Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Ik heb een 4 seizoenen dekbed van IKEA en ben er heel tevreden over. Ik heb hem nu denk ik zo’n 6 jaar en hij is nog net zo als toen ik hem net kocht. Het is de Grusblad, maar die is niet meer te koop. Ik denk dat de goedkoopste van nu vergelijkbaar is. Ik weet nog dat ik toen ook de goedkoopste kocht omdat ik niet zoveel geld had.

1 like

Ik heb ook een 4-seizoenen dekbed van Ikea (Grusblad) en ik vind hem echt super fijn. Vooral dat hij uit 2 delen bestaat, een wat dikker dekbed en 1 wat dunnere. Op elkaar geklikt perfect voor de winter, nu gebruik ik alleen de wat dikkere en in de zomer alleen de dunnere. Dus je kunt eigenlijk 3 dekbedden maken :slightly_smiling_face:

3 likes

@pastelzwart @Stofdoek @inezweski Thanks! Blijven bij jullie die twee dekens wel goed op/aan elkaar vastzitten met die drukknoopjes? Bij die van mij schieten ze telkens los, één van de redenen dat ik graag een nieuwe wil want het is hopeloos irritant. Zo ja, dan bezoekje Ikea it is. :heart_eyes:

Ja hoor! Gaat al jaren goed.

Oh nee nooit last van gehad! Blijft prima zitten.

Wat zijn nu de beste oordopjes om mee te slapen? Moet een nachtbus nemen en wil wel een beetje kunnen slapen deze keer.
Heb ooit van die waxen gehad, maar ik vind die echt goor en vettig aanvoelen, en van die cheapo mousse dopjes (die je wel eens op het vliegtuig ofzo krijgt) blijven bij mij totaal niet zitten. Ik zag dat er ook siliconen bestaan, is dat wat?

Ik krijg vandaag deze binnen: Alpine SleepSoft | Slaap Oordoppen | Zachte Filters | Voor Zijslapers dus ik kan je zeer snel laten weten of ik dat wat vind

4 likes

Heb een tijdje terug van alles geprobeerd en die zachtere genegeerd want in mijn herinnering werkten die idd niet. Siliconen, wax, iets uit Scandinavië. Maar uiteindelijk zijn toch die zachte het meest relaxt. Ik vind de festival versie ohropax het best, iets slanker dan de slaap variant. Je moet ze goed klein rollen en dan in je oor doen, 30 sec vasthouden en dan zitten ze. Heb altijd een extra setje op m’n nachtkastje liggen zodat als ik wakker wordt en er eentje is uitgevallen, ik op de tast een nieuwe erin kan doen en snel weer kan slapen. Werkt zo prima en houdt 80% van de ellendige stamp en krijs geluiden van m’n buurjongetje tegen, al het zaag en schuur geluid in de buurt :relaxed:
Dus misschien toch ook nog een kans geven? OHROPAX® Color | OHROPAX®

3 likes

Ik heb deze ook en een in het paars. Werken echt top.

1 like

@visual Heb ze vannacht getest en in tijden niet zo mega lekker en vast geslapen. Blijven ook heel goed zitten. Raad ze 100% aan :raised_hands:t3: Ze hebben op diezelfde site ook nog een ander model zie ik, wellicht zijn die voor jouw situatie nog geschikter.

3 likes

Nou ik wil in ieder geval de oordoppen van Pluggerz voor zijslapers afraden. Ze dempen amper en het doet pijn als je op je zij ligt.

Iemand aanraders voor fijne flanellen dekbedovertrekken?

Ik doe al een paar jaar met die van H&M Home. Heel tevreden over.

1 like

Ik word al de hele week wakker rond 3 uur en dan kan ik niet meer slapen. Eerst was het een uurtje en nu al twee nachten op rij minstens 2 uur. Ik word er echt gaar van. Ik dacht eerst dat het aan mijn kind lag, dat ik wakker lig om te horen of hij wakker wordt. Maar ik slaap nu in een hotel en het was weer zo.

Ik heb een hele fijne van het eigen merk van wehkamp!

1 like

Horen jullie dan wel je wekker met die oordoppen in? Ben altijd zo bang dat ik daar dan doorheen slaap

Yes! Die van m’n iPhone hoor ik erdoor heen maar staat ook op tril erbij voor de zekerheid.

1 like

Ja, ik zet m’n iPhone op de hardste stand en die hoor ik altijd. Zo’n penetrante analoge wekker zou ik ook wel horen denk ik.

1 like

Ik reageer even op mezelf, misschien heeft iemand anders er nog iets aan! Ik had uiteindelijk nog eens die waxen dopjes geprobeerd en siliconen (weet niet meer welk merk) en dat werkte opnieuw voor geen meter.
Heb toen dus maar een afspraak gemaakt voor dopjes op maat, en de audioloog die de vorm nam zei dat het heel logisch is dat gewone dopjes bij mij niet werkten, omdat ik blijkbaar een heel smalle gehoorgang heb. Ben zelfs nog een keer moeten terugkeren omdat de eerste vorm niet diep genoeg was. Ze moest mijn ene oor 3 keer opnieuw proberen omdat ze telkens niet ver genoeg raakte omdat het zo smal is blijkbaar. Ik heb de de oordopjes zelf nog niet in huis, dus ik kan nog niet zeggen hoe comfortabel het zit, maar misschien een tip voor je als gewone oordopjes niet werken!

In België krijg ik van mijn ziekenkas nog een stuk van de kost terugbetaald ook.

1 like

Is er misschien iemand die de gouden tip heeft voor mij?
Ik ben zo onwijs moe, ik slaap 14 a 15 uur per dag. Savonds ga ik rond 12 naar bed en sochtends gaat m’n wekker half 9, maar ben dan zo moe nog en slaap verder tot nu.
Voorheen was dat helemaal niet zo en werd ik altijd wakker om 9 uur en voelde me fit
Vaak doe ik smiddags ook nog een dutje van 2 uur omdat ik in slaap val
Maar ik ben het zo zat, m’n hele dag bestaat uit slapen
Gisteren heb ik 2 oxazepam ingenomen in de hoop goed te slapen maar heeft niet gewerkt.
Ik probeer de cycle al weken te doorbreken maar het lukt me gewoon echt niet om om half 9 bijv uit bed te komen
Ben het zo zat

Bloedprikken 3 maanden terug was niks aan de hand