Filmtopic

wat staat er bij jullie op het programma morgen?
bij mij: Suspiria (die van 1977), Hereditary (wisselende dingen over gehoord) en op aanraden van een vriend Swallow en I Saw The Devil.

ik wil echt iets eng kijken, maar ik ben bijna nooit onder de indruk.

niet-Halloween gerelateerd maar laatst heb ik Ema gezien. over een reggeaton dansgroep (moest hierdoor aan jou denken @kali), een koppel en allemaal gedoe met een kind.
mooie beelden, lekker veel drama en een soundtrack van Nicolas Jaar :ok_hand:t2:

3 likes

Nice suspiria en I saw the devil zijn allebei heel vet. Swallow ken ik niet. Hereditary vond ik kut, maar m’n vrienden vonden hem wel leuk. Hij is niet zo eng vind ik, min misschien 1 scare.

Wij hebben morgen Halloween ‘feestje’ en ik mag niks vragen dus ik laat me verrassen met wat we gaan kijken. Maar denk dat we wss meer Halloween thema films doen Ipv gewone horror dus zal wel niet super eng zijn. We kijken sowieso wekelijks al (enge) horrors dus misschien is iets lichters wel Chill.

Echt eng Hmm, vind ik altijd zo lastig. Heb nooit echt dat ik het heel eng vind net als jij. Ik ben wel groot fan van Franse horrors, maar die zijn vaak meer gory dan eng. Maar Ils, martyrs, a l’interieur vind ik allemaal heel Nice.
De eerste The Strangers vond ik ook wel eng. Hell House LLD vond ik ook echt goed.

Oh! Ik heb laatst op Netflix de argentijnse Atterados gezien! Die vond ik Legit creepy, de sfeer is zo goed gedaan. N aanrader.

4 likes

Suspiria :heart_eyes::heart_eyes: Ik vond Hereditary ook vet!

3 likes

oh, ja Ă©Ă©n van mijn lievelingsfilms. ook een goeie voor Halloween!
ik hou sowieso wel van films over creepy dokters. (in dat rijtje: Dead Ringers, maar dat is ook eerder thriller dan echt eng.)

ik heb geen Mubi meer (da’s on en off bij mij, soms krijg ik ineens financiĂ«le stress en zeg ik al mijn abonnementen op, haha.)

danku @Zemraluani! gore vind ik dan weer niks.
ben eerder van de ~goeie sfeer~.

succes met je feelgood Halloween!!

3 likes

Ik zit ook te denken aan suspiria en lÄt den rÀtta komma in. Oh en Us ook eigenlijk, dus ik heb nog keuze.

Ik ga ook lekker LĂ„t den rĂ€tte komma in kijken vanavond! Een van m’n lievelingsfilms en blijkbaar heeft m’n vriend hem nog nooit gezien. Suspiria kende ik helemaal niet maar misschien dat we die erna nog doen, klinkt tof

1 like

Al iemand die de film Adam heeft gezien? Ik hem echt heel erg mooi. Het had iets heel intiems, dat kijkje achter de voordeur.

De film zelf doet me denken aan een andere film ook over Marokko volgens mij waar een jonge vrouw ongehuwd zwanger is en ze een ziekenhuis zoekt om te bevallen. Kan die titel niet weer vinden, maar dat is ook echt een aanrader. Misschien weet iemand anders de titel?

Nog andere film aanraders?

Captain America 2 en 3 zijn mn faves

Ik heb iron man en Spider-Man ook niet gezien want ik kijk alleen als er een hotte man in speelt.

Moet de laatste Avengers ook nog steeds zien geloof ik

@kali Als je een beetje Amerikaanse hysterie wel aankunt kan ik je de podcast Binge Mode aanraden, die doen nu Marvel. Wel eerst alle films kijken (die je wilt zien), want ze hebben spoilers, maar ze gaan diep in op de hele MCU tot nu toe. (ze hebben ook Harry Potter -de boeken-, GoT en Star Wars gedaan, ook heel leuk, staat allemaal op spotify)

1 like

Film weer gevonden. heet Sofia. In het artikel wat informatie van de regisseur.

Moest ook nog denken aan de film Djam. Apart hoofdpersoon, zijdelings het vluchtelingen probleem op Lesbos en leuke Griekse volksmuziek.

En de film papich is ook een aanrader.

1 like

Net Pieces of a Woman gezien op Netflix (Martin Scorsese). Jezus, wat een film. Let ook op de single take in het begin. Echt werkelijk prachtig

3 likes

Kreeg 'm net in mijn aanbevolen en heb even de trailer bekeken maar moest toen al janken. Ik denk niet dat ik het aankan om deze film te kijken. (Ben zelf zwanger van een dochter dit is serieus mijn grootste angst) maar ik geloof dat het echt een kei van een film is

1 like

Nee lekker skippen dan hoor! Kan later altijd nog :blush:

Ja heb ik ook net gekeken. Wow :ok_hand:t3:

1 like

Oh ben heel benieuwd! Ga hem morgen kijken denk ik

1 like

Heb hem gister ook gekeken, echt heel indrukwekkend. Ik vond de bevalscene ook echt zo mooi gefilmd (weet niet of het in het echt ook zo gaat haha maargoed). En die moeder van Martha, holy shit. Echt een krachtige film

1 like

Voor de liefhebbers van thrillers, ik vond Split echt een goede. Had van te voren alleen korte omschrijving op Netflix gelezen dus werd positief verrast :+1:

Ook even Unbreakable en Glass kijken! Is een triologie

Thnx ! die link legde ik inderdaad op het einde van de film, leuke twist Unbreakable heb ik lang geleden eens gezien, ze staan helaas allebei niet op Netflix maar wel op Pathe zag ik, zo jammer dat zij geen ‘abonnement’ hebben, per film betalen tikt behoorlijk aan bij mij

1 like

Ja vet hé! En alles huren is idd prijzig
 Glass staat nu ook op Amazon Prime, mocht je dat hebben!

1 like