteurs.

Afgelopen tijd niet heel veel films gezien, jullie wel? Charlieā€™s Angels met Kirsten Stewart vond ik vermakelijk!

The bankjob vond ik ook leuk. Wel wat ouder al en een paar rare bloederig scĆØnes ineens (vielen nogal uit de lucht want de rest was heel grappig/gezellig)

She is the man blijft echt een hele goede leuke film. Denk dat dit naast mean girls wel een van de beste chickflicks is. Grappig is dan ook nog dat she is the man is gebaseerd op een verhaal van Shakespeare. Wellicht dat het daarom na 14 jaar nog steeds niet verveeld?

3 likes

Ik keek net
Wind River

Goede film maar pff ik vond hem ook erg heftig

Had pas op het online IFFR deze film gezien:
Dead and beautiful

Echt een hele vette film, spannend en verrassend. Echt eentje zoals ik al in lange tijd niet gezien had. Ik weet alleen niet waar je die nu dan kan kijken, omdat hij op dat festival beschikbaar was.
3 likes

Wow dat wist ik niet, tof! Meteen zin om ā€˜m weer eens te kijken.

Ik heb laatst I Care A Lot en King of Staten Island gezien, vond ze allebei wel tof maar niet baanbrekend. Wat ik wel echt prettig vond aan King of SA is dat er dus bijna geen seksisme in voorkomt en dat de vrouwen die er in speelden ook daadwerkelijk een karakter en normale tekst hadden. Waar tien (vijf) jaar eerder dit soort films aan elkaar hingen van seksistische shit, goeie ontwikkeling

1 like

Ja ik kwam daarachter door de aftiteling. Lekker laat ook want heb die film al wel 10 keer gezien. Het is gebaseerd op twelth night.

En @evenveel ik heb winter river ook gezien en vond het idd een heftige film. Wel goed gemaakt, maar jeetje echt bizar hoe er omgegaan wordt met indianen en vooral ook met de vrouwen. Afgelopen jaar is er nog een film uitgebracht met hetzelfde thema.

1 like

Ik heb net ā€˜Saint Maudā€™ gekeken en als een hele cynische horror fan die al jaren lang naar het genre kijkt kan ik zeggen dat dit een van de beste en ā€˜engsteā€™ is die ik ooit heb gezien. Ik kan er niet veel meer over zeggen zonder te spoileren, verwacht geen fantasy horror maar vooral psychologische horror en kijk het vooral niet als je zin hebt in een avondje entertainment. This is the real deal.

5 likes

Klinkt goed! Waar kan ik die kijken?

Ik kende deze nog niet, maar wow inderdaad een aanrader! Heel mooi en goed geacteerd.

1 like

Heb deze samen met mijn vriend (groot horror liefhebber), en we vonden het op zich wel een goede film, maar hij heeft wel echt heeeeeel weinig met horror te maken. Vond er echt niks engs aan, en ik ben een schijterd.

ā€œHead above waterā€ is een heerlijke, underrated, zwarte komedie.
Herinner me dat ik deze voor t eerst op tv zag als kind met mā€™n moeder en heb m eigenlijk nooit meer ergens terug kunnen vinden.
Nu eindelijk weer eens gekeken, love it. Ben niet zoā€™n Cameron Diaz fan maar in deze film is ze echt op haar plek.

Als je nog een leuke, vlotte, gezellige, grappige film zoekt die ook nog een diepere laag heeft, dan zou ik Late Night gaan kijken. Emma Thompson speelt echt haar rol geweldig. Soms gemeen, soms aardig maar ze blijft geloofwaardig. De dialogen zijn ook goed geschreven. En ja het verhaal is voorspelbaar, maar is niet storend. Aanrader en nog maar tot en met 26 april op Netflix zag ik.

Late Night (2019) - IMDb

Horror genre is heel breed toch? Psychologische thrillers vind ik er ook onder vallen.

1 like

Grosse Pointe Blank - over een huurmoordenaar die ivm een zaak naar zijn high school reĆ¼nie moet - is een aanrader. Hij staat op Disney + en er komen heel veel bekende gezichten voorbij.

Ik moest bij de delivery van John Cusack aan Ryan Reyonolds denken, en dan vooral in Deadpool. Las erna dat het een van zijn favoriete films is. :woman_shrugging:

1 like

Heeft iemand nog een tip voor een meeslepende film die je ook laat nadenken? Lekker holistische vraag. Mag in alle genres zijn. Ik heb ben de laatste tijd zo op zoek naar films en kan gewoon niet echt interessante vinden (of heb het al gezien). Maar dat kan natuurlijk helemaal niet met zoā€™n groot aanbod van goede films die nog ongekeken zijn.

Misschien heb ik een paar! Weet niet goed wat je onder nadenken verstaat, maar onderstaande films hebben bij mij in elk geval indruk gemaakt.

• Les Hirondelles de Kaboul is een film gemaakt met waterverf en gaat over hoe de taliban aan de macht kwam in Kaboul. Vond het echt een onwijs indrukwekkend verhaal, ontzettend mooi gemaakt en het laat je echt nadenken over hoe fragiel een samenleving is.

• Djam heeft een beetje een alternatief hoofdpersoon, deed me wel een beetje denken aan Pipi Langkous. Er zit veel muziek in deze film, maar is op een mooie manier er door heen verweven. Het gaat over Griekenland, de vluchtelingen op Lesbos wordt zijdelings aangestipt en het gaat ook over maatschappelijke problemen daar.

• Manchester by the sea is een wat langzame film, met echt een hele goede rol van Cassey Affleck. Ik vond het mooi hoe familiebanden hier naar voren kwamen en hoe men amaiaat met grootse pijnlijke gebeurtenissen.

Verder vond ik ā€˜homeā€™ van Ursula Meier uit 2008 echt een ontzettend rare surrealistische film. ik snap nog steeds niet wat ik toenertijd heb gezien, maar het heeft wel echt indruk gemaakt.

Oh en als je een romcom achtige film nmsvpe vind maar iets meer diepgang wilt, dan is Murielā€™s wedding wel een aanrader misschien!

Edit: om.gaat is dus blijkbaar amaiaat

1 like

Oh top! Dankjewel :blush: ik heb ze allemaal nog niet gezien op Manchester by the sea na, dus deze gaan op mā€™n lijstje! Ook fijn divers qua landen waar ze vandaan komen.

Ik bedoel inderdaad een film waar je van onder de indruk bent dus geen standaard actiehelden/romcom/voorspelbare spanningsboog film die lekker wegkijkt maar je ook zo vergeten bent.

1 like

nmsvpe ben benieuwd wat je er van vindt! Hoe vond je manchester by the sea?

Ja ik hou er van om films te kijken uit allerlei landen. Voor de taal, de amaieving en ook het idee om meer te zien van de wereld. Ik denk dat films (series en boeken ook trouwens) goede manieren zijn om je wereld groter te maken en van heel veel verschillende veenmollen en culturen dingen te leren. Probeer ook echt zo breed mogelijk te kijken, al val ik wel alsnog vaak in dezelfde hoek hoor. Kijk dan wel vrij weinig aziatische films. Kijk jij die wel, of iemand anders en heb je aanraders?

1 like