Ik ben op vakantie en heb geen kakkrukje bij me en nu heb ik de hele tijd moeite met poepen
Heb zelfs al een constructie gebouwd met wc rollen maar die deuken de hele tijd in
Ik ben op vakantie en heb geen kakkrukje bij me en nu heb ik de hele tijd moeite met poepen
Heb zelfs al een constructie gebouwd met wc rollen maar die deuken de hele tijd in
Lege bak bier of zo’n afwasteiltje mss? En desnoods gehurkt op het toilet zitten
Haha nu al zin in de update over uitglijden en met de kont vastzitten in de wc haha
Dat vergt echt wel wat kracht en doorzettingsvermogen. Bijna zin om het te proberen maar ook angst dat ik door de wc zak
Bedankt voor de tip! Ga het huis vandaag wel even doorspitten
@bertha je kent me te goed zo een update zou echt iets voor mij zijn of dat ik voorover val ofzo
‘Ik sta nog onder behandeling’.
Met andere woorden, ik blijf 20 mg amitriplyne per dag slikken en in december heb ik weer een telefonische afspraak met de MDL-arts.
De arts gaf het volgende aan; het kan in 6 maanden afnemen, in 10 jaar of in nooit meer. Dat is voor iedereen verschillend en hoogst waarschijnlijk wordt het een langdurig en teleurstellend traject.
Nou voor iedereen hier, die kan je mooi in je zak steken!
Altijd fijn als ook je arts er geen vertrouwen meer in heeft!
Rot zeg, bah!
Wat doen jullie als je veel last hebt van je darmen/buik?
Buscopan! Kruik! uitzitten. Ik heb voor mijn endo nu een tens, dat werkt ook wel fijn tegen de buikpijn.
Hoe gaat het bij jou?
Iberogast, kruik, huilen. Soms werkt een verzwaarde deken ook wel fijn
@Bertha @Kurisu bedankt voor de tips!
Bij mij is het weken best goed gegaan.
Nu na een weekje zomerkamp, al een heftige reactie daar op voedsel en mijn tweede vaccinatie is het helemaal aan.
Ik ben vandaag doodop, buik doet zeer en vannacht een heftige aanval gehad.
Denk dat tv kijken, dekentje en huilen het hem voor vandaag gaan worden. Iberogast heb ik nog liggen, kan ik zo ook even pakken, misschien helpt het iets.
ahh wat naar, sterkte!! Hopelijk krijgt je lichaam weer snel de balans van voor het kamp!!
Het is ook best goed gegaan hoor! Ik kreeg donderdagavond pas last en met het eten vond niemand het een probleem om FODMAP-arm te eten.
Alleen door de vermoeidheid (veel werkstress en weinig slapen op kamp) en dan kleine triggers slaat het nu even heel hard in.
Vind het dan best lastig om er positief in te staan, hoewel ik ook weet dat dit met een paar dagen echt wel weer weg is.
Morgen ga ik in ieder geval een webinar volgen ‘meer controle over je PDS’. Zijn er meer meiden die dit gaan volgen? (gratis via MaagLeverDarmStichting)
Is dit voor iemand herkenbaar: altijd maagpijn krijgen én diarree van gebakken eieren maar nooit van roerei of omelet? Ik ben nog aan het puzzelen of het niet van de augurken komt maar bleeeghhhh… wat kun je je toch hondsberoerd voelen na het eten van iets ‘verkeerds’
Nee! Wat gek!
Ik herken hier wel iets van. Ik heb soms wel last en soms geen last van het eten van eieren.
Ik eet dan zo’n omelet gerecht met aardappelen en snijbiet in de pan en dan flink ei er over heen.
De ene keer gaat dat super goed en de keer erna ben ik hondsberoerd.
Maar dan heb je zelfs het ei al geklutst vooraf. Dat gaat bij mij gekgenoeg altijd goed maar bak ik het ei in z’n geheel dan resulteert dat in kramp en diarree. Beiden gebakken in wat zonnebloemolie, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik vind het ook bijzonder vreemd
Ik heb een vega bitterbal gegeten (met verdaunngsheld pilletje) en mijn buik is nu zo enorm opgeblazen en pijnlijk. Vraag me haast af of je hier striae van kan krijgen. Dit was de bitterbal niet helemaal waard
Ah nee wat vervelend! Verdaunngsheld helpt dus niet? Ik ben ook altijd bang dat mijn buik dan niet meer normaal wordt haha 🥲
Normaal helpt dat wel, maar weet natuurlijk niet wat er in deze ballen en mosterd zat! Toch altijd een gokje als je gewoon wat eet en niet de ingrediënten kan bekijken. We aten s avonds nog een kaasschnitzel en toen had ik lactase en verdauungsheld genomen maar het ding rook heel raar en toen heb ik t niet gegeten. Misschien dat mijn buik ook wel heel erg in de war was van de pilletjes en gebrek aan eten dat die pilletjes nodig had. Geen idee. En volgende dag ook veel endo pijn dus daar kon t ook nog aan liggen de mysteriën van de buik
https://www.instagram.com/reel/CSXPQ6PoCtV/?utm_medium=copy_link
Deze staat in de oven! Ik heb het recept met 1/3 verdubbeld want ik heb maar 1 taart vorm en het is eigenlijk alsnog te weinig nu haha, heel soepel. Het ruikt fantastisch!!
Edit; HEERLIJK! Zou volgende x wel iets minder suiker doen.