Caronatopic #6

Hebben ze geen regelingen dat als je niet bij een fysieke les kan zijn, je hem ook online kan doen?

Ik heb ook 1 ochtend per week fysiek les, maar als je er niet bij kan zijn (omdat je ziek bent, of omdat je het gewoon niet prettig vindt om te komen) mag je hem ook online volgen. Ik heb bijvoorbeeld om de week een werkgroep in kleine projectgroepen, als een groepsgenoot er niet bij kan zijn zetten we gewoon zelf een laptop neer met een zoom meeting open, zodat diegene het zo toch kan volgen. Dat vindt de docent ook altijd prima!

Bij mā€™n man hebben ze normaal 1x per maand vergadering / bijeenkomst met het hele bedrijf (zijn maar 100 mensen).
En dat gaat al sinds maart niet door.
Behalve as vrijdag, ze hebben een grotere ruimte gehuurd van een ander bedrijf want: ā€œhet is nu al een half jaar geleden, en dat duurt te lang. Het is goed km elkaar allemaal weer te zien.ā€

Echt zoā€™n gevalletje: ja je bent klaar met Corona maar Corona niet met jou.

11 likes

Dit vooral, want de afgelopen tijd merk ik in mijn omgeving ook wel dat steeds meer mensen naar kantoor gaan. Mijn werk heeft sinds vorige week weer heel duidelijk een advies gegeven: werk thuis en stem anders goed af wanneer je naar kantoor gaat zodat er niet te veel mensen zijn. Maar mijn vriend werkt alweer een paar maanden volledig vanaf kantoor dus ik vroeg hem vanochtend ook: waarom? Het advies is thuiswerken als het kan en het kan bij jullie, waarom dan toch 5 dagen in de week naar kantoor?

6 likes

Nee ze hadden tot nu toe nog geen regeling daarvoor. Maar ik hoorde vanmorgen wel een aantal klasgenoten in Teams zeggen dat ze echt niet bij de les konden zijn woensdag vanwege een positieve test, nog aan het wachten waren op een test of iemand uit hun huis het had. Dus ik hoop dat ze dat gaan aanpassen als we deze week maar met de helft van de klas aanwezig zijn in die les.

Kan dit niet digitaal dan?

1 like

Moet je in Amsterdam in sommige delen van het centrum ook een mondkapje op? Ik kan het niet heel duidelijk vinden, alleen dat ze van 5 tot 31 augustus het als experiment hebben gedaan en nu stadsdelen zelf kunnen bepalen of ze er mee doorgaan of niet.

DaT iS NiEt hEtZElfDe :full_moon_with_face:!!

ja zo is het al die maanden gegaan maar nu is het heel belangrijk elkaar weer te zien kennelijk.

Ik denk dat ze het niet kunnen weigeren als je aangeeft dat je je er niet prettig bij voelt. Het alternatief is namelijk kort door de bocht dat ze zich dan niet aan de maatregelen houden en schijt hebben
Dit soort dingen zijn altijd zo shit, jij voelt je een zeurpiet terwijl je gewoon de regels volgt die er zijn.

2 likes

Idem dito voor tentamens.
Daar liep mā€™n broertje tegen aan, zelf astmatisch en woont bij mā€™n pa (70+). En de uni doet alle tentamens weer ā€œliveā€. Wel tafels op 1.5m maar dan nog.
En de docent zei dat als je ā€˜m mist vanwege verkoudheid oid je gewoon voor de herkansing moet.

Toen zei mā€™n broertje al: niemand gaat voor een neus verkoudheid zā€™n tentamen missenā€¦ helaas. En dan?

Heb je een mondkapje met een stevig dik ijzertje erin? Want dat helpt mij enorm!

1 like

Nja alle eerste whatsapp berichten klopten wel over de maatregelen :face_with_hand_over_mouth::sweat_smile:

Ja dat heb ik. Maar dan nog beslaat mā€™n bril onwijs

Toch erg dat school wel even bepaald dat je moer komen in deze omstandigheden

4 likes

ā€œ Maar de griep is veel dodelijker hoorā€ -random #wijdoennietmeermeegekkie

4 likes

Oh, geen idee meer. Weet nog dat er een bericht van een arts rondging, dat uiteindelijk ook niet echt bleek te zijn, dus ik neem alle whatsappberichten met een korrel zout. Vind het interessant wat er dan in wordt gezegd, maar of het waar is, horen we vanavond wel.

2 likes

Ja ze hadden gezegd: we verplichten het niet, je kan het herkansen.
Maarja, dan kost het je dus een kans? Plus dat je misschien wel hard geleerd hebt en dat weer opnieuw mag doen?

En het tegenargument is dat online tentamens niet voor elk vak goed mogelijk zijn en meer fraude gevoelig etc, en dat dan iedereen ā€œineensā€ een snotneus heeft en thuis zā€™n tentamen wil maken.
Of een extra kans krijgt.

Ik weet ook niet waar je wel goed aan doet hoorā€¦ maar het is wel lastig zo.

2 likes

Mijn uni wil inderdaad de tentamens ook weer op locatie gaan laten plaatsvinden. Ik hoop echt dat ze dit nog terugdraaien

2 likes

Daar zou de overheid trouwens echt wel een meldpunt voor mogen maken (dat is er niet toch). Dat je daar gewoon kan aangeven dat je door je mbo, hbo of uni wordt verplicht om naar school te komen. Al hebben ze het waarchijnlijk al druk genoeg zonder zoiets.

Vind het ook zo achterlijk dat ze dan zeggen dat ze niet verplichten en dat je ook kan herkansen. Ja dat zal allemaal wel, maar als ook die herkansing op locatie plaats vindt en ik die niet zou willen maken, dan heb ik dus meer dan een jaar studievertraging en daar zit ik financieel gezien echt niet op te wachten.

3 likes

@Fishing wel lekker rustig aan de deur als je zoā€™n briefje ophangt.

Hier stonden ze vorige week voor een goed doel aan de deur en er werd daarna nagebeld om te controleren of die jongen wel voldoende afstand hield enzo. Ze zijn gewoon per wijk compleet random na gaan bellen (dus niet eens bij alleen donateurd), nu is mijn nummer openbaar ivm bedrijf dus denk dat die makkelijk te vinden was maar keek wel ff fek op.

2 likes

Ja, en mijn broertje zei dus (& zo zou ik er ook in staan, ik hoef pas in januari weer naar de uni), dat hij best op locatie wil komen. Maar dat door dit beleid hij bang is dat mensen met klachten Ć³Ć³k komen. En dat het daardoor niet meer veilig is. En dan wil ie niĆ©t komen.

De uni kan op papier roepen: KOM NIET MET KLACHTEN! Maar de praktijk is zo kut dat iedereen wel gaat komen door consequenties etcā€¦

3 likes