Computerspelletjes van vroeger

Oh dit heb ik zoveel gespeeld!

1 like

Dennis the Menace! Ik zie nu pas hoe eng die buurman eigenlijk is :fearful:
image

2 likes

Omg zo cool k speel nu Commander Keen op mn telefoon :grin::grin:

1 like

Dit spel vond ik vroeger ook echt fantastisch!

Ik vind het zo leuk om al die oude spellen te zien! Ik keek vroeger ook altijd met mijn oudere broer mee als die Tomb Raider speelde want dat vond ik toen zelf te eng om te spelen.

7 likes

Waarom maakt niemand die oude spellen weer werkend voor de nieuwe Windows (en Apple, maar dat lijkt me lastiger)? Dat lijkt me echt zo’n gat in de markt. Is dat dat echt zo lastig te doen voor een programmeernerd?

2 likes

Je kan DOSBOX downloaden, dat is een programma waar je die spellen op kan spelen. Je kan bepaalde dingen veranderen en updaten om nog oudere spellen werkend te maken.

1 like

Oh dat ga ik eens even onderzoeken. Moet je dan nog de oude cdroms hebben?

Het kan wel, maar als je een goede download op het internet vindt zou het ook moeten lukken!

Weet niet meer precies hoe het werkt maar heb er vroeger veel games mee gespeeld op allerlei verschillende manieren.

Ah oke, dan ga ik binnenkort maar eens even bij mijn ouders op zoek naar de oude cdroms. Heb er nu al zin in hahaha, thanks!

1 like

Heb ff gezocht en D-Fend Reloaded gebruikte ik altijd in plaats van Dosbox, het werkt ongeveer hetzelfde maar je hoeft die codes van MS-DOS niet meer te kennen. Misschien heb je hier ook wat aan!

En hier een lijst van alle games die getest zijn op Dosbox, waar je kunt zien of ze werken!

https://www.dosbox.com/comp_list.php?letter=a

1 like

De heksenschool was mijn favoriet. En Sims 1 :joy:

image

2 likes

OMG JAAAAAA HELD!!!

Precies wat ik bedoelde, awesome! Haha moeilijk ja? Kan me totaal niet herinneren of ik uberhaupt beetje ver kwam

2 likes

OMG IK ZOEK DIT SPEL AL ZO LANG!!! Halleluja!!

2 likes

Earthworm Jim, was spannenddd

En toen ik nog een kleinere Winnie was speelde ik vaak dit

4 likes

Paniek in de studio!! Vond ik helemaal geweldig. En had je ook een stukje dat je kon opmaken ofzo, dat vond ik zo leuk.

1 like

Bestaat nog steeds maar zó veel gedaan vroeger, Ik was echt een beetje verslaafd. Denk oprecht dat ik het nog steeds leuk zou vinden.

Extra punten voor wie deze kamer herkent.

7 likes

Haha, wat een heerlijk topic! Sowieso dat Freddy Fish wel de number 1 game was vroeger.

En kan me het onlinespel van Taksi ook nog goed herinneren, met het ouderwets inbellen voor de internetverbinding. En Rollercoaster Tycoon later natuurlijk, Sims… ’

Ik kan me ook nog een spel herinneren met een savanne van dieren, en een honinggraat spel met bijen daarin. Vage omschrijving, zou eigenlijk eens moeten kijken of die ouderwetse floppydisken nog ergens thuis liggen. :rofl:

Wowww dit deed ik vroeger ook heel veel! Maar ik was het al weer helemaal vergeten, totdat ik het hier tegen kwam

Zo leuk om dit allemaal terug te lezen :heart_eyes: Deze spelletjes heb ik nog niet voorbij zien komen:

Moordspel, kon geen betere foto vinden.

Tux Racer

Ik had vroeger ook een spel waar ik de naam niet meer van weet. Het ging over een jongetje en een meisje. In het begin moest je kiezen welke je wilde spelen, en als je dan het meisje koos raakte het jongetje vermist. Je moest hem dan terugzoeken door verschillende puzzels en minigames op te lossen. Iemand die dit herkent?

Freddi fish en pyjama Sam zijn te koop in de app store! Wel duur

Freddi Fish 4: The Hogfish Rustlers of Briny Gulch van Humongous Entertainment

1 like