Filmtopic

Heb de sterfshow laatst ook gezien en vond deze heel goed. Dacht bij mezelf: zou zo ook een boek kunnen zijn met die plot twist. Die andere films heb ik niet gekeken want die trokken mij niet

1 like

De indringer was kut en die andere was wel goed! Love georgina verbaan

1 like

“The Night House”. Geweldige psychologisiche horror/thriller met Rebecca Hall.
Heel onvoorspelbaar en soms echt ontzettend creepy. Aanrader!

7 likes

Ik ga zo “Halloween Kills” kijken :heart_eyes: Zo excited. Nieuwe Halloween films gaan er bij mij altijd wel in.

2 likes

Ben benieuwd, ben fan van 1&2 en onironisch van 3. Maar 4,5,6 vond ik extreem kut met die cult. H20 vond ik dan wel weer oké en resurrection met Busta rhymes was echt fantastisch. Maar vond de Rob Zombie remakes weer he-le-maal kut.

Is echt de franchise waar ik het meest 50/50 over ben.

Dus. Ik vraag me af of dit oprecht goed is zoals de eerste originelen of fantastisch Hot trash zoals m’n andere faves of dat het gewoon een slaapshow is zoals de andere films.

Gister gezien en I LOVED IT, wat een fantastische film. Super die giallo invloeden en de twist omg zo fantastisch, net from dusk till dawn, echt lang geleden dat ik zo heb genoten van een horrorfilm.

Jij kijkt vast ook de Dead meat podcasts :joy: Ik ben door de info daaruit wel iets van mening veranderd bij een herziening, maar het is alsnog niet echt mijn ding.

1 like

Ja ik heb dezelfde favos. 1,2 & H20. De reboot vond ik goed genoeg om nu excited te zien voor t vervolg, zal zo wel even een spoilervrije mening droppen als ik m gezien heb.

1 like

Nope!

Maar ik kijk altijd met een vaste vriendengroep en we hebben er inmiddels wel 500 gezien ofzo en we praten ook altijd na over de films, niet dat we er veel van weten, maar gewoon vergeleken met wat we kennen. Ik vind een film ook prima als ie nergens op slaat, zolang ie maar vermakelijk is. En dit was dan weer zo heerlijk jaren 80/90 B film (bij de intromuziek dacht ik al okĂ© dit wordt opzettelijk ‘slecht’) en daar houuuuuu ik van.

Een film als the vvitch die geloof ik toch wordt beschouwd als Ă©Ă©n van de beste horrors daar snap ik dan weer geen hol van. Vond dat zo’n saaie film, ik hou van slashers, b films, over the top zeg maar.

1 like

“Halloween Kills” was heel sterk, beter dan het 1e (2018) deel. Het is heel duidelijk dat dit een cohesive trilogie is en ik verwacht dat het laatste deel volgend jaar echt een geweldig laatste puzzelstukje wordt.
Zonder spoilers: De film was enorm sfeervol, de meest “halloweenachtige” in de reeks misschien wel (ik bedoel daarmee het feest zelf). Veel verhaallijnen door elkaar heen maar niet op een chaotische manier, er worden veel connecties gemaakt naar het origineel, de opening is echt te gek!
Niet perse heel eng, maar ik vind ook weinig meer eng na 25 jaar horrorfilms kijken haha, dus daar kun je me niet op vastpinnen. Het is vooral qua continuĂŻteit, personages, verhaal en sfeer een enorm belangrijke film in de serie!

2 likes

Wauw even een up want ik heb net Young Promising Woman gezien en ben echt onder de indruk van deze film.
Hij is echt bij mij binnen gekomen en dat heb ik echt bijna nooit. Heel confronterend als vrouw.

5 likes

Ik heb net Dune gekeken en ik snap de hype eigenlijk niet. De film zit technisch goed in elkaar maar verder? Misschien dat je het boek gelezen moet hebben :woman_shrugging:t3:

Het is gewoon een standaard sci-fi verhaal met niet echt een sterk plot. En ik ging elke keer stuk om het feit dat hij Paul heet :joy:

Ik zou heel graag de film mannof honor willen kijken. Ik heb alleen maar Netflix en daar staat hij niet op. Wat zijn nu mijn opties?

Lijkt mij een bijzondere ervaring. Weet niet goed wat ik er van vind. Maar anyway iemand van plan om heen te gaan?

Ook echt in hoofdletters BEF! zodat we allemaal echt goed snappen wat voor ludieke en gekke actie dit is!!!
Komen Wil & Tien ook?

3 likes

SEKS!!! hihi

1 like

BAH!

1 like

Vanavond komt de film la famille BĂ©lier op tv. Gaat over een jonge meid die opgroeide in een gezin waar iedereen doof is behalve zijzelf. Dan komt ze er achter dat ze heel goed kan zingen en wil ze misschien auditie doen. Alleen kan zs haar familie wel alleen laten als ze aangenomen wordt? Ik vind dit echt een hele leuke mooie warme film en de hoofdrolspeelster is echt heel erg goed. Als je deze film nog niet hebt gezien, zeker kijken.

Verder red notice gezien. Is wel een leuke actie komedie voor tussendoor met goede acteurs. Verhaal is wat dunnetjes, maar alles is zo gelikt gefilmd dat dit oké is. Ryan Gosling is wel een beetje op het randje van irritant, altijd dezelfde soort personages die hij speelt.

Holidtate met Emma Roberts blijft leuk. Absoluut geen hoogstaande film, maar het is grappig, best origineel met al die verschillende dates en ook de tijdssprongen zijn niet echt erg. Hoe logisch het allemaal is, kan je je vraagtekens bij zetten. Maar niet doen, het is gewoon vermakelijk genoeg zo.

The intern is een beetje zozo. Niet echt slecht, maar zeker geen komedie. Het is een wat tam verhaal met nergens echt uitschieters, wel een nogal over the top redding ivm een mailtje. Waar het nu precies allemaal omgaat wordt niet echt duidelijk, maar Robert en Anna zijn wel leuk in hun samenspel. Ik denk dat er wel meer in het verhaal had gezeten. Heel eerlijk, je deze film niet kijkt heb je niks gemist.

2 likes

Ja ik vond het haast campy. 007 meets Jason Bourne meets Mr Bean ofzo?
En R Reynolds toch? Wel eens dat hij altijd zo een cynische manier van praten doet

2 likes

Ja verrek Ryan reynolds idd. Ben elke keer in de war. Wel een goede combinatie die je opnoemt om de film tr beschrijven, haha. Vond het vermakelijk genoeg voor een keertje.

1 like