Caronatopic #6

Bij mijn schoonvader was dat van de week al! Hoop dat het mensen beschermt, het lijkt mij ook een goed idee. Super goed ook dat ze proactief zijn.

1 like

LOL er is toch geen leven buiten de ring

4 likes

Zou jammer zijn. Maar zoals ik al zei ben ik vooral gewoon benieuwd naar de praktische invulling omdat ik dat nog niet helemaal voor me zie. Het heeft echt grote implicaties om een spreekwoordelijk hek om de grote steden te zetten en ā€˜niemand erin, niemand eruitā€™.

1 like

Ik vind het wel echt Utrecht erasure dat we buiten de grote steden vallen :cry:

Nu horen we ineens bij Zwolle enzo

48 likes

Ja dat zal in sommige gevallen lastig zijn, maar een paar sportwedstrijden uitstellen lijkt me dan weer niet zoā€™n probleem. Verder denk ik niet dat ā€˜zeā€™ de invulling heel erg voor ons gaan voorkauwen maar dat mensen en organisaties zelf logisch moeten nadenken over wat er wel en niet belangrijk is en wat even kan wachten. Het is toch ook weer niet zo ingewikkeld om naar je agenda van de komende weken te kijken en te denken, oh dat is buiten de stad, even veranderen?

4 likes

Lol ik zat dit ook te denken, had een aantal vrienden in de stress, maar ik heb letterlijk Ć©Ć©n sociaal contact wat ik regelmatig zie/spreek buiten Amsterdam dus heb de stad sinds begin van corona misschien vier keer verlaten ofzo
edit: wacht ik kom met hardlopen wel eens in Diemen dus die vier keer is een beetje overdreven

Buiten de ringā€¦ Wat is dat.

3 likes

Nee er stond ā€˜van en naarā€™

2 likes

Ja het is ook niet het einde van de wereld en objectief gezien ook wel begrijpelijk. Maar het lijkt hier soms wel of je iets niet eens een beetje jammer of vervelend mag vinden in dit topic. Ik hou me goed aan alle maatregelen dus doe al een heleboel dingen niet of anders daardoor en straks mag ik dus ook niet meer de auto pakken om een stukje te wandelen in natuurgebied, wat gewoon een super laag risico op besmetting geeft, lager dan wanneer ik hier in de stad door het park ga lopen. Nou er zijn ergere dingen in de wereld maar ik kan dat toch best vervelend/jammer vinden?

2 likes

maar echt, terwijl je gvd in het weekend over de mensen loopt in de stad

2 likes

Ik ben laatst naar IJburg gefietst voor een yogales, dat was ook heftig! Helemaal de Nesciobrug over, nou alsof je in het buitenland bent. Maar ja dat is me nu dus vol-le-dig onduidelijk, mag ik daar nog heen of niet? Want het is wel gemeente Amsterdam maar buiten de ring! En hoe zit het met Weesp?

6 likes

Tuurlijk mag je dit nog wel doen straks, dat kun je toch zelf ook wel nagaan? Het gaat er gewoon om dat je niet met vriendinnen met de trein naar Amsterdam gaat om de Kalverstraat leeg te kopen en te lunchen bij weetikveelwaar

ik krijg een deju vu naar de discussie in de zomer toen mensen in een park gingen chillen etc

14 likes

Ja ik ban mezelf in het weekend uit de stad, staat dan helemaal vol met mensen die hier niks te zoeken hebben!!!

1 like

Pff ik ben zaterdag 13.00 getest en heb de uitslag nog steeds niet, terwijl ik hier lees dat anderen hem al wel hebben die later zijn getest. Moet ik maar geduldig afwachten of kan ik ergens naartoe bellen oid?

Waarom heet dit topic cArona topicā€¦ Wie is zij en waarom heeft zij een eigen topic.

15 likes

Die brug is wel echt ellende op de fiets, moest daar vorige week ook overheen voor het eerst in jaren in de stromende regen en was niet gelukkig

Zouden die regels niet voor de hele veiligheidsregioā€™s gaan gelden? Want qua besmettingen per 100.000 inwoners zitten Diemen/Weesp/Amstelveen nauwelijks onder Amsterdam.

edit: het is afwachten tot de eerstvolgende ā€œgrappigeā€ kennis die tegen me zegt dat ik niet meer naar mā€™n familie kan want ā€œOsdorp is geen Amsterdam hoor!!!ā€

1 like

Als de prijzen van puzzels weer omhoog gaan ga ik bushokjes slopen hoor.

4 likes

WƔt leuk dat ze een brug hebben vernoemd naar onze forummoeder @Nescio

24 likes

Hoe langer ik hierover nadenk hoe kattiger ik dit vind. Lekker makkelijk scoren met een zogenaamd grappige opmerking.

De een heeft nou eenmaal mentaal meer moeite met bepaalde maatregelen dan de ander. Ik hou me al maandenlang (zoals het hoort) netjes aan de maatregelen. Ik snap niet dat er zo op gereageerd moet worden als ik zeg Ć©Ć©n specifieke maatregel me even een beetje aanvliegt. Ik ga me hier overigens ook weer gewoon netjes aan houden als deze maatregel ingevoerd wordt, maar merk gewoon dat dit wel wat met me doet.

8 likes

Ja, klassieke import-humor.

1 like