Durf te vragen #5

Deze had ik ook een paar weken geleden meermalen achter elkaar… echt wat is de bedoeling om te bereiken?

2 likes

Wie heeft de tip voor losse goede fietslampjes, die niet verdrinken na een drupje regen? Mijn fiets staat buiten dus het moet eraf te halen zijn. Ook liever niet van die lampjes die een eigen ophangmechanisme hebben, want ik vind het handig als mijn vriend ze ook kan gebruiken op zijn fiets.

Ik heb nu dit goedkope prul (2 merken) maar de roden gaan steeds na een zacht tikje uit dus daar ben ik wel klaar mee.

602005

2 likes

Hema heeft wel handige! Met een drukknopje en die kun je op je fiets maken.

3 likes

Mijn schoonvader is ook overleden en gecremeerd en mijn schoonmoeder heeft ook iets laten maken waar ook as in verwerkt is, een soort kunstig beeldje met een soort mini-urn erbij, volgens mij deden die makers van dat beeldje de as er in, moest zij dat er mee naar toe nemen. De grote urn van het crematorium staat volgens mij gewoon in een tasje van het crematorium in de kast, zij wilde niet zo’n grote urn vol in beeld, liever iets subtiels. Voel je niet verplicht alle as “in beeld” te zetten!

3 likes

Ik zou het crematorium even bellen! Ik heb ook 2x iets laten vullen met een beetje as en dat heeft het crematorium toen gedaan, terwijl de rest van de as door hun uitgestrooid werd.

De grootte van de urn heeft denk ik te maken met diegene die overleden is (kindje of volwassenen) en of alle as er in moet passen of maar een gedeelte, omdat de as bijv verdeeld worden over meerdere dierbaren.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: MastercheFF

Is er iemand die verstand heeft van consumentenrecht en die ik mag dmen?

1 like

Die van de action zijn ook goed!

1 like

Mijn man heeft deze, ik heb zelf andere usb fietslampjes en we zijn over beide heel tevreden.

3 likes

Deze zien er handig uit! :open_mouth:

Mijn ouders gaan verhuizen en waren nogal hamsteraars. Eindstand is dat er nu 35 jaar aan speelgoed opeens weg moet. Maar super dingen zien er nog als nieuw uit.

Heeft iemand ervaring met speelgoed doneren ergens (anders dan bij de kringloper)?

Ik ben helemaal geïnspireerd door de serie Maid en zoiets zou ik echt mooi vinden!

2 likes

Misschien contact opnemen met een plaatselijk jeugd en gezinsteam (of soms heet dat centrum voor jeugd en gezin)? Die weten vast wie van hun cliënten het goed kan gebruiken

2 likes

Bij instanties die speelgoed verzamelen voor Sinterklaas bij arme gezinnen etc?

3 likes

Dat kan per gemeente verschillend zijn, dus zou ook googelen naar wat er in jouw gemeente gedaan wordt hieraan!

1 like

Een speelotheek bij jou in de buurt? En anders een speelgoedbank.

1 like

Blijf van mijn lijfhuizen of moeder en kindhuizen wellicht?

1 like

Heeft iemand wel eens risotto ingevroren? Er zit champignons, shiitake en spitskool in - gekke combi, had dat laatste nog over maar was best lekker. Heb alleen 2 porties te veel :joy: Lees online dat het wel kan maar vraag me af of het ook echt lekker is of dat ik het beter de komende dagen kan opeten voor lunch bijvoorbeeld. Zit overigens geen kaas door!

1 like

Ja ik doe dat wel.
Het is vers zeker lekkerder, de textuur is niet helemaal hetzelfde als je het weer ontdooit (wat droger), maar best te eten als je geen zin hebt om te koken en het is zo zonde om weg te gooien!
edit: ik vind het de volgende dag opgewarmd zonder ingevroren te zijn trouwens ook minder lekker, wel ongeveer vergelijkbaar volgens mij? Maar alsnog niet vies dus

2 likes

Oooh ok dan ga ik het gewoon invriezen! Als het hetzelfde smaakt als uit de koelkast vind ik het nog wel prima te eten. Kan eventueel bouillon toevoegen in de pan als het te droog is :grin: Thanks!!

1 like

Het is gelukkig al opgelost, dus heb geen juridisch advies meer nodig! Wel heel erg bedankt alsnog🤗

1 like