Filmtopic

Thanks! De tweede ken ik idd, ook prachtig. (En Call me by your name, ook zo’n soort thema)

Ik ga eens kijken naar je eerste tip. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Brokeback mountain is vanavond op tv! Net 5

3 likes

Zo mooi he die film. De sfeer is heel specifiek, ben nog nooit een film tegengekomen die echt zo is.

1 like

Ook wel de charme natuurlijk maar ik vind t zo heerlijk en zou zo graag meer van die films zien :broken_heart:

Ik heb gisteravond deze twee gekeken:

Saint Maud (staat op Netflix)
Pfoe echt een intense film. Bouwt vrij langzaam op maar is desondanks heel eerie en spannend gedurende de complete film. En bouwt ook wel op naar een heftig plot. Ik vond het een goede film maar het is er wel een in een beetje dezelfde stijl als dingen die ik pas gezien heb (langzaam op gang komende horror) en ik ben nu wel weer klaar voor iets meer up tempo.

Ik zou niet de trailer kijken want die geeft al vrij veel scenes weg die denk ik beter zijn als je ze voor het eerst in de film ziet.

Kajillionaire (staat op Prime)
Zo hier was ik even van in de war. Ik had hier nog geen trailer van bekeken (zou ik hier wederom ook niet aanraden te doen) en door de poster compleet andere verwachtingen van de film. Maar goed een hartverscheurende film zonder te vervallen in belachelijke MTV Made achtige ontknopingen, wat heel makkelijk had gekund. Het is echt een rare film maar absoluut een aanrader. Ik kwam er later achter dat Miranda July dit geregisseerd heeft (zij heeft ook Me and you and everyone we know geregisseerd o.a.) en dat verbaast me niks, het heeft dezelfde stijl.

2 likes

Paar films van de afgelopen tijd. Colette, Bon Dieu! en Pina zijn te zien via het KPN plus pakket. Princess Ella heb ik op dvd, maar is vast te leen in de bieb En anders kom je hem vast eens tegen in de kringloop.

Colette

Recensie

Ben echt fan van Keira Knightly (volgens mij niet een hele populaire mening, haha) en vond dit weer een geslaagde film. Qua looks en feeling lijkt het wel wat op the duchess. Helder gefilmd en mooie kostuums. Ook heeft deze film weer een intrigerend verhaal. Die Colette heeft echt bestaan en schreef dus boeken in opdracht van haar man. Hij streek met de eer en zij werd een soort poppetje dat naar zijn pijpen danste. Misschien niet het meest sterke verhaal qua spanningsboog en einde, maar zeker boeiend genoeg om te kijken. Ik ben nu trouwens ook wel benieuwd naar haar boeken, ze zijn ook in het Nederlands vertaald zag ik, dus binnenkort maar eens lenen.

Bon Dieu!

Recensie

Ik ben dol op Franse films en vind dit ook echt een pareltje. Onwijs grappig en ook al die steken onder water en het snelle gebekvecht maakt het een leuke film. Ook goede acteurs en de film blijft tot het einde sterk.

Als je trouwens houdt van dat hele snelle gepraat dan is Le Prénom ook een aanrader. Is een verfilming van een toneelstuk en dat is opzich ook wel te merken, weinig veranderend beeld, maar de dialogen zijn erg sterk. En het spel ook.

Pina

Recensie

Een dansfilm/dans documentaire over de choreografe Pina Bausch. Die is in 2009 overleden een paar dagen voordat ze zouden beginnen met een film over de dansgroep. Uiteindelijk is het een ode aan haar geworden en aan de dansen. Je ziet steeds korte stukjes uit verschillende dansstukken afgewisseld met leden van de crew. De dansen zijn echt waanzinnig. Elke keer dacht ik, nee niet switchen ik wil meer zien. Ik snapte er vaak niks van, maar wauw. Alleen voor de dansstukken zou je hem zeker al moeten kijken.

Princess Ella

Recensie

Shrek meets Assepoester vind ik een betere omschrijving dan de Harry Potter voor meisjes. En sowieso, Harry Potter is echt niet alleen voor jongens, wat een onzin. Deze film is dat ook niet perse, er valt genoeg te lachen.
het verhaal gaat over Ella die de gave van gehoorzaamheid heeft gekregen toen ze een baby was. Als haar moeder overlijd en ze twee stiefzussen krijgt (aha assepoester) begint het een probleem te worden. Ze wil er vanaf, maar dan moet ze eerst de fee vinden die haar de gave gaf. Dat is niet zo makkelijk. En wat moet ze nou toch denken van die prins die maar niet weg lijkt te gaan?
Het is niet een heel vernieuwend verhaal, maar de special effects zijn leuk. Soms wat knullig (die reuzen bijv.) maar dat is ook wel weer charmant. Beetje zoals de serie the 10th Kingdom. En genoeg geinige grapjes naar het heden, denk aan roltrappen en fanclubs.

Leuke film voor een avondje chillen en niet moeilijk denken. De film zakt qua spanningsboog wel een klein beetje in, maar maakt het richting het einde ruimschoots goed. En de muziek is al helemaal leuk.

1 like

Oh, deze staat al een tijdje op mijn lijstje! Was hij gratis met prime of moest je hem kopen?

Ja gratis met prime!

1 like

Ik heb net All My Life gekeken op Prime, wat een tranentrekker…heb wel 10x gejankt

Wattefuk zeg, ik kijk dit nu en het had een goede film kunnen zijn? Maar hoezo eet die vrouw ineens mensen en honden?

Wacht al meer dan een jaar op deze film en 2 september is ie eindelijk in de bios, heel benieuwd!

5 likes

Wil even twee leuke films tippen die op Netflix staan.

Queen & Slim

Song one

Dezelde acteur als van de hoofdrol speelde van kruistocht in spijkerbroek.

1 like

Ik ben zaterdag naar Free Guy geweest en vond hem echt super leuk. Tip (je moet wel van Ryan Reynolds humor houden)

Is het normaal dat films niet in elke Pathe draaien? Ik wil de veroordeling zien, maar die draait niet eens hier :cry:

Ja is volgens mij normaal. Ik moet naar Den Haag om alle films te kunnen zien :expressionless:

Net Bacurau gezien op Vitamine (wat volgensmij deze week ophoudt met bestaan :frowning: )
Echt gruwelijk, vette aanrader

1 like

Ik heb vandaag Run gezien, vond hem matig. 6/10

Dit festival duurt nog tot en met zondag. Je kan ook films online kijken. Misschien een leuke tip.

1 like

Ik heb van de week Lion gezien op Netflix.
Vond het ook echt een mooie film.
Gaat over een jongetje van 5 jaar uit India die zijn moeder kwijtraakt. Uiteindelijk wordt hij geadopteerd door een Australisch stel en groeit hij daar op. Later gaat weer terug naar India om zijn biologische moeder te vinden. Was een waargebeurd verhaal.

Mooi hè? Ik vond vooral het eind zo mooi, de ‘echte’ beelden!

1 like