Charlie!
Volgens mij speelde ik echt veeeeel te veel op de computer vroeger, want werkelijk alle games voor de PC ken ik en heb ik goede herinneringen aan.
Dit was echt een grote favoriet.
En verder Puttputt, Pyjama Sam, Spyfox, Freddi Fish, Max (alle games, niet alleen het sokjesspook), Richard Scarry lezen en rekenen (hier kan ik gek genoeg geen foto van vinden die me bekend voorkomt), Laura en de diamant en Alex boerderij, de Harry Potter spellen, Sims 1 en 2, Roller coaster en zoo tycoon.
Zoooo veel goede herinneringen. Ik wil alles het liefst nu meteen weer spelen.
@grumpyharry je bent mijn eeuwige held! Het spel wat ik bedoelde in mijn laatste zin was Max en Merel gaan naar de stad. Ik had precies die stem van de buschauffeur in mijn hoofd dat hij âMarktpleinâ noemt. Ik zit nu filmpjes te kijken van het spel. Zo leuk.
@Mari het was dus Max
Ik voel me altijd een beetje zielig als mensen Rollercoaster Tycoon als jeugdsentiment hebben. Zelfs nu lukt het voor mij nog niet om een goedlopend park te bouwen.
Had wel een ripoff gevonden waarbij je letterlijk achtbanen bouwde en dan kon je erin zitten. Geen idee meer hoe dat heet.
En toen mân vader nog ânormaalâ was net na de scheiding, speelden we allemaal verschillende pinball games.
Speelden mensen wel eens bolletje bolletje, via kindertent.com? (niet .nl!)
Mijn hele basisschool klas was hier destijds verslaafd aan.
Oh en aan dat MacDonalds spel
Dit plaatje zegt me wel iets, ga ff youtuben
Volgens mij heb ik dit ook gespeeld, het klinkt heel bekend! Zoân winkel met klanten en soms de telefoon inderdaad! Ik ga eens even aan mijn zusje vragen of ze nog weet hoe het heet, heb hier al in geen jaren meer aan gedacht haha!
Kent iemand deze nog? Kwam net ineens terug bij mij!
Je kan ze online ook nog spelen
https://www.playdosgames.com/play/sint-nicolaas/
Ik had de nieuwe versie van Charlie gekocht op Steam, het spel is wel echt veeel moeilijker dan ik me herinnerde
Ze hebben mijn accounts opeens bevroren. Speelde het ook echt veel tot drie jaar terug, maar ik logde altijd nog wel in voor het geheime lab. Pfff.
Dit heeft echt iets weg van de eerste SimsâŠ
Ik speelde vroeger als kind Myst, snapte er geen kut van, maar vond het wel heel interessant om rond te kijken en die raadsels op te lossen.
En heb jaren Black & White gespeeld, geweldig spel waarbij je een soort van God bent die een wereld moet creëren waarbij je ook keuzes moet maken tussen goed/slecht. Vond dat echt super leuk.
Ja!! Toevallig kwam pasgeleden nog van pas dat ik daar heb geleerd wat een âcapibaraâ is, never forget
Jaaaaaaa tientallen keren gespeeld deze, zo superleuk! Met de stem van Carlo Boszhard. Er was ook een tweede, Hocus Pocus Pink maar die was echt minder. Tijdje terug nog geprobeerd of ik dit spel nog kon spelen op een of andere manier, maar niet gelukt
Deze vond ik ook heel leuk! Moest je niet van alles in haar huis doen? Ik herinner me iets in de keuken met soep ofzo?
Volgens mij maakte je daar je toverspreuken!
Iemand die Laura en het Geheim van de Diamant vroeger ook helemaal geweldig vond?
Oooh trolls ja!