Caronatopic #6

Ik snap dat het kut en verdrietig is dat je bruiloft niet door kan gaan met het aantal gasten wat je wil, maar de mensen over wie je het hebt hadden/hebben wel echt een heel groot bord voor hun kop :sweat_smile:

25 likes

Ik baal ook van alle gecancelde bruiloften / uitgestelde bruiloften… Mis rete veel omzet op werk :money_mouth_face:

2 likes

Hier tientallen mensen zonder mandje of karretje in de supermarkt en niemand van personeel die ingreep. Ze keken juist weg. Heb een klacht ingediend. Misschien voor sommigen overdreven maar er liep in 1 groep 9! Mensen naar binnen zonder karretje of mandje, er er waren er binnen nog tientallen meer… hoe moeilijk is het nou?!

3 likes

Ik heb gehamsterd

31 likes

Ah wat balen, voel je je wel ok?

Vriendin van me trouwt volgende maand. Vorig jaar al gepland, ze wilde het heel groots vieren ( ze is boven de 50, altijd singel geweest, liefde van haar leven ontmoet)

Ze zit in de risico groep, nauwelijks buiten geweest de afgelopen tijd, heeft heel erg toegeleeft naar “haar dag”.

Vorige week werd ik huilend opgebeld; er mochten maar 20 man bij de bruiloft zelf zijn, ze wilde niet kiezen maar ze had al bruidsmeisjes etc dus wij konden niet bij de trouwerij zijn maar of we wel naar het feest wilden komen.

Ze is de afgelopen weken heel erg gestresst geweest vanwege oplopende besmettingen en wat dat met de trouwerij zou doen.

Vanmiddag ben ik gebeld, er mogen nog maar een x aantal mensen bij elkaar zijn, ze was er ziek van, helemaal huilen en in paniek. Ik heb voor haar gekozen en gezegd dat wij niet komen, zodat ze het kan vieren met de mensen die het aller dichtste bij haar staan ( familie en bruidsmeisjes)

Dus nee, een bruiloft is niet te vergelijken met stervende mensen aan corona, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat het niet erg is als je bruiloft niet door kan gaan. Mijn vriendin is er heel verdrietig over…

13 likes

Ik begrijp het dat het echt vreselijk is dat je je eigen bruiloft niet door kan gaan, vanwege de huidige maatregelen. Maar dat het zo op Twitter gegooid moet worden of ergens op het nieuws vermeldt moet worden. Of dat er gezegd moet worden dat het allemaal door de overheid komt? Pffff, bekijk het in het perspectief van al die mensen die half dood op de IC liggen en waar slechts 1 bezoeker per dag (zonder klachten) erbij mag. 1 persoon hè, dat is of je partner of een van je kinderen. Verschrikkelijke keuzes. Echt sneu, de gemiddelde Corona patiënt op de IC (bij ons) is 45 jaar.

29 likes

Vreselijk. Herstellen deze mensen wel sneller dan ouderen? En hoe lang liggen ze gemiddeld op de IC?

Ja hoor. Lichte verkoudheid, bijna weg ook. En nog geen testuitslag :triumph:

Er zit wel meer rek in bij de jongeren dan bij de oudere patiënt. Maar het is echt geduld hebben. Soms draaien we ze op hun buik om te beademen, dan weer met z’n allen op hun rug. Het vervelende aan Corona is dat het niet beperkt tot een virusinfectie, maar dat het ook leidt tot hogere risico op andere longontstekingen (denk aan schimmels of bacteriën) of stolsels in de longen. Ik had van de week er een van begin 30. Iemand die in mijn leeftijd valt. Altijd goed gezond. Dan schrik je er best wel van. Gelukkig wordt niet iedereen zo ernstig ziek! Het algehele gevoel op de IC ( bij ons) is wel dat het volgende week waarschijnlijk weer erg klote situatie wordt. Nu valt het aantal Corona patiënten op de IC nog mee, de reguliere zorg leidt er iets onder maar kan ermee door. Merk ook dat het draagvlak onder de verpleging echt weg is.

7 likes

Ik zie nu pas dat het ‘carona’ nu is. Is carona de nieuwe ‘beuty-way’ of living?

1 like

Spuit 7410651056529619

@Denver goed dat je een klacht hebt ingediend. Ik verwacht er helaas weinig van bij mijn supermarkt. Werken allemaal tieners. Ik zie echt niet voor me dat die tieners de klanten gaan aanspreken op het houden van afstand en dergelijke. Te weinig overwicht ook bij mensen.

2 likes

Het ziekenhuis waar ik werk stelt alle operaties uit voor de komende twee weken. Echt behoorlijk heftig dit. Dat laat wel zien dat er veel opnames gaan komen. De vorige ronde vond iedereen al heel heftig.

Ik was vanmorgen bij de dokter en ze zei dat het hier in Amsterdam in de ziekenhuizen momenteel harder gaat dan in maart :pensive: zijn ook al van alles aan het afschalen. Bah bah bah.

1 like

Ik denk ook dat dat laatste wat je zegt, t draagvlak, een van de grootste problemen is in wat komen gaat áls het niet afvlakt. Bij mijn instelling (geen ziekenhuis) wilden de meesten de eerste periode meer werken etc. De rek is er uit. En dat gaat echt nog gedoe opleveren vrees ik. Nu al met mensen die uitvallen doordat een collega van ze (of zelf) getest moet worden, zelf dan ook niet meer willen werken etc. Het personeel is op en raakt op, letterlijk.

Ik vind het knap, het werk wat je doet!

Ik baal zo hard, vrijdag ingreep gehad en vpk die me verpleegd heeft is positief getest. Vandaag moest ik weer en moest eerst getest, gelukkig negatief, maar gezien incubatietijd enzo moet ik toch tot zondag in quarantaine :grimacing: en mocht ook niet alleen naar m’n eigen huis want mag 24uur na narcose niet alleen zijn, dus puntje bij paaltje zit ik nu tm zondag bij m’n moeder thuis :sob: echt super irritant allemaal.

Ik verwacht er ook niks van maar ik moest het gewoon even kwijt en was het echt even zat. Ik woon in de grensstreek en hier komen drommen toeristen die zich nergens aan houden in grote groepen de stad en supermarkt in, en wij maar binnen zitten, was er echt even klaar mee

1 like

Ik moest vandaag les geven in Rotterdam (ik heb een groepje van 12 kinderen, die uit 6 verschillende klassen van 3 verschillende scholen komen).
Nu was een van die scholen dicht ivm te veel positieve tests onder personeel en in de andere school waren 2 leerkrachten ziek ivm positieve test.
Maar die leerlingen die mochten dus kiezen tussen thuis blijven in quarantaine of toch naar school. Ik vond dat zo raar, er zat dus de hele tijd een kind van 5 naast me (en aan me want zo zijn ze) dat vrijdag nog bij die positief geteste leerkracht in de klas zat.
Heb het daarna met m’n opdrachtgever besproken en ze heeft voorgesteld dat als ik me er niet oké bij voel ik bij deze situaties de les niet geef.
Maar die kinderen die dus wel naar school komen worden ook gewoon verdeeld en andere leerkrachten krijgen hen ook in de klas.
Ilang verhaal maar wat ik wil zeggen is dat ik het raar vind dat de quarantaine periode bij kinderen blijkbaar niet geldt.

2 likes

Huh wat raar.

Ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat mijn kind (snotneus) niet naar Kdv mag, aangezien wij ook verkouden zijn (met keelpijn, hoesten, hoofdpijn, verhoging), en nog geen uitslag hebben.
Leek me logisch…?

Zou jouw situatie ook niet zo chill gevonden hebben nee…

Zolang de test uitslag nog niet binnen is moeten kinderen gewoon thuis blijven. Bij een positieve test moeten kinderen ook in quarantaine

Maar zoveel ouders die daar schijt aan hebben

2 likes