Caronatopic #6

Ooh toch wel hé?
Ook als het niet zo was zou ik het wel doen… voor de leidster… :face_with_hand_over_mouth:

Zou ik zelf ook fijn vinden als ik leidster was…

Waarschijnlijk gaan er toch meer mensen bij een huwelijk mogen zijn zie ik net op nos

Ja de ouders zijn dus niet besmet en de kinderen klachtenvrij. Maar ik vind dit ook zo stom voor de scholen, want ze zijn verplicht die kinderen onderdak te bieden maar door iedereen die niet thuis kan blijven in quarantaine te verdelen zorg je ervoor dat iedere klas een extra potentieel corona geval heeft. En de leerkrachten dus ook extra kans hebben om ziek te worden.
Voor je het weet moeten alle scholen dan weer dicht.

Wanneer ben je getest?

Als dat het enige is waar je nu verdrietig over bent. Dan zou ik zeggen

7 likes

Gisteren, maar ik hou van me aanstellen

Haha ik ben vandaag getest en wacht nu al

Collega van me gaat ook trouwen dit weekend, burgerlijk is al geweest maar nu zou dan feest zijn (al verzet van voorjaar naar nu). Cultureel ding ook dat je pas na het huwelijksfeest mag samenwonen. Staat er een superfijne koopwoning op je te wachten waar je niet in ‘mag’ wonen maar wel voor moet dokken en gaat je feest wss weer niet door. Lijkt me echt dik tering schijt. Niet dat zij tig besmettingen willen veroorzaken, maar bij zo’n life event begrijp ik een bepaald soort egoïsme wel als in dat je eigen cavia wel even ontzettend dood voelt.

5 likes

Wat vind de zwangere zelf daarvan? Ik zou het dus echt niet prettig vinden als mijn familie/vriendinnen me nu in zo’n situatie stopt. (Maar ik wil ook geen babyshower) Afgelopen zomer babyshower voor een vriendin geregeld en toen met haar overlegd: we hebben een buitenlocatie waar we voldoende afstand kunnen houden en de groep past binnen wat mag (was toen max 30 met afstand), wat wil jij? In tijdsvlakken?

Lijkt me dat je dit ook prima kleiner door kan laten gaan, paar mensen erbij, rest via videobellen of in tijdsvlakken. Vervelend dat er dan toch zo wordt gepusht en je raar wordt aangekeken als je er niet oke mee bent,

1 like

Die vindt het zelf waarschijnlijk ook raar als mensen niet komen, lijkt wat dat betreft op haar moeder…
een familie lid zei ook letterlijk dat ze vindt dat ze in de supermarkt meer risico loopt dan op de babyshower, terwijl ze zelf ook risicogroep is. Ik word er gewoon echt boos van, die regels zijn er toch niet voor niks. (Zal vast ook door m’n hormonen komen)

Ik ben zelf ook zwanger, maar voel er ook niet heel relaxt onder. Heb ook direct mijn eigen zus en moeder laten weten dat als de regels zo blijven ik het onverantwoord vind een babyshower te krijgen.

Kinderen geven het virus bijna niet door, dus daarom mogen ze waarschijnlijk wel naar school. Ook gaat het om een leraar en niet om een ouder, dan moeten ze wel thuisblijven. Dat is ook wat makkelijker natuurlijk, omdat die ouder + eventuele partner dan toch al thuis zijn. Daarnaast zal de leraar ook vaak niet langer dan 15 minuten binnen anderhalve meter afstand van een kind staan, alleen even kort.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen hier kun je er ook nog iets meer over lezen, maar de regels zijn nogal een web waar ik ook geen eenduidig antwoord op kan vinden met een linkje.

Mmm lastig is dat dan he. Als de afgelopen maanden mij iets hebben geleerd is het dat je moet doen wat voor jou prettig voelt en als anderen dat niet begrijpen en jouw veroordelen omdat jij geen risico wilt nemen, dan is dat hun probleem en niet het jouwe.

2 likes

Ik vind dit een nijpender probleem dan de bruiloften. Ontspannen badderen zou een grondrecht moeten zijn, nietwaar @Karl_Lagerfeld ?

12 likes

Huh waarom mogen zij niet samenwonen zonder feest? Is dat een religieuze ceremonie oid?

Ja vind het behoorlijk raar dat dat niet zo is en waarom worden er nog douches gemaakt in huizen???

7 likes

Heel eerlijk, als mijn badder recht afgepakt wordt, dan zou ik echt verdrietig zijn. Grootste hobby om me half te laten gaar koken terwijl ik op m’n telefoon zit

9 likes

Dat niet, het is ingebed in de cultuur (zonder even specifiek te noemen welke). Maar ze praktiseren an sich het geloof zo goed als niet, als ze dat wel deden had het ook een religieus ding kunnen zijn. Is meer een rite of passage oid dat de hele wereld ziet dat je getrouwd bent want normaliter komen er hendig 1000 man waarvan ze wss 800 er nog nooit in real life van hebben gezien.

Mijn buren (studenten) vinden het een goed idee om vandaag een borrel te houden. Irritatie level 100% aangezien ik naast geluidsoverlast ook hoor dat er zeker 10 mensen zijn…

Gewoon melding maken bij politie 0900-8844. Dat zei Rutte gisteren tenminste, dat ze wel kunnen handhaven achter de deur op basis van geluidsoverlast.

Edit: vraag is of je dat moet willen natuurlijk :grimacing:

4 likes