Durf te vragen #5

Stuur maar op.

1 like

Ja precies dit. Het is dus idd teveel betaald.

Zit eraan te denken alsnog de wettelijke verhoging/rente te gaan vragen als ze dit niet regelen. In feite hebben ze mijn vakantiegeld nog niet betaald. Maar goed, heb als eerst gestuurd dat ik dit niet tof vind en ik dit voor 30-11 geregeld wil hebben. Hebben ze tot nu toe niet op gereageerdā€¦.

Ik heb gelukkig geen betaalproblemen, maar als er bijvoorbeeld beslag gelegd was op mijn loon was ik zelf de lul geweest en was het geld weg geweest (of in geval van drugs/gok verslaving oid). Ik vind het heel bizar dat ze er zo laks mee om gaan. Is ook een gigantische multinational (7000 man in dienst alleen in Nederland)ā€¦

1 like

Maar als je nog vakantiegeld van juni tot uit dienst tegoed hebt dan zullen ze dat toch wel verrekenen met het teveel betaalde salaris?

1 like

Ja, dat klopt. Ik weet niet of ik recht heb op de wettelijke verhoging omdat ik teveel heb gekregen. Maar feit blijft dat ik salaris uitbetaald heb gekregen wat ik moet terugbetalen en vakantiegeld nog moet krijgen. Vandaar is dat het ding wat ik ga proberen als ze het echt pas 20 december rechtgezet willen hebben.

Weet iemand een leuke sinterklaas surprise voor
iemand die dit jaar is bevallen? Eis: het moet
makkelijk te maken zijn, ik kan echt niks šŸ„²

Ik heb advies nodig
Mijn berging zit naast de woning van een oude chagrijnige mevrouw. Ik doe altijd heel beleefd tegen haar hoor, maar zij niet terug.
Nu kom ik net thuis van mā€™n werk met mā€™n scooter en op dit tijdstip rijd ik die scooter zo zachtjes naar binnen, echt zo voorzichtig als ik kan omdat ik haar niet boos wil maken

Nou komt ze helemaal boos naar buiten met: je maakt me wakker, iedere keer weer.
Dit gesprek is al eerder geweest en ik leg haar uit dat ik echt zo zacht mogelijk doe.
In de zomer zet ik de scooter gewoon buiten maar het giet nu enorm, hartstikke slecht om die scooter in te laten, ook met die kou en dat vocht. Bovendien heb ik net zoveel recht op die berging

Wat moet ik hier nu mee? Ben ik nou zo onredelijk?
En als het iedere keer is waarom komt ze alleen nu

Ze zegt ook dat ik niet zo laat weg moet gaan?? Wtf

Edit: ik zet de scooter al uit ver voor ik bij de berging ben

1 like

Nee ik vind je niet onredelijk. Je hebt inderdaad gewoon recht op die berging en ik snap dat je je scooter daar wil zetten. Ik denk wel dat dit zoā€™n ding is wat nooit goed gaat zijnā€¦

14 likes

Mijn oom die net vader was geworden kreeg een keer een luier met ā€œpoepā€ van natte ontbijtkoek, waar dan een briefje in zat met de locatie van het cadeauā€¦ heel makkelijk te maken maar moet wel je ding zijn qua humor zeg maar :+1:

2 likes

Misschien dat ik morgen langs ga en vraag waar ze precies wakker van wordt, misschien dat dat helpt. Maar ik kan niet zachter doen dat dit

2 likes

Hierdoor vind ik dat je al meer dan genoeg rekening met haar houdt, als je die motor nou liet lopen vond ik het een ander verhaal.

5 likes

Als je inderdaad niet 6x de scooter probeert te starten voor haar huis op onredelijke tijdstippen, dan is er niks aan de hand.

3 likes

Dit zou ik niet doen. Je kunt toch niks aan jouw gedrag veranderen want je probeert al zoveel mogelijk rekening te houden. Vervelend voor haar, maar dan moet ze maar in een hutje op de hei gaan wonen zonder buren :woman_shrugging:

13 likes

Dit doet een beetje denken aan een verhaal dat ik ooit hier las. Een buurvrouw liep toen naar de stoplichten voor het huis (stonden op rood) om te klagen bij een auto die stond te wachten dat de muziek te hard stond.

Als je echt gaat klagen fok je jezelf toch ook alleen maar op lol. Jouw buurvrouw had allang weer op 1 oor kunnen liggen ipv helemaal naar je toe lopen om te klagen

3 likes

Toen mijn buurman nog een scooter had werd ik ook wel eens wakker als hij 's avonds laat thuiskwam, maar het is nog nooit bij me opgekomen om daar iets over te gaan zeggen? Ik bedoel dat is net zoiets als wakker worden van een auto ofzo of weet ik veel wat, dat hoort er gewoon bij af en toe. Ik zou echt niet langsgaan hoor, ik vind dat je al heel veel rekening met haar houdt.

3 likes

Ja vind ik ook, maargoed ik vind het wel oprecht rot voor haar als ze er van wakker wordt. En ik doe al zo zacht, dat ik het ook niet meer weet

Dank voor alle antwoorden, ik ga het maar gewoon negeren

Ze kan beter verhuizen haha

1 like

gewoon niets meer van aantrekken, ja en amen knikken en niet meer om geven.
sommige mensen zijn gewoon zeikerds bij wie je het nooit goed kan doen en als je je rug breekt voor ze vragen ze nog of je lager kan lopen. houd het gewoon bij je eigen grens van rekening houden, weet je zelf dat je in ieder geval voor je eigen geweten goed zit en wat je buurvrouw daarmee doet moet ze zelf lekker uitzoeken.

1 like

hahaha ja dat was mijn buurvrouw en vandaar bovenstaand advies :rofl::rofl:

zij heeft ook een keer haar kat op de overloop uit huis gezet omdat hij niet luisterde. een kat. voor straf. zoals je een kind op de gang zet om over zn daden na te denken. EEN KAT

6 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Wat is een lekker warme, zachte en lange badjas? Niet al te duur (Max 50 EUR)?

Hunkemƶller heeft een hele mooie lange, tot over de knieƫn. Vind hem ook lekker warm :relaxed:

2 likes