Caronatopic #6

Bedankt voor je reactie, dit relativeert het toch weer een beetje. Ergens weet ik ook wel dat het inderdaad allemaal onbekend is, maar zulk soort artikelen zuigen me echt helemaal in een negatieve spiraal ofzo.

2 likes

Bij mij is de uitslag ook negatief :partying_face: heeft uiteindelijk wel bijna 48 uur geduurd, maar dat snap ik ook wel met al die drukte.

21 likes

Ik hoop idd dat de bij sport wel onderscheid maken tussen wel / niet contact sporten. Hoe moeilijk ook.
Ik zou het van mijn eigen sport (dans met contact) beter begrijpen als die tijdelijk moet stoppen dan van de atletiek club zegmaar…

2 likes

ik moet vanmiddag weer getest worden :frowning_face:

Hier (atletiekvereniging) is kantine nog niet eens open geweest. Nu de kleedkamers wel pas maar met veel maatregelen.
Ik hoop niet dat ze de sport weer dichtgooien want dan ben ik al mijn verplichtingen weer kwijt en deel structuur. Maar ja, het is wat het is.

Ik heb deze auteur even opgezocht, hij is cultureel antropoloog en heeft verder vooral werkervaring als journalist/redacteur. Ik denk niet dat je per se op zijn woorden hoeft te vertrouwen als het gaat om de toekomst en werking van een vaccin of hoe een virus zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Hij heeft nu vier experts gesproken die een heel negatief beeld schetsen en schrijft op wat hij hoort van een paar mensen, maar ik denk niet dat hij er zelf genoeg verstand van heeft om die uitspraken echt juist te interpreteren. Er zijn ook genoeg experts die er heel anders naar kijken en het een stuk positiever en hoopvoller inzien. Als je die zou interviewen zou er een heel ander artikel geschreven worden. Het is heel makkelijk om je te laten meeslepen in zulke zware artikelen, maar staar je er niet blind op. :blush:

9 likes

Ja en tussen buiten- en binnensport. Ik voetbal buiten en daar voel ik me prima bij, je komt wel af en toe dichtbij iemand natuurlijk maar steeds hele korte momenten en in de buitenlucht. Volgende week begint zaalvoetbal weer en daar voel ik me echt een stuk minder prettig bij. Heb echt het idee dat het besmettingsrisico daar best hoog is.

Ja idd… Dat hadden ze vorige keer wel toch? Want wij hebben een tijd buiten les gegeven. Van 1/5 tot 1/7 mocht buiten wel en binnen niet.

Ik voel me er ook niet heel super bij - zowel les hebben als geven. Maar goed, we zullen zien.

Komt de postbezorger net, pakket voor de buren.
“Kan ik dat hier neerzetten?”
“Eh, nou wij zijn allemaal grieperig/verkouden, eh dat soort dingen.”
Die man kreeg een halve hartaanval en deinsde achteruit :sweat_smile: (ik stond al 1.5m van de deur opening en hij al 1.5m van zijn kant haha).

“Oh… jemig Eh, ik probeer het wel aan de overkant!”
Hij sprintte nog net niet weg.

Moet ik een briefje ophangen: huishouden in quarantaine :face_with_monocle:?

26 likes

Ik lees dat er vanavond een vervroegde persconferentie is, duidelijk stront aan de knikker.
Maar goed dat ze het vervroegen, ik vind dat ze zo langzaam reageren op alles, gewoon hakkie Takkie, hup persconferentie klaar

6 likes

Ja dat vond ik ook heel lastig! We hadden een aantal keren eten besteld tijdens onze quarantaine en sommige bezorgers wilden het overhandigden. Ik stond dan wel zo ver mogelijk binnen en zei dat ik positief getest was en dan sprongen ze naar achteren haha.
Maar ook met boodschappen bezorgen/postbode, veelal namen ze uit zichzelf geen afstand. Achteraf hadden we gewoon een briefje op moeten hangen denk ik

2 likes

Ik heb woensdag werkoverleg(Den Haag dus 1 van de brandhaarden ook al woon ik niet zelf in die stad) Heb al meerder keren gevraagd hoe ze dit willen gaan doen(ongeveer 30 mensen in kleine ruimte) en ik krijg niet echt antwoord. Ik hoop echt dat er maatregelen komen dat ik dit niet door kan gaan. Voel me er echt niet prettig bij. Maar blijkbaar ben ik de enige op werk,

2 likes

Wil even zeggen dat ik dit helemaal niet egoïstisch vind van jou! Goed kunnen zien is belangrijk en als het brandpunt van je bril verkeerd zit levert dat klachten op zoals hoofdpijn… Denk dat iedereen er tegenop zou zien om zo te moeten werken.

3 likes

Haha ja ik vond het ook al zo droog dat ze vrijdag zeiden dat ze maandag met het OMT bij elkaar zouden komen. Corona heeft natuurlijk ook weekend!

9 likes

Ik ben heel benieuwd naar de maatregelen die gaan komen. Ik gok dat we nu toch wel mondkapjes moeten gaan dragen in openbare ruimtes, wat ik overigens prima zou vinden, en dat thuiswerken weer meer verplicht wordt. Dat zou ik een stuk moeilijker vinden trouwens. Ik vond vorige keer het thuiswerken echt zwaar, maar mijn werk had zich er ook niet goed op ingericht (wat wel gewoon kan). Ik kan wel gewoon afstand houden op werk, maar je merkt dat je er soms wat makkelijker in wordt en dat wil ik ook niet.

1 like

Ik ben ook benieuwd. Kreeg iets doorgestuurd via whatsapp. Daar worden we niet gelukkig van. Best streng weer voor het hele land. Maar geen idee of deze bron juist is dus zet het hier maar niet neer

edit: weg want speculeren is misschien niet heel handig

Ik ben wel benieuwd wat je dan doorgestuurd kreeg. Niet dat ik het voor waarheid zal aannemen, want whatsappberichten staan daar niet bekend om, maar ben wel benieuwd.

4 likes

Ik ben wel benieuwd of ze ook weer maatregelen voor mbo, hbo en uni gaan aankondigen. Ik heb op dit moment 1 ochtend fysieke les en de rest online, maar zou het eerlijk gezegd veel fijner vinden als alles online zou zijn. Wij mogen dus ook maar 4 lessen missen per blok en ben echt bang dat veel mensen toch komen als ze ziek zijn omdat ze anders te veel lessen hebben gemist om het tentamen nog te mogen maken.

Thuiswerken is toch al die tijd hetzelfde gebleven (As in: werk zoveel mogelijk thuis als 't kan). Denk dat ze daar niets aan gaan veranderen. Ik hoop dat werkgevers wat meer hun verantwoordelijkheid hierin nemen en op zoek gaan naar oplossingen.

2 likes