Mijn kind was onlangs jarig en toen dat ter sprake kwam tijdens een gesprek met mijn attente, fijne, vriendelijke buren, leken ze er niet op te reageren, ik heb ze op social media en ook daar lieten ze op de dag zelf niks horen (op andere zaken juist wel altijd). Nu bedacht ik me pas later; ze zijn Jehova’s Getuigen en vieren dus zelf geen verjaardagen, is het daarom ook not done om iemand te feliciteren?
Ja dat doen ze inderdaad niet.
In mijn klas zat ook een meisje dat Jehova’s getuige was en zij nam ook geen traktatie aan als iemand anders jarig was (weet niet of niemand dat doet hoor, maar zij was daar blijkbaar heel streng in- mocht verjaardagen op geen enkele manier vieren)
Oh wow ik wist niet dat dit een ding was. Today I learned!
Oké zijn er hacks tegen verkleumde tenen door de koude? Mijn voeten zijn altijd zo snel verkleumd, en gezien ik elke zondagochtend bijna 2 uur naast het voetbalveld moet staan voor m’n jongste sindskort zoek ik dringend tips & tricks.
Ja, ik was de enige soccer mom die op en neer stond te springen en na de match toen we ein-de-lijk de kantine inkonden meteen schoenen uitschopte om voetjes aan de radiator op te warmen en het is nog niet eens winter howww am I gonna do this?
Thermosokken die ik als ik ga slapen onder de dekens leg en gelijk aandoe als ik uit bed stap.
Watvoor soort schoenen heb je? Dat scheelt bij mij nog wel eens. Vooral in synthetische schoenen krijg ik koude voeten.
Misschien daarnaast kijken naar wollen of thermosokken.
Leren veterlaarzen met een zool met bontje.
Ik kijk es voor thermo-sokken, aan te raden merk?
Thermosokken dragen en schoenen waarin je wat ruimte over hebt. In strakke schoenen krijg je eerder koudere voeten!
Ook een spekzool helpt goed tegen de kou die optrekt.
Nee sorry, ik draag altijd de dikke werk-thermo sokken van mijn vriend. Maar die krijgt hij dus van werk, zal eens kijken of er een merk opstaat maar denk het niet.
Eens met @inezweski, sokken van Falke zijn elke cent waard!! Ik heb zowel de cool sokken (Vierdaagse) als de warme sokken (sneeuw etc), zijn echt top!!!
Sokken met zilver willen ook wel helpen als je last hebt van bijv Raynauds tenen
Zorgen dat je polsen warm zijn! Blijkbaar kan je zo nog enige invloed uitoefenen op je temperatuur
Schoenen van echt leder dragen i.p.v. synthetische. Zorg ook dat je schoenen en sokken niet te strak rond je voet zitten. Verder: sokken dragen met een zeer hoog percentage katoen of wol, vermijd polyester. Er bestaan ook inlegzooltjes die extra isolatie geven.
Groetjes van iemand met wintertenen
Ik zou je wollen kniekousen aanraden. Dan kan de kou ook niet omhoog kruipen.
Geox heeft ook een lijn met schoenen die extra warm zijn.
En mijn voeten worden altijd lekker warm van lopen, dus misschien kun je wat heen en weer lopen langs dat veld of beetje stappen op de plaats maken?
Ik heb bijna altijd koude voeten (ook nu met sokken in bed), maar ik kan ze als ik me concentreer vaak wel warm “denken”. Dan stuur ik in gedachten warmte naar mijn voeten en dan worden ze na een paar minuten ook echt warm. Misschien het proberen waard.
De kou komt vanuit de grond, dus zorg er voor dat je schoenen hebt met goede en dikke zolen. Ook al lijkt de binnenkant warm te zijn door een bontje, als de zool dun is of van het verkeerde materiaal, dan heb je alsnog koude voeten. Daarnaast goede sokken zoals andere hier ook al aangegeven hebben, zodat daar geen vocht in gaat zitten
Beetje rare vraag maar hoe hebben jullie na je studie vriendinnen gemaakt? Ik wil verhuizen richting de randstad maar ben zo bang dat ik daar geen nieuwe vriendinnen kan maken. Ik ben heel slecht in groepen, maar praat in kleine groepjes wel met iedereen. Ik dacht zelf sportschool ofzo?
Oke dit stelt me wat gerust!! Er zijn ook topics over de steden waar ik evt heen wil maar ik wil daar niet zo binnenvallen van hALLo IK zOek vRiEndEn!!!