Caronatopic #6

Thuiswerken is natuurlijk ook niet voor iedereen haalbaar. Genoeg mensen die niet echt thuis kunnen werken vanwege kleine kinderen thuis/geen aparte werkruimte/onveilige thuissituatie/geen goede internetverbinding of materiaal/mensen die er mentaal aan onderdoor gaan/etc. Het is best een privilege om goed thuis te kunnen werken dus ik snap heel goed dat ze die afweging maken. Zeker als je gewoon afstand kan houden en er voorzorgsmaatregelen worden genomen, de meeste besmettingen vinden sowieso niet plaats op zulke kantoorsituaties.

2 likes

Maar dit is toch ‘maar’ voor 3 weken, dat is nog te overzien toch @Pax

Tenzij ze 't verlengen

1 like

Ik zou dit wel echt kut vinden. Ben ook benieuwd hoe ze dit dan gaan controleren.

1 like

Ja die tijdsaanduiding vertrouw ik niet echt haha, de oorspronkelijke lockdown zou tot 31 maart duren

3 likes

Hoe willen ze die noodzakelijke reizen doen? Moet ik mij dan elke dag registeren? Ik werk in een apotheek dus dat is wel noodzakelijke, apotheken kunnen niet dicht en zijn ook nooit dicht geweest

1 like

Tsja, het zijn goede maatregelen als ze effect hebben denk ik, dat moeten we gaan zien. Ik vind het wel heel moeilijk dat wij thuis nu wel flink in de gevarenzone komen qua inkomen terwijl voor sommige andere mensen hun grootste probleem is dat ze niet naar voetbal kunnen of niet een dagje uit kunnen maar uiteindelijk moeten die ziekenhuizen leeg en is dat het belangrijkste.

23 likes

Ik denk het niet. Tijdens de lockdown was het ook alleen maar noodzakelijke reizen maar daar werd niet op gecontroleerd en ook niet gehandhaafd. Gaat denk ik meer om het signaal?

3 likes

Ik lees heel vaak (niet alleen hier) ‘maar hoe gaan ze dat controleren dan???’

Ja ehm, misschien niet? Maar moet dat dan? Ze leggen gewoon de verantwoordelijkheid bij de mensen. Ik hoop dat veel mensen nu denken van oh ja het kan echt niet zo langer meer, en zich wel aan de regels gaan houden. Ongeacht of er gehandhaafd wordt of niet

29 likes

Even een compliment voor dat je dat voor ogen houdt.
En een reminder: je mag ook gewoon flink boos zijn en verdrietig en geraakt.
Jullie worden Prive & zakelijk kennelijk flink geraakt. Nee; jullie vallen niet morgen dood neer door Corona, maar het mag naast elkaar bestaan en kut zijn :kissing_heart::heart:

6 likes

Ik ben dat wel met je eens, maar ik denk dat mensen zich hier niet zomaar bij neerleggen, en niet gaan handelen naar die nieuwe regels. Als ik op elk willekeurig bericht over corona de reacties lees, lijkt het alsof niemand het meer serieus neemt en iedereen persoonlijk Viruswaarheid heeft opgericht of zo. Juist daarom lijkt handhaving me zo nodig

3 likes

Gadver, word echt elke keer sip als er weer een persco aankomt. :frowning:

1 like

Ik denk niet dat ze er echt op gaan handhaven, maar gewoon de regel zo stellen en dan hopen dat mensen zelf kunnen bedenken of hun reis noodzakelijk is of niet. Er zullen vast wel wat mensen zijn die zich hier niet aan houden maar ik denk (hoop) dat het merendeel van Nederland wel genoeg verantwoordelijkheidsgevoel heeft om zich er aan te houden.

Ik werk in een van die drie grote steden (maar woon ergens anders), tijdens de lockdown moest ik ook gewoon met het ov naar mijn werk maar ik ben nooit gecontroleerd ofzo. De treinen en trams waren toen ook echt heel leeg dus je merkte wel dat die maatregel echt werd nageleefd. Ik hoop dat dat nu ook zo gaat zijn!

2 likes

Het ergste vind ik nog wel dat die mensen het hardste van allemaal lopen te droeftoeteren. Echt, het is jammer maar zolang je nog gewoon iedere maand zeker bent van je inkomen vind ik niet dat je zo hard mag roepen als er anderen zo hard worden geraakt. Hopelijk voor jullie vallen de gevolgen mee :kissing_heart:

1 like

Maar hetgeen is dat de pakkans zoooo hoog moet zijn willen mensen worden afgeschrikt. Als je bijvoorbeeld zeker weet als restaurant dat je elke dag wordt gecontroleerd of je je wel aan de regels houdt, ja dan doe je dat waarschijnlijk wel. Maar dat is onmogelijk te realiseren want daar heb je niet genoeg capaciteit voor. Hetgeen is alleen dat dit ook eigenlijk helemaal niet nodig is. Er zijn tal van regels die door mensen prima worden nageleefd ondanks dat de pakkans super laag is. Andere factoren die bijvoorbeeld meespelen zijn factoren als hoe duidelijk de regels zijn, hoe makkelijk de regels zijn, of mensen de regels begrijpen, de motivatie van mensen etc. Dat is dus een super complex probleem en handhaving gaat echt niet de oplossing zijn omdat het geen realistische oplossing is.

1 like

Same. Ik werk zelf ook in de horeca Ă©n in een voetbalstadion, en ga weer achteruit in salaris door deze maatregelen. Flink kut. Als ik kijk hoe we de afgelopen maanden ons aan hebben moeten passen en ons best hebben gedaan, is dit best zuur.

Uiteraard kan het altijd erger, maar toen ik dit net las wilde ik wel even flink schelden. Hoop voor ons dat het bij drie weken blijft, al ben ik er wat huiverig voor. Hoop dat jullie deze periode goed doorkomen.:cherry_blossom:

8 likes

Ik woon in een van de drie steden en werk in een dorp naast de stad. Dat mag dan dus niet meer :woman_shrugging:?

Als je niet thuis kan werken is dat toch een noodzakelijke reis?

2 likes

Volgens mij wel want jij werkt in de zorg toch? Als dat niet van huis uit kan is dat noodzakelijk.

Maar lees nu ook dat met name over die maatregelen mbt tot de 3 steden nog flink wordt gediscussieerd.

1 like
4 likes

@Suikerklontje ja, zorg maar wel kantoorbaan. Alleen soms moet ik op kantoor zijn omdat t niet anders kan
 dus kan in principe thuiswerken maar t is niet praktisch met maar 1 scherm