Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Weet iemand hier (ik heb wel wat met google gevonden) of die nieuwe Apple Watches 4G in NL vooralsnog alleen met T mobile gebruikt kunnen worden? Het lijkt namelijk wel zo, maar ik snap sowieso niet hoe dit werkt haha 🥲.

Ja dat klopt!

1 like

Thanks! Dat scheelt me weer 50 euro want geen T mobile :grimacing:

Ik wil graag een smartwatch, om mijn telefoon niets altijd in m’n hand te hoeven hebben, stappen te tellen en hartslag te meten.
Maar ik heb een one plus telefoon. De one plus watch lees ik heel negatieve verhalen over, maar hoe zit het met een one plus (android) telefoon koppelen aan een smartwatch? Welke merken zijn dan geschikt? Ik snap het even niet meer :joy:

Zoeken op compatibility + merk smartwatch?

Voor Fitbit: Fitbit-compatible devices

Android OS 8.0 of hoger moet gewoon werken. Dit is de versie van het operating system, dus de versie van Android. Moet je even in je telefoon kijken welke je nu hebt geïnstalleerd. Met Android moet je mogelijk wel handmatig even wat dingen instellen zodat de Fitbit app ook goed werkt, ik had dat op mijn vorige Android telefoon wel automatisch allemaal goed staan maar op m’n nieuwste niet.

2 likes

Heeft iemand een aanrader voor een laptopstandaard waarbij je nog wel op je toetsenbord kan typen of is dat onmogelijk? Ik heb geen ruimte voor een extern toetsenbord maar nu we nog langer thuis gaan werken heb ik toch echt wel iets nodig

Ik denk dat dat heel lastig is omdat het doel van zo’n standaard natuurlijk is dat je laptop meer op ooghoogte komt te staan dus het toetsenbord komt ook hoger. Je zou dan iets moeten hebben dat schuin staat. Die ik heb kan dat, zou het zelf niet heel prettig typen vinden omdat mijn polsen dan een gekke hoek moeten maken maar het kan wel. Ik heb 'm zelf met allevier de pootjes uitgeklapt staan en er een smal toetsenbord bij dat ik makkelijk aan de kant kan leggen. Dan hoeft alleen je tafel maar diep genoeg te zijn.

hmm balen. ik heb echt maar 5 centimeter bureau over dus dat gaat echt niet :frowning: even een ander plan bedenken

Misschien zoiets? Dan kan je je externe toetsenbord onder de steun leggen en ook onder die steun typen. Weet alleen niet hoe handig dat werkt

3 likes

Heb je een hoge strijkplank? Ik heb helemaal in het begin mijn laptop op een strijkplank gezet achter het bureau en het toetsenbord op mijn ondiepe mini bureautje. Wel even de hoes van de strijkplank eraf halen, dat is beter voor de ventilator van je laptop.

1 like

@Luzarl ja deze heb ik ook en kan dan inderdaad half eronder typen

thanks!!

Je kan dat met veel merken koppelen, hoeft zeker niet hetzelfde merk te zijn. Mijn vriend heeft een Garmin-horloge en One Plus.

Googlen naar de compatability zoals hierboven werd gezegd, is inderdaad een goede tip. En verder misschien letten op de functies. Als je je telefoon wil opnemen via je horloge bijvoorbeeld, dat kunnen niet alle horloges.

1 like

Voor mijn proefschrift en bijbehorende presentatie heb ik een Adobe Font gebruikt - ik heb toegang tot Adobe creative cloud dus ik kan die fonts downloaden en gebruiken in Word/PowerPoint.

Deze fonts werken niet als ik geen internet toegang heb. Het werkt ook niet als ik de presentatie op een andere computer moet doen. Hoe kan ik zorgen dat het font niet verandert naar een lelijke?

1 like

Opslaan als pdf of afbeelding. Anders werkt het helaas niet :unamused:.

Ja maar dan gaan m’n animaties weg… ik heb wel gezien dat er een ‘embed font’ optie is dus dat ga ik eerst proberen. Ga echt janken als het niet werkt.

Edit @Rozevarken je had gelijk, werkt voor sommige fonts maar niet voor Adobe :sob::sob::sob:

Ja fuck hoe moet ik dit oplossen, allemaal screenshots erin plakken??

Ik snap het niet want je het zijn opentype fonts waarvoor het mogelijk zou moeten zijn.

En als je de downloads van die lettertypen ook mee download en meeneemt op een ubs-stick? Dat je die kan installeren op zo’n computer zonder internet? En daarna het bestand opent?

Nee kan niet, want het zijn Adobe Creative Cloud lettertypes… die kan ik niet fysiek ergens als apart bestandje downloaden of opslaan. Ben zo gefrustreeeeeerd

Ah, kak!

Ik voel me echt een boomer met deze vraag maar ik heb op werk allemaal mappen in outlook. zoals

• inkoop
  • verkoop
  • marketing
  • logistiek

in die mappen heb ik dan submappen

• inkoop
    • leverancier A
    • leverancier B
  • verkoop
    • klant A
    • klant B
    • etc.

en omdat al mijn werk in 2 weken opgedeelde periodes gaat heb ik daar weer submappen in

• verkoop
    • klant A
      • 1-2
      • 3-4
      • 5-6
      • etc.

MAAR nu komt mijn vraag, als ik dan een mailtje sleep naar map 5-6 komt die boven 1-2 te staan. EN DAT WIL IK NIET. de rest van de mappen wisselt ook niet van plek als ik een mailtje erheen sleep (Dus dat logistiek ineens boven aan staat gebeurt niet!!) dus waarom deze mapjes wel?! word er echt woest van.
ik werk tm 51-52 en het hele jaar door ben ik bezig met weken in de toekomst dus het moet gewoon blijven staan op volgorde.

1 like