Heeft iemand tips voor een fijn mondkapje (uitwasbaar)…?
Ik heb er nog geen 1 nodig gehad al die tijd (*woont in een gehucht) maar ik wil er toch een paar aanschaffen.
kun je in de verkoopgroep van je dorp of stad kijken? ik heb er een paar gekocht van een meisje dat ze zelf maakt, dan kan je goed je wensen aangeven!
en lol love kerona
De mondkapjes worden oa gemaakt door ongedocumenteerde mensen in Amsterdam, geld gaat ook deels naar projecten die eraan gelinkt zijn. Ik heb er zelf een aantal en ze zitten goed. De levering is ook heel snel en ze hebben verschillende patronen.
Ik heb ook vaak Rona gehoord. Vaak waren het Amerikanen die het zo noemden
Heeft iemand dit soort cijfers uit Nederland gezien? Ik heb (uit de praktijk in mijn ziekenhuis, geen gerandomiseerde steekproef oid) het gevoel dat een grote groep mensen totale schijt heeft aan quarantaine. Dan zeggen mensen ‘ja ik was in Marokko positief getest, maar ik werd pas benauwd toen ik hier uit het vliegtuig kwam’ of ‘eerst had ik niet zoveel klachten, maar later werd ik benauwder als ik op de fiets naar de winkel zat’, en als je ze op die discrepanties aanspreekt komen er allerlei laffe smoesjes.
Je zou ze bijna allemaal een enkelband willen geven die keihard piept als ze buiten de voordeur komen, dan weet je ten minste bij wie je in de supermarkt echt uit de buurt moet blijven.
Even iets delen hier (wat ik niet wil delen met mijn vriend, want ik heb het gevoel dat ik steeds de pessimist ben en dat is ook niet leuk voor hem):
Van dit stukje: ‘Maar dat is de wat verdere toekomst. Experts verwachten dat het al snel jaren (jaren!) duurt voordat er een betrouwbaar, flexibel en duurzaam vaccinatieprogramma is tegen het nieuwe virus. Verwacht deze winter vooral veel gedoe over de werkzaamheid, de bijwerkingen en wie voorrang krijgt.’
zakt de moed mij echt in de schoenen…
Ik heb steeds mijn hoop gevestigd op: als er een vaccin is kan alles langzaam weer terug naar normaal… maar is dat niet gewoon ijdele hoop en blijft alles de komende jaren gewoon zo?
Ik weet alleen deze cijfers… uit de enquete blijkt dat 90% toch boodschappen doet met klachten bijvoorbeeld. Zijn dus geen mensen die positief getest zijn neem ik aan. Maar geeft naar mijn mening wel een beeld van de instelling van veel Nederlanders
Dat heb ik hier gelukkig nog niemand horen zeggen.
Er zijn nu meer dan een miljoen mensen overleden aan COVID-19.
Dat is 0,013% van de wereldbevolking.
(de WHO schat dat per jaar de griep voor tussen de 290.000 en 650.000 doden zorgt, terwijl meer mensen er mee besmet raken)
Zelfs met deze strenge maatregelen valt het me op dat heel veel mensen hier ook schijt hebben hoor. Ruziemaken met bedienend personeel, ruziemaken met de medemens als ze worden aangesproken op hun afstand/mondkapje/groepsgrootte, etc.
Love dit hahahaha die grinnik ook erachteraan.
Pff ik heb begin van dit jaar (in februari) zo vaak gedacht dat COVID-19 doden nooit over het aantal griep doden uit zou stijgen en dat we het zouden kunnen beperken… Boy was I wrong.
Maarten Keulemans heeft er nogal een handje van om bij dit soort voorspellende artikelen er een sensationele dystopische roman van te maken voor een lekker verhaal. Eerder deed hij dat ook al, bijv. in dit artikel
Uiteindelijk is de conclusie dat we gewoon echt nog niks weten over mogelijke vaccins, dus de samenleving die hij schetst die wordt geteisterd door chaos, lockdowns en kleurcodes is echt een beetje te orwelliaans. Ik snap wel dat de moed je in de schoenen zakt als je dit leest dus ik snap ook niet zo goed wat hij nou wil bereiken met deze toon behalve dat mensen en masse opgeven omdat het toch allemaal kut is en geen zin heeft en hij zich even schrijvertje kan wanen ofzo. Ik erger me daar echt aan.
Ohh dit artikel herinner ik me nog zo goed. Ik werd daar echt zo naar en bang van. Heb daar echt nog even heel hard om zitten janken omdat ik oprecht dacht dat ik m’n vriendinnen echt jaren niet zou kunnen zien, voorlopig niet zou kunnen daten en nooit meer op kantoor kon werken.
Wat een nare schrijfstijl heeft hij zeg, vind dat andere artikel ook heel vervelend om te lezen.
Wat verwachten jullie van de nieuwe maatregelen?
Ik hoop iig niet dat de sportkantines dicht gaan. Ik speel tenniscompetitie en dat gaat echt prima, hoef bij niemand echt in de buurt te komen.
Waarschijnlijk zullen die nieuwe maatregelen alleen voor de randstad gelden en dat zou ik echt gaar vinden. Nederland is al zo klein
Ik hoop enorm op mondkapjesplicht in winkels e.d. Ben er zelf in elk geval maar vast mee begonnen.
Ik denk toch iets met mondkapjes. En dan vooral in de randstad inderdaad.
Ik hoop alleen dat ik geen mondkapje moet gaat dragen op werk. Het stuk in de tram lukt wel met mijn bril, maar de hele dag gaat niet lukken omdat ik mijn bril niet op de normale manier kan dragen met een mondkapje waardoor het brandpunt van mijn bril niet goed zit. Best egoïstisch van mij, ik weet het. Maar ik vind eigenlijk dat wij t al erg goed doen op werk. Patiënten en medewerkers worden helemaal gescheiden dmv schermen.