Durf te vragen #5

Flying Tiger heeft die denk ik

1 like

Ja met print zie ik ze inderdaad! Heb ze het liefst transparant, wil ze in m’n grote tassen stoppen met ieder een categorie (Yes, call me crazy :joy:) en dan heb ik wat beter overzicht. Ga nog even verder zoeken!

@nello die zit hier niet echt in de buurt, mocht ik er zijn check ik die zeker even!

Douglas heeft ze ook zie ik. Als je googelt naar ‘transparant travel bag’ vind je er meer!

1 like

Wow, waarom heb ik niet aan de term travel gedacht?! Thanks haha!

Edit: besteld, ready to get organized :v:

2 likes

Ik heb afgelopen weekend alles overgezet op een nieuwe iPhone en bij het meerendeel van de apps, was ik nog ingelogd. Een paar uitzonderingen, zoals m’n ING app en DigiD app.

Als je eerst inloggen met vingerprint deed, dan staan al die wachtwoorden sowieso nog opgeslagen. Bij je nieuwe gebruik je faceID om in te loggen ipv je vingerprint.

Ik moet 26 euro terugbetalen aan de belastingdienst en ik heb zo’n domme ouderwetse acceptgiro gekregen, maar wat moet ik invullen bij de omschrijving?? Ik snap er niks van

Er was laatst ergens op het forum een filmpje van een jongen geplaatst met een ontzettend bekakt accent maar ik kan het niet meer vinden weet iemand wat ik bedoel? Die jongen had een bril

“Ik haat de belastingdienst xxx”

Haha nee, er staan ook van die vakjes op waar je een nummer in kunt vullen toch? Dan moet je daar een betalingskenmerk invullen. Maar staat er niet aan de (ik dacht) linkerkant het rekeningnummer van de belastingdienst? Want dan kun je dat ook gewoon via internetbankieren betalen, als je maar het rekeningnummer en betalingskenmerk hebt.

1 like

Hahah ik voel me echt oud dat ik dit een gekke vraag vind. :joy: Gelukkig zijn de acceptgiro’s wel steeds meer op zijn retour.

(En zie dat je al geholpen bent)

3 likes

Je kunt ook die onderste balk op een acceptgiro scannen in je bank app!

Ja dat werkt nooit bij mij, er ontbreken dan gegevens en dat is altijd het betalingskenmerk gek genoeg

Bovenin heb je ook nummers. Per 4 nummers ingevuld. Dat is het betalingskenmerk.

Ja dat is hetzelfde! Thanks!

1 like

Ja dit heb ik ook sinds ik ASN heb. Werkt nooit, echt irritant. Hoezo maken ze die betalingskenmerken niet gewoon korter

Ja of dat je gewoon kan invullen: terugbetaling van Xiomara

Maar ik snap dat dat teveel gedoe is

1 like

https://youtu.be/mIfjVYMqU_s was het dezedude?

1 like

Ja ik ga stuk ter plekke herkende ik hem niet maar sindsdien zit het in mijn hoofd en ik ken hem dus want ik had laatst een telefoongesprek met hem whaaaaaa

2 likes

Hahah sorry ik zie al voor me dat 17 miljoen Nederlanders naar de belastingdienst gaan overmaken met als omschrijving ‘groetjes Lemongrab/Kees/Hanny/Abdel’ en ze dan 17 miljoen x moeten uitvogelen waar die betaling in godsnaam bij hoort :rofl:

20 likes

Ja haha daarom kan dat ook niet

Maar ja zij willen dat ik iets betaal, mail me gewoon met een tikkie ofzo, acceptgiro kom op

Maar ik zie dat als je het niet betaalt ze het gewoon verrekenen dus ik hoop maar dat ze dat dan doen, dan kan ik ook geen fouten maken

Maar een acceptgiro is gewoon de papieren versie van een tikkie?
Alle informatie die je nodig hebt staat erop, je hoeft het alleen maar over te nemen.
Ik klink nu echt als een oma waarschijnlijk haha, maar ik had niet door dat dit een ding was dat zo verouderd was dat mensen niet meer weten hoe het werkt?

Gek hoe dat werkt (dat dat verouderen van techniek zo snel gaat bedoel ik), een stagiaire op mijn werk had nog nooit een auto met een handrem gezien en belde in paniek op om te vragen waar het knopje zat.

12 likes