Caronatopic #6

Voor mij is het echt een mentaal ding. Als iedereen een mondkapje op heeft, geeft het gelijk een serieus signaal. Zo hoop ik dat mensen het ook serieus nemen.

10 likes

Ja vooral als je op straat en in de bosjes kijkt.
Jezus wat een ergernis is dat van mij, hoe kan je gewoon die mondkapjes niet even weggooien? Zie ze overal liggen

Sorry off topic snap mensen niet

16 likes

Ja dit is denk ik het grootste voordeel. Want uiteindelijk kunnen die virusdeeltjes net zo makkelijk via je oog binnen komen.

Ik woon in België en ben dus volledig gewend, vind het ook niet zo’n probleem. Ik heb van Sissy boy hele fijne mondmaskers, die hebben voor mannen en voor vrouwen maar hebben gewoon beide leuke kleurtjes/printjes en die voor mannen zijn net wat groter en daardoor comfortabeler.

Edit: als je ze langer op moet (bij de kapper bv) of er mee moet fietsen ofzo kun je beter een wegwerpmasker op zetten, die zijn iets minder benauwend.

2 likes

Zoiets staat en valt sowieso natuurlijk met juist gebruik, en met oa ook je handen etc goed schoonhouden. Dat is toch logisch?

1 like

Wel handig dat het dragen van een mondkapje nu semi-verplicht wordt, kun je gelijk alle schijt-aan-coronagekkies op straat ertussenuit filteren

16 likes

Wow wat heb jij tegen kritische burgers?

10 likes

Bedoel je ‘wakkere’ burgers?

15 likes

Een advies is nog altijd geen verplichting en als je geen mondkapje wil dragen, ben je niet per definitie een anti-coronagekkie.

5 likes

Bij de supermarkt alhier merk je veel irritatie bij de winkelwagentjes. Er staat nu een ontsmettingsapparaat en dan vinden mensen het blijkbaar leuk om dat ding uit te gaan proberen.
‘Nou, hij doet het niet hoor’

Staat er iemand naast die een gebruikt karretje terugzet ‘oh weet je het zeker ja’? kwekkwekkwek

Ondertussen staat er een rij wachtenden die een karretje willen. En merk je dus dat mensen gelijk ‘opstandig’ worden, die ontsmetten niks en pakken een karretje en rijden de winkel in. (met een gezicht op onweer, door dat getreuzel)

3 likes

Klopt maar ik kan eigenlijk geen goede reden vinden om geen mondkapje te dragen.

4 likes

Dat kan maar je stelt het wel heel zwart/wit.

Ik ga morgen bij de apotheek of de kruidvat oid maar wegwerpmondkapjes kopen. Ik heb een stoffen maar dat is dan te weinig.

Oh vind dit best sneu, zijn mensen die er echt heel naar van worden en die echt er zelf alles aan doen om zich aan de andere maatregelen te houden.

1 like

:sheep:

Herkenbaar. Dat geklets in de paden, bij de ingang, in de rij voor de winkelkarren… ik word er niet goed van! Ik weet dat supermarkten geen BOA’s zijn maar wat vind ik het jammer dat mijn plaatselijke AH alles zo los laat.

1 like

Ik heb maandag bij de Hoogvliet een doos van 50 gekocht voor 10 euro.

2 likes

Wat ik me al best lang afvraag, hoe is dit voor doven/slechthorenden? Lijkt me echt superrot en onhandig, hinderlijk bedoel ik, als je doorgaans heel veel doet door te liplezen en je nu niemands mond meer kan zien. :frowning:

4 likes

47 likes

Ja is heel naar en daardoor mis je een heel groot stuk van communicatie

Overigens werk ik met blinde mensen die het ook als lastig ervaren omdat ze zo hun coördinatie kwijt raken

En houdt mijn vader zich bijvoorbeeld aan de maatregelen maar is zo snel benauwd en heeft hele erge klachten met zijn longen etc dat hij het ook erg lastig vindt

3 likes

Wat sneu :cry:

Jaa echt mega irritant is dat. Bij ons zijn ze het winkelcentrum aan het verbouwen dus er is al superweinig ruimte overal en dan gaan mensen echt zo voor de deur en bij die karretjes staan kletsen. Rutte zei nog ‘winkelen is geen uitje’, de supermarkt dus ook niet. Dus hoppa, gewoon je boodschappen doen en weg uit die winkel.

1 like