Dan zal het wellicht voor jou een combinatie worden maar denk niet dat ze daar heel hard op gaan handhaven voor banen in de zorg. Eerder op de kantoren waar ze gewoon weer net teveel mensen samen zitten in een te kleine ruimte en waar de baas tegen personeel dat prima thuis kan werken zegt dat ze dat niet mogen / toch moeten komen.
Ik denk dat ze gewoon willen voorkomen dat mensen een dagje Amsterdam of Rotterdam gaan plannen om gezellig met vriendinnen te shoppen en lunchen enzo, dat zit er nu niet meer in
Ik heb laatst via marktplaats voor ā¬30 een prima tweede scherm gekocht #tip
Ja, precies. Ik hoor het ook wel! We zitten sowieso al met minimale bezetting op kantoor nu
Ja ik woon in Zoetermeer, en werk in Den Haag, in het begin zat ik zowat alleen in de tram. Ik hoop dat mensen dan hun verantwoordelijkheid gaan nemen,
Werken (wat niet vanuit huis kan) is een noodzakelijke reis. Ik werk in een van de drie steden en woon ergens anders en ik mag ook gewoon nog met het OV naar werk dan, lijkt me.
Mijn vriend woont ook in een van die drie steden (maar dan een andere), daar zou ik dan weer niet heen mogen met het ov. Hopen op een zachte herfst en winter zodat ik makkelijker op de fiets kan dan maar
Oh fuck, die maatregel over noodzakelijke reizen naar die drie steden is echt kut. Want en ik kan dan niet naar familie of andersom. En ik werk in een culturele instelling in een van die steden en daar mag dan niemand heen, wat nĆ³g minder bezoekers betekent en dus minder baanzekerheid.
Ik hoop voor jou dat het mee gaat vallen. Laatste tijd zal al wel zwaar zijn geweest
O wow dat kan echt niet! Eigenlijk zou je hier een landelijk meldpunt voor moeten hebben
Ik vraag me af hoe ze het thuiswerken gaan handhaven. Vanaf wanneer āākunāā je volgens de maatregelen thuiswerken? Hoe wordt dat bepaald?
Wat erg! Dan zet je gewoon levens op het spel.
Ja heel begrijpelijk dat daar momenteel geen mankracht voor is. Bij de gemeente, GGD en andere overheidsinstellingen gaan natuurlijk andere dingen voor. Hopelijk bedenken ze bij deze elektronica zaak door de persconferentie van vanavond, dat positief geteste medewerkers en medewerkers met klachten gewoon thuis moeten blijven!
Eigenlijk zou er een soort subsidie moeten komen waar werkgevers aanspraak op kunnen maken om bijv schermen / bureau stoel oid voor personeel aan te schaffen?
Dan maak je het meer mogelijk, denk ik? Althans, dan zijn de praktische bezwaren kleiner.
Misschien. Ik zuig dit ook maar uit mān duimš
Dat kan echt niet. Mijn vader werkt al in de psychiatrie als verpleegkundige. In zusje was verkouden en moest getest worden. Hij mocht nier komen werken. Heel logisch, als je toch moet komen weken in zulke omstandigheden breng je anderen ook in gevaar!
010 is zo grootā¦ Op loopafstand ben ik binnen 5 Ć 10 min in andere gemeenten. Centrum kost me daarentegen ruim een halfuur met het ov.
Nja, ben idd benieuwd naar de reisregel.
Die bestaat: https://www.inspectieszw.nl/melden/corona
Kun je ook melden dat je bijv. verplicht op het te kleine kantoor moet komen werken, of dat je baas een verplichte vergadering voor 100 man organiseert.
Nou daar gaan we dan weer! Helemaal stress in t hotel.
Mensen die bellen en denken dat ik Mark Rutte ben en alle nieuwe maatregelen al weet.
Joe joe
PS kerststad Vburg gaat door!
Ik snap zelfs wel dat niet elke kleine ondernemer dit kan overleven (er zijn ook horecatenten die sowieso geen lange levensduur hebben, je ziet veel doorloop in Amsterdam). Maar horecazaken die zich goed aan de maatregelen houden en verder āgezondeā bedrijven zijn moet je toch willen redden hoop ik. Maar we weten het nog niet! Misschien valt het mee, misschien komt er nog wat steun, misschien bouw ik binnenkort een mooi kasteel van kartonnen dozen onder de brug waar ik dan woon. Het leven zit vol verrassingen!!
Ik denk dat dat in veel gevallen niet eens nodig is, veel mensen kunnen gewoon hun eigen scherm + stoel van kantoor ophalen en thuis gebruiken (maar dan moet de werkgever dat wel toelaten, ik las hier eerder wel verhalen van werkgevers die daar heel moeilijk over doen, echt zonde). Alleen bij flexplekken moet je daar even wat op bedenken dan. Of bedrijven moeten zelf hun budgetten anders verdelen, stel dat iedereen thuis werkt, dan kan je de kosten die je normaal nodig hebt voor de energierekening van het gebouw, kantoorartikelen, schoonmaakmiddelen, bedrijfskantine, etc. herverdelen en die gebruiken voor thuiswerkmaterialen voor je werknemers.
Grote bedrijven kunnen best binnen hun eigen budget wat creatiever kijken wat er mogelijk is i.p.v. dat alles uit de overheid moet komen. Ik ben helemaal voor staatssteun om de economische gaten op te vangen, maar ik denk dat er heel veel mensen zijn die dit veel beter kunnen gebruiken dan kantoren die vrij makkelijk thuis kunnen werken. Bijvoorbeeld kleine ondernemers, horeca, de cultuursector, etc.
Hoop echt dat het meevalt qua ānoodzakelijke reizenā.
Mijn vriend zijn inkomen is eindelijk weer stabiel en hij heeft komende maand veel opdrachten waarvoor hij de stad uit moet. Ik mag eindelijk weer 2 dagen op locatie werken. Hoop zo dat ze dat nu niet terug gaan draaien.