Niemand kan ruiken dat jij je al maanden lang aan de regels houd. Je vraag klonk gewoon een beetje " Jaa maar ik dan"
Nou ja officieel mag het niet meer straks (ervan uitgaande dat deze maatregel wordt ingevoerd). En ik hou me wel graag aan de maatregelen. Misschien dat het daarom ook een beetje voor een error zorgt bij mij. Als ik me aan de maatregelen wil houden ben ik in overtreding als ik de auto pak naar een rustig natuurgebied maar mag ik wel door een drukke winkelstraat lopen (wat ik niet wil omdat ik me er niet prettig bij voel).
Snap trouwens wel dat ze niet veel anders kunnen qua regels; je kan natuurlijk geen regels maken op basis van de intentie waarmee mensen de deur uitgaan (wandelen in natuurgebied mag wel, shoppen in Zwolle niet).
De maatregelen zijn nog niet eens officieel aangekondigd en toegelicht, dus we weten nog niet precies wat er allemaal wel en niet mag en hoe dan. We horen het straks wel.
Er zijn altijd uitzonderingen en het is niet voor niemand makkelijk. Die maatregelen betekenen ook dat wij niet naar mijn terminale schoonmoeder kunnen. Maar drie weken vliegen voorbij en verder kijken kan niemand nu.
Hahaah same. Ik kom niet eens buiten de ring
Ik werk zelf in het WO en hoop van niet. Bij ons is het wel zo dat je onbeperkt je fysieke afwezigheid mag compenseren door online mee te doen.
Persco straks: WE HEBBEN EEN VACCIN IEDEREEN MAG WEER RONDNEUKEN!!!
Oh dat is Idd extra lastig! Miss die doorschijnende plastic dingen? Geen idee of dat een ding is hoor. Heb ik het in reguliere GGZ nog ‘makkelijk’.
Ik zou vast beginnen met een paar vreemden tongzoenen om een inhaalslag te maken, bij voorkeur in de buurt van een teststraat. Pas maar op, voor je het weet worden jullie in één adem genoemd met Woerden en Veenendaal!
Recent in mijn ziekenhuis helaas ook. Patient electief opgenomen, bij routine X-thorax covid beeld, positief getest. Vond het al vreemd dat familie niet onder de indruk was van de positieve test. Via de huisarts kwamen we erachter dat de pt recent positief getest was. Was in tussentijd ook zonder bescherming op de polikliniek geweest.
Familie had niets gemeld (en pt zelf kon dit niet).
Even eerlijk, ik kan me niet voorstellen dat dit voor drie weken is en we daarna weer terug gaan naar hoe het nu is. Half maart werden er ook maatregelen aangekondigd die tot 1 april zouden duren, en hier zitten we dan 6 maanden later. :’)
Ben het verder met je eens dat we er niet te moeilijk over moeten doen hoor. There’s people that are dying etc, en als dit nodig is, dan moet het maar. Maar drie weken? Nah.
Maak maar grapjes.
Wij zullen honend lachen terwijl we in vrijheid korfballen en het land doorreizen terwijl de mensen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag in hun woningen gemetseld worden.
Mijn wens voor Nederland
Ja wat zal het heerlijk rustig zijn in de rest van ons landje.
Vanaf vandaag ben ik een trotse provinciaal
Gelukkig heb ik een vrijpas om te reizen met het ov! Ik sla me er wel doorheen #vitaalberoep #professioneeluitmetselaar
Wel blij dat ik nog net op tijd naar Amsterdam kon voor een test. Lekker profiteren
Ik denk het ook niet hoor. Maar ik leg me er blijkbaar wat gemakkelijker bij neer (op mijn schoonmoeder na dan) en denk maar aan het grote plaatje.
Geniet nog maar even van het uitzicht, voor je het weet staat er een soort Trumpiaanse muur om Amsterdam heen (waar we de provincialen voor laten betalen, uiteraard)
Hoop dat markie zo zegt dat Ajax en Feyenoord niet meer mogen voetballen.
Misschien worden wij dan een keer kampioen
Zie alleen maar voordelen
Bi-zar.
Die patiënt kan er natuurlijk niks aan doen, maar die familie zou je moeten aanklagen voor poging tot mishandeling of poging tot doodslag of iets in die richting, gewoon een beetje moedwillig een besmettingsbron door een ziekenhuis rondparaderen