Durf te vragen #5

Haha sorry het was niet per se aan jou gericht (want had idd niet het idee dat je advies nodig had/wilde) maar meer een algemene tip voor wie hier last van heeft en er iets aan wil doen

Wordt gewoon altijd een beetje kriegelig van die producten die dan helemaal op de markt gebracht worden van “dit is DE oplossing!!!” en dat mensen daar dan veel geld aan gaan uitgeven terwijl het gewoon letterlijk niet bewezen is dat een blauw filter werkt

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik wil een lange, zilveren ketting kopen die ik over mijn hoofd kan doen (mijn nagels scheuren snel en loop altijd te pielen met de sluitingen). Zou 60 cm genoeg zijn?

Ik ben heel benieuwd of er iemand hier iets van weet? Stukje rechten bij een laatste salaris bij voormalige werkgever.

In plaats van mij op tijd bij de salaris administratie af te melden, hebben ze dit veel te laat gedaan. Daardoor hebben ze mij een volledig maandsalaris betaald ipv de eindafrekening. Nu gaan ze dit corrigeren pas net voor de feestdagen. Ik ben hier niet happy mee omdat ik dit gewoon opgelost wil hebben en het mij frustreert dat hun laks zijn en denken “oh ze heeft meer geld dus ze moet maar een maand wachten”. Wat zijn mijn rechten? Kan ik een soort van rente vragen in het geval van een negatief saldo? Kan ik eisen dat ze het voor 30-11 recht zetten? Ik ben 31-10 uit dienst gegaan en dit is ook bevestigd.

Ik heb zojuist een meetlint om mn hoofd gedaan, en mijn hoofd was precies 60cm :p. Dus afhankelijk van de grootte van je hoofd, wordt het tricky

5 likes

Oh dat is best slim om dat zo te doen. Thanks!

Op Windows zit standaard ‘‘nachtlamp’’, kan je gewoon in de zoekbalk typen, aanvinken en hoef je niks te installeren.

Ja gebruik ik ook altijd! Als ik nu naar een ander scherm kijk word ik bijna blind

3 likes

Op de HAP hebben we niet eens Windows. :cry: Echt zo’n vreselijke karige Linux-omgeving, haha.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Cadeau inspiratie topic

Ik wil iets online betalen met Paypal maar bij de betaling blijft men maar vragen om een creditcard te koppelen aan mijn account. Ik betaal normaal gezien altijd met het geld dat ik handmatig via paypal topup toevoeg aan mijn account, ik heb überhaupt niet eens een CC. Normaal kan je dan meteen op ‘pay now’ oid klikken maar nu blijft hij dus maar vragen om een CC. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Heb al heringelogd, een andere browser geprobeerd ook. Er staat ook voldoende geld op mijn account.

Ja bij sommige bedrijven kan dat gewoon helaas niet

2 likes

Maar ik heb eerder bij dezelfde webshop wel zo betaald?

Oh dat is vreemd idd. Dat wist ik niet!

Heb je misschien toch te weinig saldo door eventueel wisselkoers? Heb dat ook een keer gehad en had toen net een paar cent te weinig erop staan. Toen ik er meer had opgezet was het daarna wel gelukt

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #2

heb je geen touwtje in huis? dan kan je het even uitproberen.

1 like

Heb je al aan ze uitgelegd dat dit jou eigenlijk niet goed uitkomt? Misschien willen ze wel met je meedenken door je bv een voorschot te geven?

Edit: oh wacht volgens mij lees ik niet goed. Lees ik nou goed dat ze je teveel betaald hebben? Je werkgever is verplicht dit uiterlijk een maand na het einde van het dienstverband verrekend te hebben!
Als je werkgever binnen een maand na je ontslagdatum je eindafrekening niet heeft betaald, dan heb je een opeisbare vordering. Dan kan je wettelijke rente en een wettelijke verhoging vragen over het bedrag dat je tegoed hebt, maar of dat bij een negatief eindbedrag ook geldt, durf ik neit te zeggen

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het is bijna Kerstmis!

iemand hier die Frans spreekt en een zin voor mij wil nakijken? :smiley: