Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Als ik iets kopieer vanuit Word op mijn macbook en ik wil het plakken in een Web Whatsappgesprek, dan maakt -ie er een screenshot van i.p.v. dat -ie alleen de tekst plakt… Iemand enig idee hoe ik dit stop? Ik heb geprobeerd te googlen, maar dan krijg ik alleen maar tips hoe je een screenshot maakt.

Edit; ik krijg niet de lay out te zien wat je normaal gesproken ziet als je een screenshot maakt.

Ik ben als kerstcadeau aan het kijken naar een Eufy deurbel (diegene wil graag dat merk dus geen ring ofzo), maar ik snap het niet helemaal. Als je een deurbel koopt moet je daar een basisstation bij begrijp ik. Maar je kunt dus kiezen tussen draadloos en bedraad, dan sluit je hem aan op de draden van je oude deurbel. Hoor je als je de draden aansluit ook nog het geluid van de oude deurbel of hoor je alleen het basisstation en/of je telefoon geluid maken?

Wij hebben ook een Eufy, de versie met de Homebase 2. Die van ons is draadloos aangesloten dus komt het geluid door de Homebase 2 en op onze telefoons. Dat kun je nog uitbreiden naar een extra chime in je stopcontact. Bij bedraad aansluiten kun je kiezen, maar van wat ik weet en gelezen hebt is het best wat gedoe om ‘m op een bestaande gong te krijgen. Als er draad zit zou ik het sowieso aansluiten zodat je ‘m niet meer op hoef te laden en voor het geluid lekker die Homebase 2 + telefoons gebruiken.

Dank voor je reactie! Als je de homebase hebt denk ik niet wat we nog een extra chime nodig hebben. De bel komt op de plek van de oude bel en direct aan de binnenkant van de muur zit de meterkast, maar ik heb er geen verstand van of dat lastig is met aansluiten. Waar ik bang voor was is dat het het op de homebase + telefoons een vertraging zou hebben, waardoor mensen alweer wegzijn voordat jij de bel hoort haha.

En homebase 2, is dat standaard of moet je daar extra op letten? Eufy by Anker Video Doorbell Battery Set - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis Dit is de goede toch?

1 like

Bij ons zit de bel ook direct achter de meterkast dus qua bedrading is dat inderdaad fijn! Je schroeft gewoon twee draadjes op de achterkant van de Eufy en hij laadt op. Of de gong werkt is dus wel de vraag. De Homebase 2 werkt op wifi dus die kun je overal neer zetten. Ik heb een extra chime op zolder want daar hoor ik de bel niet en heb m’n telefoon ook niet altijd mee of op geluid, in zo’n geval kan dat dus handig zijn. Overigens zit er geen vertraging in, zowel de Homebase als onze mobiel krijgen direct een melding.

Wat betreft je link: ja dat is inderdaad de goede. Je hebt er ook één zonder Homebase maar met zo’n stekkerblok met antennetjes namelijk. Die slaat de beelden op op een SD kaart ipv op de Homebase. Weet de exacte verschillen verder niet hoor. Maar wij hebben nog een camera hangen en die werkt ook samen met de Homebase, dus je kunt alles verder uitbreiden en hoeft dan niet weer opnieuw die Homebase te kopen.

1 like

Ik ben digibeet en moest net extra verificatie gegevens invullen bij outlook/microsoft.
Was nog mijn oude werkmail, heb nu tel ingevuld maar gegevens worden pas over 30 dagen vervangen.
Stel dat iemand anders deze mail binnen krijgt, kunnen ze toch niet in mijn mail met de verificatie code als zij mijn wachtwoord niet weten?

Ik heb een oude iPod touch waarvan ik de muziek op mijn laptop wil zetten. Heeft iemand dit recent nog gedaan en de tip hoe ik dit kan doen? Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd, vind het ook prima om een programma te moeten kopen, zolang ik maar weet dat het werkt.

Volgens mij kun je van een iPod alleen de muziek in iTunes zetten maar niet opslaan op je laptop als bestand. Je kunt het dan wel gewoon via iTunes luisteren

Zou je ook weten hoe dat moet? Uiteindelijk wil ik de muziek van die iPod op mijn iPhone zetten, dus als ik het in iTunes kan opslaan zou het ook prima zijn.

Oh uhhhh, echt 100 jaar geleden dat ik iTunes gebruikt heb haha. Reservekopie maken misschien? Volgens mij kun je dan aanvinken wat je wil kopiëren, zou je ook alleen muziek aan moeten kunnen vinden lijkt me.

Zou je het lettertype niet op kunnen slaan in de master? Dus in de master een extra slide toevoegen met jouw lettertype als default. Change the default font in PowerPoint

Nee, dat lukt ook niet. Het lettertype is van Adobe creative cloud en dus geen bestand wat je kan locken zegmaar. Maar heb het al opgelost. M’n collega heeft 1 van de lettertypes gevonden als truetype bestand (dat kan wel) en van de rest heb ik de tekst geplakt als afbeelding. Niet ideaal maar ach

Kan komen omdat je tekst te lang is. Whatsapp staat een Max aantal tekens toe per bericht

1 like

Misschien is dat het idd, zal zo even kijken! Maar volgens mij waren het maar 50 woorden ofzo

Geen idee hoe je er voor kan zorgen dat hij dat helemaal niet meer doet maar als workaround kan je proberen om je gekopieerde tekst eerst in de url-balk van je browser te plakken en het van daaruit opnieuw te kopiëren?

Ik gebruik geen whatsapp browser maar mijn macbook doet dit automatisch als ik van word naar mail knip en plak. Super irritant! Maar ik denk dus dat 't een Apple dingetje is. Voor mail gebruik ik wel een webbrowser die heel erg lijkt op whatsapp (eigen systeem van mijn werkgever). Lijkt alsof 'ie zelf een screenshot ervan maakt ipv kopieert als platte tekst.

Welke toets combinatie gebruik je?

Ik ben niet Canvastas maar ben nu wel benieuwd of het hier aan kan liggen omdat ik hetzelfde probleem heb. Ik gebruik command + c en command + v. Is er een alternatief?

Nee, maar ik wilde het even bij mijn eigen Macbook uit proberen en zeker weten dat ik dezelfde toetscombinatie gebruik, maar ik heb het ook. Ik kan bij toetsenbord instellingen ook niets vinden, dus ben bang dat het een Word dingetje is? Als ik bijvoorbeeld kopieer uit een notitie, doet mijn Macbook dit niet.

Ik heb net ontdekt dat als ik de tekst plak met mijn (losse, niet Apple) muis en dan kies voor plakken en stijl aanpassen, je de tekst in de mail in de opmaak plakt zoals die in het word document was. Met een toetsencombinatie lukt dit vooralsnog niet. Ik heb 't plakken als afbeelding probleem vanuit alle Office programmas (excel, ppt, word, Teams) die ik gebruik en niet vanuit eigen Apple apps (notities, safari, Libre) dus lijkt inderdaad echt aan de microsoft-apple relatie te liggen.

e

1 like