Durf te vragen #5

Bedankt! Dat is fijn om te weten. Ik heb niet zo’n prettige werkgever en was vooral bang dat ik verplicht alle werkdagen zou moeten werken.

1 like

Dat kan je werkgever sowieso niet afdwingen nee, vakantierechten wegen zwaar dus mocht het tot een confrontatie uitlopen zal jij bijna altijd gelijk krijgen daarin. Zeker als je werkgever de mogelijkheid heeft freelancers in te huren ter vervanging zal er geen zwaarwegend belang zijn.

2 likes

Wat ik vooral erg raar vind is dat je een hond met een bijt incident in huis neemt zonder daar navraag naar te doen? Situatie, reden, agressie / gedrag. Wat voor hond is het sowieso? En vlak na het tekenen, is het niet gewoon zo dat asiels een retour policy hebben, dan je mag ruilen voor een ander of gewoon je geld deels kwijt bent maar het dier wel terug kan geven. Althans ik ken enkel asielen die zo’n 14-dagen (of 30) systeem hebben.

Plausibel, tja ik ken je vriend niet - maar verstandig zou ik dat in ieder geval niet noemen…

1 like

Echt zielig is het pas een hond in huis te halen waar je je niet mega uitgebreid in verdiept hebt (en het liefst ook ervaring mee heb). Snap dat dus echt niet he. Zou ook echt willen dat asiels strenger selecteren qua baasjes, sommigen doen dat heel goed maar de meesten echt te weinig.

En ja ik vind het ook zielig als mensen een dier weer terug brengen. Maar bij het asiel heb je vaak een termijn en als je op het begin al merkt dat het geen goede match is/je niet geschikt bent om voor zo’n hond een baasje te zijn wel de beste keuze.

7 likes

Want hij heeft nog nooit van zijn leven iets opgezocht over honden? Hoe kan je ffs een pitbull adopteren die is weggedaan vanwege een bijtincident terwijl je letterlijk geen idee hebt wat dat inhoudt. Of überhaupt nooit iets gehoord hebben over pitbulls…

Of dat asiel nou wel of geen informatie heeft gegeven (wat ik me niet kan voorstellen) is het sowieso een mega vaag verhaal dat hij die hond überhaupt meegekregen heeft zonder enige kennis.

18 likes

Snap ik hoor, leugens zijn kut, maakt niet uit of het de leugen er toe doet of niet!

Misschien kun je naar hem uitspreken dat je het wel raar vind dat het asiel niks heeft gezegd over het agressie van de hond, dat ze dat verplicht zijn. Maar dat je hem ook duidelijk maakt dat als hij hierover heeft gelogen dat je dat graag wilt weten en dat daar dan niet meteen consequenties aan zitten? Behalve een beetje vertrouwensbreuk…

Ik zou niet zomaar alle asielen over een kam scheren, want over het algemeen zoeken ze echt een passend baasje voor een huisdier. De honden in een asiel hebben vaak gedragsproblemen of lichamelijke aandoeningen. Die geven ze naar mijn ervaring niet zomaar mee en zoals iemand eerder al aangaf is er vaak een termijn waarin je het dier terug kunt brengen, blijkt het toch geen goede match te zijn. Mijn kat komt ook uit het asiel. De mensen die hem wilden adopteren voor mij zijn afgewezen, omdat ze hem niet goed benaderden en hij toen naar ze uithaalde.

2 likes

Maar wat was nu eigenlijk je “durf te vragen”? Want in elk antwoord ben je aan het verdedigen. Dus je vindt het gewoon plausibel toch?

Nouja, ik snap vooral niet dat veel mensen niet beseffen dat dit soort honden hun “slechte” naam vooral krijgen omdat ze in dit soort situaties terecht komen…

10 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #2

Als je full on Sherlock wilt; de advertentie van de hond misschien nog wel online vindbaar. Edit: ik kan me niet voorstellen dat daarin staat ‘zorgenvrije pitbull’.

Maar goed, eerlijk gezegd: waar is het je om te doen? Hem met een leugen confronteren? Jezelf pijnigen met what-if-scenario’s? Ik wens jullie alledrie vooral een geslaagde cursus toe, zodat jullie dit achter je kunnen laten.

3 likes

Ik heb een nieuwe iPhone en je kunt alles van je oude naar je nieuwe overzetten, maar moet ik dan ook bij alllllle apps opnieuw inloggen of gaat dat automatisch? Weet echt van 9/10 apps mijn inloggegevens niet meer want gebruikte altijd inloggen met touch-id, dit gaat echt een dagtaak worden. 🥲

1 like

Ik denk dat als je face-id instelt, hij dat overneemt om in te loggen. Sowieso heeft hij al je wachtwoorden overgenomen.

1 like

Bij mij was het per app verschillend. Wachtwoorden die ik opgeslagen had, had hij sowieso meegenomen, maar moest wel opnieuw inloggen bij een paar dingen zoals ING-app en paar social media apps.

1 like

Ja dat werkte bij mij inderdaad prima @Spaarlamp!

1 like

weet iemand of je bij de vans sk8 hi de zooltjes kan vervangen door eigen zolen?
dus of ze er uit kunnen of niet

en waar ze in de aanbieding zijn haha

bij Vans druk ik ze er altijd gewoon in, gaat prima. de zolen zitten volgens mij vast gelijmd.
Trekpleister/kruidvat heeft ze eens in de zoveel tijd in de aanbieding, volgens mij echt twee weken geleden nog.

Weet iemand waar ik zulke platte (plastic) etui’s of zakjes kan vinden zonder vreselijke print? Gewoon effen of transparant?

Hema?

2 likes

De Hema heeft deze ook, ik weet niet of ze echt effen zijn maar vast minder hysterisch :sweat_smile:

1 like

Ik vind geen enkel punt aan dit hele verhaal geloofwaardig klinken.

11 likes