Ik denk juist dat hoogopgeleid + high end job helemaal niet zo gemiddeld is, maar eerder uitzondering.
We hebben echt ontzettend veel afgestudeerde hbo en wo studenten ieder jaar. Het is statistisch gezien niet eens mogelijk dat het grootste gedeelte hiervan in “de top” van de banen beland. Juist omdat die banen maar schaars zijn, worden ze als bijzonder of succesvol gezien. Als de gemiddelde student maar topadvocaat zou worden bvb, zou er ook geen hogere status aanhangen.
Daarnaast sluit ik me aan bij @Shaaar en lees je ook in deze berichten dat veel meiden hier terugkomen van de mogelijkheid zo’n drukbezette baan te vervullen. Je wordt ouder gaat anders tegen het leven aankijken en je wilt misschien ook kinderen. De vraag in dit topic is op welke manier mensen een keuze maken en in hoeverre ze daar eigenwaarde in meenemen of wat dat met eigenwaarde doet.
Het kan aan mij liggen, overigens vind ik de opmerking over veel tijd op fora rondbrengen en een bepaalde loopbaan best zuur. Op dit forum zitten ook doktoren, advocaten en dames die op de Zuidas werken. Zij voelen zich wellicht niet aangetrokken tot dit onderwerp. Nu staat het er een beetje alsof hier alleen de no life’s reageren, maar het kan ook mij liggen dat die opmerking me triggert.