Ik heb de krampaanval overleefd maar ik heb sinds eergisteren al een pijnlijke plek links onderin m’n buik. Is dit herkenbaar voor mede pds-ers? Het doet vooral pijn als ik er op druk.
Lievelingen!!!
Tot zover ben ik tevreden over de disolut quatrase ik kan zonder buikpijn eten
MAAR
Sinds de operatie kan ik niet meer poepen en ik weet nou niet of dit door de narcose komt icm pijnstillers of misschien toch door die pillen dusssss ill keep you posted. Ben al twee dagen aan het laxeren en koffie drinken wat ik normaal niet doe maar er gebeurt niks alleen mijn buik is steeds boller aan het worden
Ik zie dit topic voor het eerst maar JA heel erg herkenning. Ik heb PDS + lactose intolerante + schijt aan alles (maar helaas geen schijt door alles :(((((( constipatie type PDS) en dit is ook een plek die bij mij heel pijnlijk kan zijn als ik slechte dagen heb.
Wat voor operatie? Is wel normaal op zich om dan wat verstopping te hebben. Maar kunt altijd een arts bellen om te vragen wat je kan doen.
Niets aan mijn buik in ieder geval! Heb contact gehad met mijn diëtiste erover en die zei ook van misschien laxeren alleen was ik zelf een beetje huiverig maar omdat het nu al wat langer duurde heb ik met mijn moeder een beetje zelf gedokterd…
Mijn zusje heeft ook een prikkelbare darm heel heftig en zij gebruikt forlax zakjes dus daar heb ik er vanochtend 4 met wat water van genomen. Op hoop van zegen dan maar!!
Beterschap! Genoeg drinken en probeer genoeg vezels binnen te krijgen!
Dankjewel Als ik morgen niet naar de wc ben geweest ga ik inderdaad nog een zakje psyllium vezels tegenaan knallen
Je kan ook een laxeer pil nemen (dulcolax oid, wat je bij de drogist kopen) als die vezelzakjes morgen niet hebben geholpen. Als er al een aantal dagen over heen zijn gegaan, is er een kans dat de extra vezels niet meer zo goed werken. (Dat had ik in elk geval een tijd geleden, was niet fijn).
Dan ben je in elk geval ervan af en kan je die vezels daarna nog blijven gebruiken als onderhoud.
Maar het fijnste is als de vezels gewoon hun werk doen (laxeerpil zie ik meer als een laatste redmiddel wat je thuis kan proberen)
Bedankt voor de tip
Heb wel een heel pijnlijk toiletbezoek erop zitten sorry voor de details en had het gevoel dat dat de eerste 50% was als jullie begrijpen wat ik bedoel dus ja ik hoop op morgen meer!!
Beterschap!
Ik heb die pillen ook vaker genomen en daarna heb ik altijd last van obstipatie.
Omg thanks mn moeder zei ook al van joh kan het niet verergerd worden door die pillen!!! Interesting
Hopelijk heb je t ergste dan nu gehad! Fijn dat er wat kwam!
Oké even een vrij gedetailleerde update
Maar ik kan nogsteeds niet naar de wc en heb van frustratie maar net paprikachips en toffifee’s gegeten zonder de disolut pillen. En ik voel al langzaamaan mijn maag hard worden en begin keihard te boeren dus ik ben bang dat dit wel mijn darmen in werking gaat stellen maar dat ik me over 1.5 uur ga afvragen waarom ik dit gedaan heb…
Don’t worry, ik heb een keer twee weken niet kunnen poepen. Op een eiland in Indonesië waar godzijdank een privé kliniek zat 🥲 Zelfs met laxeermiddelen kwam het er niet uit. Ik kreeg het ‘bemoedigende’ commentaar dat het wel langer duurt voordat je darm knapt.
Op een gegeven moment komt het er echt wel uit - mocht het echt niet gaan natuurlijk even naar de dokter. Ik kreeg een goor drankje en zetpillen.
Omg wat verschrikkelijk ik heb ook pillen al geprobeerd en zakjes maaaaaar
Het is zojuist op gang gekomen
Ik heb nu een anti-depressivum voorgeschreven gekregen, met de diagnose functionele buikklachten/asymptomatische PDS. Er is in eerder onderzoek niets gevonden wat mis en/of verklaarbaar is (lever en alvleesklier zijn gezwollen, maar niet ziek).
Gisteravond gestart met de medicatie. Ben heel benieuwd eerlijk gezegd of het echt gaat werken bij mijn klachten.
Voel me moe en wollig in mijn hoofd, hopelijk is dat snel weer weg.
Spannend, hopelijk helpt het. Zal wel even wennen zijn in het begin de medicatie, sterkte!
Er was op de mri diepe invasieve endometriose zichtbaar tussen/op de vagina en endeldarm. Ik heb komende week een darm onderzoek om te kijken naar de ingroei. Het gaat niet zo heel goed eerlijk gezegd.
Wat een vervelend nieuws! Dat lijkt mij erg schrikken
Kunnen ze er iets aan doen of moet dat nog uitgezocht worden?
Heeft het naast bloed bij de ontlasting nog meer effect?
Heel veel sterkte in ieder geval en een virtuele dikke knuffel!
Is denk ik afhankelijk van wat ze zien bij het darm onderzoek, maar de kans is wel groot dat ik hierna nog een (kijk) operatie moet. Vind het ook heel verdrietig dat ik waarschijnlijk al die tijd dat ik pds klachten had gewoon hier last van had, maar ja je kunt nou eenmaal niet terug in de tijd. Ik had al een chronische ziekte waardoor ik niet kan werken en dan nu dit… maakt me heel bang voor wat er allemaal komen gaat. Hier straat er meer over https://www.endometriose.nl/index.php?page=769&sid=1
Ik zou bijna denken van laat alle vrouwen met pds klachten een keer onder zo’n mri, maar ja zal wel te duur zijn. Ik heb/had namelijk totaal geen bijzondere menstruatie, niet veel pijn en niet veel bloed ofzo. Maar kreeg gewoon steeds ergere darmklachten.