Oooh nee wat verschrikkelijk kut!!
Heel veel liefs en sterkte
Oooh nee wat verschrikkelijk kut!!
Heel veel liefs en sterkte
Lief, dankjewel
https://www.karlijnskitchen.com/nl/low-fodmap-erwtensoep/ Heb deze vanmiddag gemaakt! Echt super lekker! Wij hadden vegan AH rookworst erdoor maar die is niet low fodmap (maar ik weet dat dat met 1 pilletje prima gaat bij mij) en was niet echt een aanrader! Volgende keer van Unox! Die is bij onze kleine Albert Heijn altijd op of over datum
Heeft er iemand ervaring met amitriptyline en de bijbehorende bijwerkingen?
Hoe lang duurde het voordat ze over gingen?
Het duurde een paar weken bij mij (lage dosering). Ik kreeg het alleen in combinatie met hevige vermoeidheidklachten dus ik denk dat het daardoor wat versterkt was.
Weet jij misschien nog hoe het verder qua eten was?
Ik merk nu zelf namelijk dat ik echt veel heftiger reageer op FODMAPS dan voor ik de medicatie slikte.
Het is al een tijd geleden dus ik weet het niet heel goed meer, maar rond die periode waren mijn buikklachten wel heel veel erger. Ik weet alleen niet of dat gerelateerd is geweest. Het hele erge werd wel snel minder, ik denk na een maand ongeveer. Na een half jaar ongeveer waren mn klachten minder dan daarvoor, maargoed ik weet dus niet of dat wel een verband had omdat er in die periode wel meer veranderd was.
Hi @Bertha ik vraag me af hoe het met je gaat? Is er al iets meer duidelijkheid en hoe voel je je?
Liefs
Wat lief! Ik heb inmiddels een darmonderzoek gehad maar het multidisciplinair team overlegt maar 1 keer per maand, dus ik heb nog geen terugkoppeling gehad. Ik moest starten met de anticonceptiepil en dat was denk ik wel even een heftige combinatie met slecht nieuws, heb echt 3 weken elke dag minstens twee uur gehuild. Inmiddels gaat het gelukkig wat beter, even afwachten wat er dan nu gaat gebeuren.
Ah! Nou fijn om te horen dat het nu wel iets beter gaat en ik hoop echt dat er een goede uitslag voor je komt uit dat overleg
Heel veel liefs!!
Ja weet niet goed waar ik op moet hopen, opereren is niet leuk maar niet opereren ook beetje twijfelachtig. We wachten af!
Hoe is het met jouw klachten? Ben je eigenlijk voorbij het elimineren? Of waar zit je
Ik hoop op het allerbeste voor je, echt!
Ik hang een beetje in een impasse? Het gaat namelijk best wel goed bij mij, hypnotherapie helpt me ontzettend. Na de operatie heb ik een tijdje gegeten met de disolut, waar ik ontzettende verstopping van kreeg dus na 2 weken ben ik hiermee gestopt. Sindsdien gaat het wel oké, ik moet oppassen met lactose en galactanen in bijvoorbeeld brood en koek maar verder is het best rustig. Heb ook het idee dat de probiotica wel zijn werking doet, daarom doe ik nu ook iets rustiger aan qua FODMAP. Ik eet overdag FODMAP arm alleen ‘s avonds probeer ik iets meer met de rest van het gezin mee te eten en daar iets meer aanpassingen in te doen. Bijvoorbeeld ander soort pasta, of een salade als het iets is waarvan ik al zie dit gaat hem niet worden. Vooralsnog vrij positieve ontwikkelingen aan deze kant!! Oh ja, en absoluut geen Chinees of paprika chips eten want dan lig ik op de badkamer vloer te kronkelen 🥲 dat was ook een wijze les.
Fijn dat het wel oké lijkt te gaan! En goed dat je er achter bent gekomen dat je zo verstopt raakte van die pilletjes, ook al is dat ook wel gek ofzo gebruikte je de quartase? Ik gebruik alleen lactase en verdauungsheld van DM. Geeft iets meer opties met thuisbezorgd maaltijden
Hahaha ja was zwaar in paniek maar blij dat het kwartje uiteindelijk viel dat het door de pilletjes kwam!
Ik gebruikte inderdaad de quartrase! Die jij gebruikt, heb je daarbij last van verstopping? Ik heb namelijk wel zin in ijs maar niet in spugen!!!
Nee maar ik heb sowieso meer laatst van een te hoge doorloop dan verstopping Maar bij (melk) ijs hoef je ook gewoon niet de enzymen of wat zijn het uit de quartrase te hebben, je hoeft dan alleen de lactase. Ik bestel het bij bulkpowders of haal een potje bij de kruidvat (daar zit wel wat meer random rommel bij in)!
Muchas gracias!!! Ik ga even kijken
Lekker joh. Heb gister 1,5 vega schnitzel gegeten. Dolle pret vandaag.
Was het t waard? ik vind ramen heel lekker maar kan er niet goed tegen (ook niet compleet ziek maar verre van top) maar zo nu en dan is het t wel waard
Nee helemaal niet zelfs! At het omdat we niks anders in huis hadden en ik te lui was om naar de winkel te lopen. Maar het is wel een goede les geweest: volgende keer loop ik naar de supermarkt.
Hoi ik kom even klagen
Want ik ben overmoedig geweest en heb gisteravond hutspot gegeten
Ik ben as we speak aan het huilen op de wc
Wijze les: niet meer doen!!! Hoogmoed komt voor de val he zo zie je maar weer