Heb een maand geleden besteld bij een webshop en ben geloof ik opgelicht, want nooit wat ontvangen. Weet iemand of je dan via de bank kan regelen dat je je geld terugkrijgt? Want heb het wel zelf overgemaakt natuurlijk
Je ziet het wel een klein beetje, wat ook wel logisch is! Heb een foto gemaakt hieronder. Maar ik vind het totaal niet storend en geeft een leuke 90s vibe ofzo? Heb een doorzichtig montuur genomen dus het valt dan juist meer op vermoed ik tov een andere kleur.
En in de winkel zijn er voorbeelden, lopen ze mee naar buiten, benoemen ze dat verschil zelf etc dus het was geen verrassing
Nu we weeeeer 100% thuis moeten werken (lol we mochten vanaf oktober 1x per week naar kantoor) willen we kijken of 1x per week online iets low keys leuks kunnen doen met team?
Weet iemand nog een leuk spelletje of iets? Dacht al aan iets laten tekenen, snel een voorwerp uit je huis halen (washandje, kurkentrekker, huisdier, lievelingsboek, lekkerste eten dat je in huis hebt, suggestie voor voorwerpen ook welkom)âŚ
Voor zover ik weet kan de bank hier vrij weinig in betekenen. Het bedrag kan niet teruggestort worden omdat je het zelf hebt overgemaakt.
Wel kan je een melding maken bij de bank en de politie. Als er meer mensen zijn kan dat rekeningnummer bevroren worden en gaan ze kijken wie er achter zit.
Voor jou zal dit alleen niks meer doen waarschijnlijk, want meestal wordt het geld op die rekeningen direct doorgesluisd.
Ah thanks, voor de foto ook! Het is inderdaad niet opvallend, maar ben bang dat ik me er toch aan ga storen. Misschien als computer / tv kijk bril wel een optie, als het echt helpt tegen vermoeide ogen is het het wel waard.
Ja het helpt echt enorm in tegenstelling tot die 1e bril maar missh is de algehele kwaliteit van de glazen er ook op vooruit gegaan in de tussentijd?
Ik heb de neil ook en inderdaad, zo nu en dan moet ik de pootjes ook laten aandraaien want dan zitten ze weer los!
Hier zijn @Lula en ik het niet over eens, bij mijn Charlie Temple blauwfilter-bril zie je alleen als het licht erop valt een blauwe gloed, als ik hem echt beweeg/kantel in het licht. Het is geen Anastacia-bril.
Geen ervaring met Charlie Temple maar bij Ace & Tate zie je een duidelijke gelige gloed. Nou ben ik wel pietje precies hoor maar ik stoorde me eraan.
Nu heb ik zin om een nieuwe bril uit te zoeken, echt totaaaal onnodig.
Nee mijn Ace and Tate bril was ook echt meeeega geel, hoef je niet pietje precies voor te zijn om dat op te merken. Heb ook gelijk die glazen laten vervangen.
Bij ons waren de dingen die ik het leukste vond:
- https://skribbl.io/
- Quiplash (Quiplash - Jackbox Games) en dan streamen zodat iedereen mee kan doen
- Ranking the stars met collega´s (en dan wel lekkere venijnige stellingen)
- Online moordspel
- Een maand 10.000 stappen zetten, en dat iedereen dan ook dagelijks invult hoeveel + appgroep
- Pubquiz
Balen⌠kreeg per mail ook geen reactie meer en de track and trace die ik uiterlijk gisteren zou ontvangen ook niet gehad. Ze hadden een fbpost met dat jasje met megaveel enthousiaste reacties, dus heb gewoon gereageerd met jammer dat ik het na een maand nog niet heb ontvangen, doei geld. Reageerde iemand op die hetzelfde had. Reageren ze met âdames gewoon even een mailtje sturen ipv hier paniek zaaienâ. 1. Noem me geen dame. 2. Vinden jullie het nu echt gek dat ik na een maand begin te twijfelen of ik het ooit nog ontvang?
Hahah oh zo irritant. Wat zei je niet, dan moet je op mijn reeds verstuurde mail reageren Ăłf het gewoon opsturen
Ik hoop het, ik heb hem nu toch maar (toevallig ook bij Charlie Temple) besteld! Merk je wel een positief effect van dat filter trouwens?
Attentie attentie: het is nooit bewezen dat blauwe filters werken. Ăberhaupt of we last hebben van blauw licht van schermen is maar de vraag. We schijnen 1000x meer blauw licht van UV stralen van de zon te krijgen dan uit onze beeldschermen.
lees meer
Ja mijn oogarts zei dat eerlijk gezegd ook (dat het niet bewezen is), maar ik hoor toch veel van mensen dat ze er baat bij hebben, dus ik ga het toch proberen of het iets doet want heb veel last van mân ogen
@crazyplantlady I know, brillen met minimale sterktes doen objectief ook niets, en toch ervaren individuen subjectief minder klachten, zoals minder hoofdpijn, minder fronsen/knijpen.
Ik heb die bril echt niet altijd op, maar als ik al hoofdpijn heb en vermoeide ogen dan voelt het echt als een opluchting, alsof mân ogen en kop direct wat ontspannen.
En @Krabsalade, in het artikel staat dit over het onderzoek wat er naar is gedaan:
Since the products hit the market several years ago, many studies have tried to see if the glasses alleviate the symptoms people complain about when using digital devices. The research treats the glasses almost like theyâre an experimental medication. People enrolled in the study are given either a pair of fake plastic glasses or a pair of blue-light-blocking lenses and arenât told which one they have. Later, theyâre questioned about their symptoms. Reliably, researchers have found that those with the blue-light-blocking glasses arenât any less likely to complain of eye strain when the study is over.
en ook dit over dat mensen er wel echt last van hebben en waar het dan aan kan liggen:
Of course, the eye strain people experience is very real. Those issues likely stem from other digital device issues besides the colors that dominate the displays. For example, we tend to blink less often when looking at screens. In one study, people dropped from about 18 blinks per minute down to about three and a half when they switched to looking at a screen. Some researchers think that trying to focus on an entire screenful of information, which people may or may not be viewing in the best conditions for legibility, could force us to blink less often as a way to improve focus. No matter the cause, one solution might be eyedrops, Rosenfield says.
En tot slot: je kunt natuurlijk wel slaapproblemen krijgen van licht (als je bijv. tot heel laat nog op je (felle) schermen zit en dus niet genoeg melatonine aanmaakt) Maar ik zou dan zelf eerder flux installeren zodat je scherm 's avonds oranjegeel wordt dan een dure bril kopen (maar wie ben ik haha).
Flux heb ik al jaaaaren op mân eigen laptop, maar ik werk vaak op PCâs waar ik niet zomaar programmaâs kan installeren. Maar thanks voor het ongevraagde advies.