Caronatopic #6

Net de test gehad. Eerste neusgat lukte blijkbaar niet. Zat te dicht, dus toen moest het in de tweede nog een keer :sob:

Nu wachten maar. Ik denk echt dat ik gewoon verkouden ben wel.

Ik ben heel benieuwd naar de controle op de werkgevers. Het hoger management wil namelijk al een tijdje dat 25% van elk team weer aanwezig is op kantoor. Ook al bevindt het kantoor zich in Ć©Ć©n van die 3 steden.

1 like

Ik ben gisteren ook getest. Viel me ontzettend mee, gelukkig negatief.

5 likes

Ja wat rotā€¦ Het verbaast me ook wel een beetje want ik las dat ze dit weekend juist ook Wiebes & Hoesktra bij het overleg hadden, dacht dus dat ze misschien ook nog wel met extra financiele compensatie voor horeca zouden komen. Hopelijk komt dat nog

hahah je PS, de horror

1 like

Ik erger me echt aan deze titel, kan die niet aangepast worden? :sweat_smile:

11 likes

Thuiswerken wordt strikter gehandhaafd. Werkgevers gaan aangesproken worden op overtredingen en tijdelijke sluiting van een bedrijf behoort tot de mogelijkheden

Ben vooral blij met deze maatregel, en ik hoop dat ze dit ook streng zullen handhaven. Mijn werk wilde daar niet aan meedoen, ondanks dat ik mijn werk prima vanuit huis kon doen en ik in een risicogroep val. Blij dat ik er weg ben, voel me thuis 1000x veiliger.

1 like

Echt ik heb het al vaker gezegd, maar voor dit soort mensen mag echt een meldpunt komen! (Moet je alleen niet op FB roepen dan ben je meteen #nsb).

Edit: ooh zie nu het bericht van @Merel https://www.inspectieszw.nl/melden/corona :ok_hand:

2 likes

https://www.ad.nl/den-haag/ggd-haaglanden-adviseert-alle-zorginstellingen-over-te-gaan-tot-het-gebruik-van-chirurgische-mondmaskers~ac28ac39/

Ben ook heel benieuwd hoe dit in de praktijk zal zijnā€¦

Ik vind alle maatregelen prima, alleen dat van noodzakelijke reizen naar de drie grote steden benauwd mij als inwoner van een van die steden enorm. Dan mag ik dus niet meer naar familie, niet meer even wandelen op het strand en hoe zit het met een voetbalwedstrijd die ik buiten Amsterdam moet spelen? Allemaal dingen die nu nog corona-proof kunnen en dan niet meer zouden mogen. Hoop echt dat die maatregel niet doorgaat, voel me bij voorbaat al al opgehokt.

2 likes

Ik zou het wel heftig vinden als dit klopt trouwens, dan zou ik geeneens mijn ouders kunnen bezoeken? Bij de lockdown kon ik die ook gewoon zien.

3 likes

Ja, precies. Hier hetzelfde. Mijn ouders wonen in Brabant.

@Melacholie hier ben ik ook benieuwd over! Bij ons zijn er groepen waar niet met beschermende middelen gewerkt kan worden ivm agressie clienten bijv of doofheid waarbij de clienten dus liplezenā€¦

Ik ging bij dat niet reizen van en naar die steden eigenlijk uit van treinreizen. Geldt dat voor alle reizen.

Ik denk dat dat wel effectief is, trein of alle. Vind het wel een goeie. Horeca is weer drie keer kut natuurlijk.

Het is drie weken, Kim. Thereā€™s peopleā€¦

37 likes

Bedoelen ze niet alleen OV reizen? Dat lijkt mij en was tijdens de lockdown ook.

O, heb daar inderdaad niet bij stilgestaan tot @Banananana dat zei. Ik hoop het.

1 like

Zoals het een geboren en getogen Amsterdammer betaamt kom ik toch nooit de stad uit hihaho!

33 likes

Ja in eerste instantie. Ik zie de bui al hangen dat dit een stuk langer wordt. Maar vind het sowieso heftig, ook als het maar 3 weken is.

Maar vraag me dus ook af hoe ze dit praktisch gezien willen aanpakken met bijv. sportcompetities, dan worden alle wedstrijden die tussen clubs uit een van de drie steden en de omliggende dorpen zijn dus afgelast?

Edit: Wat een kattige edit heb je gemaakt. Jammer.

ā€¦ja, vermoedelijk wel? Is dat zo erg?

1 like

Vanaf morgen moet je verplicht een mondmasker dragen in het verzorgingstehuis waar mijn oma (Groningen) woont. Vind het echt heel erg goed!

4 likes