Jaa er zijn echt mega veel verschillende opzetstukken, zelfs een weegschaal haha. Ik heb zelf de set van 3 raspen/schaven, eerlijk gezegd heb ik die nog nooit gebruikt (kreeg de set bij mijn machine). Op mijn verlanglijstje staat sowieso de pasta set!
Haha love het geleidelijke enthousiasme
Ik ben echt helemaal hyped nu!
Ik heb dit filmpje gekeken en zou het net zo willen gebruiken als die man; op het moment dat je veel groenten / fruit hebt alles verwerken en dan eventueel invriezen. Echt prachtig hoe blij hij is, ik snap hem volledig.
Voor mij zou het foodprocessor opzetstuk het handigst zijn. Ik vind de prijs (rond de 200€) wel fors dus ik ga de komende tijd nog wat reviews nalezen, maar als die overwegend positief zijn dan gaat ie wel op de verlanglijst. Wellicht komt er rond de feestdagen een goeie deal.
Wel leuk dat er zoveel mogelijk is met een KitchenAid naast gewoon mengen, er gaat een wereld voor me open. Dank @George !
Ik heb dit ding gratis gekregen bij mijn kitchenaid, maar gebruik hem echt nooit.
Ik heb echt een slechte deal, ik wil dit soort dingen ook al echt lang en heb helemaal nooit zo een accessoire bij mijn kitchenaid gekregen haha.
Wat me nog tegenhoudt is de hoeveelheid schoonmaakwerk, als dat gedoe is vind ik dat een minpunt.
Als je het accessoire niet gebruikt zou ik het op Marktplaats zetten, dan ligt het niet te verstoffen in je keuken.
Ik heb hem dus speciaal naar aanleiding van je post voor de uiensoep gebruikt.
Het werkt inderdaad enorm snel en goed. Alleen de opening is vrij klein waardoor je je groente alsnog klein moet snijden.
Bijna alle onderdelen kunnen overigens in de vaatwasser
Dank voor je review! Dus je hebt in korte tijd een flinke hoeveelheid gesneden ui? Ideaal zeg!
Fijn ook dat bijna alle onderdelen in de vaatwasser kunnen. Die heb ik nu nog niet, maar die staat wel in de planning voor als mijn keuken verbouwd wordt.
Dat van die opening had ik gezien inderdaad. Met een wortel maak het denk ik weinig uit, maar een appel, paprika of ui zal inderdaad nog in stukken moeten. Maar daar kan ik wel mee leven.
Heeft iemand hier toevallig ottolenghi shelf love? Ik ben benieuwd naar hoe groot het aandeel vlees/vis recepten is, dat kan ik online niet vinden. Ik eet dat niet en ben benieuwd of het toch het kopen waard is
Ik heb m voor een vriendin besteld en zelf doorgebladerd, vond er best veel vega in staan en ook wat vegan dingen geloof ik. Maar kan het niet voor je dubbelchecken
Ik heb ook een kookboek vraag. Wat is het fijnste Indiase recepten kookboek? Je hebt de bijbel van de Indiase keuken maar ook andere boeken misschien? Ik eet vegetarisch dus het liefst iets waar veel vegetarisch in gekookt wordt.
Ik heb 'm zelf nog niet, maar Fresh India / Puur India van Meera Sodha is helemaal vegetarisch! En voor zover ik haar recepten ken zijn ze altijd goed
Oh super dank je! Ga ik daar ook eens naar kijken. Ik heb ‘Azië’ ook van haar en dat vind ik wel een fijn kookboek.
Mijn moeder wil graag een kookboek van Ottolenghi voor kerst, ze kookt veel en soms ook wel wat uitgebreider maar kookt niet regelmatig uit een kookboek (vaak zoekt ze op internet iets). Ik heb zelf alleen Simple en denk dat dit kookboek het beste bij haar past, maar twijfel of Nopi of Shelflove ook niet leuk is. Heeft iemand meerdere boeken van Ottolenghi en weet welk boek het beste zou passen?
Zou Nopi zelf niet doen, ik heb hem maar echt nog nooit uit gekookt omdat het toch vrij ingewikkeld is en meer voor speciale gelegenheden of als je heel veel tijd hebt. Simpel blijft mijn favoriet maar heb nu ook shelf love op mn verlanglijstje gezet want hoor daar veel positieve dingen over!
Ik heb shelf love net en twee keer eruit gekookt. Ik vond beide gerechten super lekker, maar kostte wel wat langer de tijd om te maken in vergelijking met Simpel. Er staan daarnaast ook wat uitgebreidere dingen in om wat meer uit te pakken voor een diner ofzo. Simpel is simpeler en vaak ook snellere gerechten voor doordeweeks. Beiden zullen in de smaak vallen denk ik!
Ik heb Simpel, Flavour, Nopi en Shelflove en ik zou in jouw geval een van de eerste twee aanraden. Daar staan hele leuke gerechten in, de een wat toegankelijker de ander dus dat is leuk voor de afwisseling. Daarnaast vind ik een hardcover ook wel mooier om te geven. Nopi is ook een mooi boek, maar het zijn inderdaad wel ingewikkelde recepten. Het zijn gerechten uit het restaurant, dus je hebt ook wel vaak speciale ingrediënten en gerei nodig.
Zijn er nog meer mensen die een Cheflix abonnement hebben? Ik heb samen met mijn schoonmoeder een abonnement. Echt heerlijke recepten en een dikke aanrader voor als je je skills wil verbeteren!
Hé dat kende ik nog helemaal niet, klinkt leuk! Zat erover te denken om een kookcursus te gaan doen maar die zitten steeds vol en elke week 3u daarvoor reserveren is ook wel een commitment. Dus dit is misschien wel een goed alternatief.
Ah ja dat is wel een goed alternatief idd!
Er staat sinds gisteren een masterclass van een patisserie chef (Julien Abourmand) op met dus het perfecte croissant recept. Lijkt me zo moeilijk, maar zooo lekker… Ik hoop dat ik binnenkort de moed heb om het uit te proberen haha.