Durf te vragen #5

Ja, ja, nee (uur eerder licht in de ochtend)

3 likes

Dankje!

2 likes

Hoe leren jullie mensen kennen?
Wij wonen in een dorpje en merk dat we ons behoorlijk eenzaam voelen. We hebben beiden eigenlijk geen vrienden en soms missen we het om wat te doen.
Maar ik weet gewoon niet goed waar je gaat vragen om vrienden?

2 likes

Volgens mij zijn er gisteren op een soortgelijke vraag van @Luzarl best wat goede tips gekomen in dit topic. Als je terugscrollt of de zoekfunctie gebruikt, kun je die posts vinden.

1 like

Gewoon beetje naar boven scrollen!

2 likes

Ja, geniet ervan.

van origine spaanstalige mensen die nederlands spreken zeggen vaak ‘echt waar’, is dan ‘verdad’ een soort equivalent van ‘serieus’ oid als stopwoordje?

De verdad!

5 likes

ah! en is het dan een soort ‘serieus’ of zou je m anders vertalen?

En serio?? Wordt het als je bedoeld serieus als stopwoord. De verdad gebruik ik voor: echt waar?!

1 like

ah oke! want ik hoor het ook vaak op momenten waarop nederlanders eerder ‘serieus’ zouden gebruiken denk ik? ‘echt waar’ is voor mijn gevoel niet echt een ding als typisch stopwoordje zoals hè/toch/hoor in het nederlands

Hmm ik zou in het NL de stopwoorden serieus en echt waar wel door elkaar kunnen gebruiken denk ik, het dekt dezelfde lading wel naar mijn mening. In het Spaans hoor je inderdaad veel meer ‘verdad?’ of ‘de verdad?’ maar ‘en serio’ klopt voor mijn gevoel beter bij serieus in het NL.
Stopwoorden als ‘eh’, ‘dus’ in het NL worden in het Spaans vervangen door ‘pueeeeeeees’

Jeetje wat een wazig verhaal, zo moeilijk om een taal zo te ontleden hahaha ik vind een taal altijd veel meer te maken hebben met gevoel dan met regels :grimacing:

4 likes

haha jaaa superlief dat je reageert en het probeert! is echt lastig idd maar daarom ook zĂł interessant

1 like

Is er hier iemand die wil checken welk zoekwoord er in de app van Ali Express (op Android) staat in het hoofdscherm?
Bij de telefoon van mij en mijn man (verschillende telefoons, verschillende accounts) staat een hele merkwaardige zoekterm die we beiden niet gebruiken op Ali Express. :rofl:

Bij mij staat er ‘neuken’. :joy:

5 likes

Ja dus toch! Was benieuwd of er iets met ons IP was.
Denk dat er een app-programmeur grappig dacht te zijn. :upside_down_face:

Dank voor het checken!

1 like

Bij mij ook, geen Android trouwens :woman_shrugging:t3::laughing:

1 like

Bij mij staat er gewoon ‘squid game’ dus ik denk toch dat jullie vunzige zaken zoeken :wink:

1 like

Bij mijn vriend stond er ook ‘neuken’ :sweat_smile:

2 likes

Ik heb het nog even gevraagd aan een vriend en die had het ook. Zelfs de webversie waar hij niet ingelogd was, had dat als zoekwoord. Ik vind het heel bijzonder. :sweat_smile:

1 like