Durf te vragen #5

Ik hoop dat je in een stad gaat wonen. Ik woon nu 4 jaar in een dorp en merk dat vrienden maken zo lastig is. Iedereen heeft al vriendengroepen en kent elkaar. Zelfs na 4 jaar heb ik hier nog geen vriendinnen kunnen maken :sob:

Sorry hier heb je niet veel aan, had helaas wel ergens anders op gerekend.

7 likes

Is echt niet zo gek hoor! Toen ik na mijn studententijd naar mijn huidige woonplaats verhuisde vond ik het ook best spannend. Ik heb ook geen hobbies ofzo dus ik wist echt niet hoe ik vrienden moest maken. Maar via het forum heb ik nu ook wat leuke mensen leren kennen en zoals @Drawster ook zegt gewoon aan alles en iedereen laten weten dat je nog niet zoveel mensen kent. Zo word je vanzelf voor dingen uitgenodigd en leer je via via allerlei mensen kennen.

2 likes

Haha herkenbaar maar ik zou 't juist heel cool vinden als iemand dat doet. Misschien juist ook omdat ik het zelf niet zo durf en wel de behoefte heb aan nieuwe mensen leren kennen.

Ik ben in de loop van de tijd wel bevriend geraakt met collega’s die ik nu ook echt als goede vrienden beschouw. Via mijn vriend ken ik wat mensen, door surfen, heb heel af en toe met mensen van echt vroeger vroeger afgesproken die hier ook wonen. Maar blijf t zelf wel heel lastig vinden weer zulke vriendschappen op te bouwen als ik in m’n studentenstad had.

1 like

Je moet half-zongedroogde of hoe heet het hebben. Die zijn niet zo taai en hebben een vriendelijkere smaak.

2 likes

Eigenlijk wat iedereen al zegt, al had ik nog wel een toevoeging. Het kost best wat tijd om echt nieuwe vriendschappen te maken. Denk niet dat je daarin de enige bent als je net ergens anders woont. Het hoort er ook wel wat bij dat je je met vlagen eenzaam /alleen kan voelen. En het is soms ook zoeken waar je nieuwe vrienden kan maken. Via sport bijv. Is mij niet gelukt. Dat lag gewoon aan e de sport en de mensen die er kwamen (veel ouder enzo. Wel altijd gezellig hoor. Is trouwens yoga. Maar ik woon niet echt in een hippe stad met volwassenen van mijn leeftijd die dat blijkbaar doen) via een oproepje op vriendin.nl (dacht ik) heb ik wel weer een hele goede vriendin aan overgehouden. Het is een kwestie van uitproberen en altijd onthouden dat je een super leuk mens bent ook als het af en toe even helemaal kut lijkt.

2 likes

Dankjullie voor alle lieve reacties!!

2 likes

Kan ik op Schiphol voor lang parkeren (5 dgn) beter op het onoverdekte terrein of in de parkeergarage staan, scheelt maar 10 euro. De garage “klinkt” veiliger ofzo?
Iemand hier ervaring mee?

1 like

In mijn ervaring maakt het weinig uit, maar het gaat om je eigen gevoel. Voor 10,- zou ik lekker droog gaan staan, ook lekker als je weer aankomt en de auto moet gaan inruimen met je bagage!

3 likes

Ik overweeg een daglichtlamp (voor lichttherapie) te kopen, heeft iemand er goede ervaringen mee en waar moet ik op letten?

Mijn vriend gebruikt hem en heeft er ook echt baat bij. Ik krijg er zelf heel snel hoofdpijn van. Ik zou je aanraden om er misschien eerst een te lenen, zodat je kunt proberen of het wat voor je is.

1 like

Ik weet niet of dit hier mag, maar zo ja, welke vinden jullie het leukst?

2 likes

Op P3? Daar maakt het echt niks uit. Enige is dat de garage naast de bus is en als je pech hebt op het parkeerterrein moet je een stukje lopen

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Londen-topic

Alles behalve de paarse.
Favoriet: goud (rechts onder) en blauw (rechts boven).

3 likes

De onderste twee!
Wil je dat het een beetje matcht met kleding of je tas etc?

2 likes

Is iemand van jullie ooit alleen naar een andere stad verhuist, zonder dat je daar mensen kent, en wat zijn jullie ervaringen? Ik woon mijn hele leven al in dezelfde stad en merk dat ik me hier helemaal niet meer zo thuis voel en er is ook wel het een en ander gebeurd.
Dus ik overweeg nu om misschien in de toekomst (denk aan volgend jaar of het jaar daarop in verband met studie).

2 likes

Ik ben 4x verhuisd naar een plek waar ik toen nog niemand kende. 2x was voor studie, en dat vond ik helemaal prima, leerde snel mensen kennen. Maar de andere 2x was naar een dorp en dat vond (en vind) ik wel lastiger. Helemaal nu in corona-tijd is het moeilijker geworden om een sociaal netwerk op te bouwen hier.

2 likes

Hmm dat klinkt wel lastig, moet zeggen dat ik hier ook niet meer een heel groot netwerk heb en het me ook niet echt lukt om dat uit te breiden.
Misschien is dit ook wel helemaal niet de oplossing maar merk zelf dat ik omdat er dus zoveel gebeurd is toch wel overweeg om in de toekomst te verhuizen.

3 keer naar een andere stad verhuisd waarvan 1x buitenland voor studie en 1x in Nederland voor studie. Ik vond het zelf makkelijker om vrienden te maken tijdens studie maar heb ook van de verhuizing die niet voor studie was weinig spijt gehad. Ben daar uiteindelijk zelfs blijven hangen (met partner die voor mij hierheen is verhuisd en ook niemand kende).

Wat denk ik wel goed is om ook te realiseren, is (heel cliche) dat je altijd jezelf en je verleden meeneemt. Het kan heel fijn zijn in een andere stad opnieuw te beginnen met meer afstand van bepaalde dingen in je oude woonplaats, maar het maakt het niet weg.

3 likes

Alle zijn leuk behalve de paarse :relaxed:

1 like