Caronatopic #6

Lol

3 likes

Waar heb ik zojuist naar gekeken :thinking:

Heb een vriendin die ook in de zorg werkt en ze is vorige week positief getest. Ze neemt her zichzelf zo kwalijk terwijl ze juist heel voorzichtig was al die tijd. Voor mij tot nu toe het meest dichtbij maar vind het echt naar dat zij zich zo voelt (lichamelijk valt het tot nog toe mee)

1 like

Ik hoorde dus net dat de rijksambtenaren een thuiswerkvergoeding krijgen, een eenmalige bonus en loonsverhoging. Terwijl de zorg de beloofde bonus van 1000€ nog niet eens gehad heeft en zij no way loonsverhoging konden krijgen :unamused:. Schijnbaar gaat meneer Wilders hier vandaag vragen over stellen. Vind het wel wat bijzonder

https://www.ad.nl/ad-werkt/rijksambtenaren-krijgen-meer-loon-en-thuiswerkvergoeding-van-363-euro~adf8a2d8/

7 likes

Wat is het toch vermoeiend om in een land te wonen waar politici vinden dat een applausje en een “bedankt” een betere beloning is voor zorgpersoneel, dan gewoon een normaal loon (en, God forbid, heel misschien een kleine bonus na dit jaar). :expressionless: Maar de ambtenaren die veilig vanaf hun eigen keukentafeltje telefoneren en mails versturen, nee die verdienen echt alle lof en extra’s. Man man man.

18 likes

Thuiswerkvergoeding? :face_with_monocle::roll_eyes:

1 like

Hallo weet je wat koffie en wc papier kost? Het is crisis, hoor.

Deze autist wou grappig doen maar bedenkt zich nu dat je misschien denkt dat ik serieus ben dus just to be sure: sarcasme (tsja
)

5 likes

Ja, ongeveer 2€ per dag. Dusss

Ik ben rijksambtenaar, en elke collega die ik hierover heb gesproken schaamde zich dood

27 likes

Don’t worry, ook zonder de spoiler kwam je sarcasme goed over! You got this haha :relaxed:

7 likes

Opzich is zo een thuiswerkvergoeding toch niet heel gek? Ik krijg nu ook een thuiswerkvergoeding omdat ik 5 dagen per week thuis werk ipv kantoor en hierdoor hogere kosten heb terwijl de werkgever veel minder kosten heeft.

De rest is misschien niet nodig van wat ze krijgen, maar ik heb daar geen recht van spreken op want ik krijg ook een bonus en salarisverhoging door het nieuwe cao nu, al ben ik geen rijksambtenaar

4 likes

Ik snap gewoon echt niet hoe je dit kan verkopen aan de mensen die zich al de tijd te pletter gewerkt hebben in de zorg en die niet eens allemaal de bonus krijgen. Vind het zo raar. Geen aanval op jou natuurlijk!

Ik werk zelf in de zorg, krijg de bonus niet (wat prima is) maar mijn reiskostenvergoeding is ook minder en verder krijg ik niks om te compenseren voor het thuiswerken :unamused:

2 likes

Maar die vergoeding komt uit de portemonnee van het bedrijf waar je werkt, hoe die hun geld verdelen moeten ze zelf weten. Vergoedingen voor rijksambtenaren komen uit de staatskas terwijl er a) een gigantische economische crisis is/aan zit te komen en b) sommige mensen die zich te pletter werken in de zorg krijgen helemaal niks omdat er niet genoeg is om iedereen een bonus te geven. Dat is toch scheef?

Ik ben normaal niet zo’n fan van “mijn cavia is doder” maar ik vind in dit geval wel dat zorgmedewerkers die met hun neus boven Corona patiĂ«nten hangen, dag in dag uit, hier meer recht op hebben dan een ambtenaar die nu iets hogere stookkosten heeft en z’n eigen koffie moet zetten. Maar nee hoor, er is “niet genoeg geld voor een zorgbonus voor iedereen.” Tuurlijk joh.

33 likes

Dus dit. Het blijft nog steeds onduidelijk wie wel of wie niet de bonus krijgt in de zorg. Daarnaast heeft iedereen van ons extra gewerkt, niet alleen langere dagen maar ook meer dagen op en neer naar week. De reiskostenvergoeding is onvolledig, je moet altijd een groot deel zelf betalen (als je niet in de buurt woont). Dat wordt ook niet vergoedt. Dan schiet een thuiswerkvergoeding van ambtenaren wel in de verkeerde keelgat. Lekker lui op je reet, zomaar extra geld toegelegd krijgen. :roll_eyes:

7 likes

Nuance op dat de vergoeding uit de staatskas komt:
De vergoeding wordt betaald uit oa bespaarde reiskostenvergoedingen. Daarnaast wordt bekeken hoe thuiswerken in de toekomst kan worden vormgegeven. Het kost dus niets extra’s, het levert denk ik zelfs een kostenbesparing op, zowel op korte als lange termijn.

Verder weet ik nog niet zo goed wat ik er van vind. Mee eens dat zorgmedewerkers eerder een bonus oid hebben verdiend, maar zoals @Harrrie ook zegt: opzich is zo’n vergoeding niet gek. Het gaat om €1 per dag. Er zijn bedrijven waar men 4 of 5 keer zoveel krijgt. Ook hier krijgt de consument, linksom of rechtsom, de rekening van.

9 likes

Is het niet zo dat die vergoeding voortkomt uit besparingen die de staat maakt omdat de rijksambtenaren thuiswerken? Dus uit het geldpotje: rijksambtenaren. Uit dat potje betalen ze toch normaliter ook hun salarissen en onkostenvergoedingen en bonussen etc en daar is nu ruimte voor een thuiswerkvergoeding omdat reiskosten niet betaald worden.

Edit: en natuurlijk verdienen zorgmedewerkers een bonus maar denk dat dit los staat van een thuiswerkvergoedint en dat een thuiswerkvergoeding opnemen in een cao niet meer dan logisch is gezien de verwachting dat er alleen maar meer en meer thuis

7 likes

Ehhh hallo! Ze moesten wel extra Senseo pads kopen ja!?
De wereld staat op z’n kop, blijkbaar ben ik het eens met Wilders over dit

4 likes

Jaaa! Die hoofdpijn was echt verschrikkelijk. Het trok idd achter mijn ogen naar mijn kaak en nek ofzo? Weet niet hoe ik het anders moet beschrijven. Rot dat het weet terug is! Maar paracetamol heeft bij mij wel goed geholpen. Ik nam er denk ik vier/vijf op een dag. Denk je dat je er ook zoveel zou mogen innemen? Of is dat lastig ivm de zwangerschap?

Ik begin me om mezelf een beetje zorgen te maken eigenlijk. Het gaat maar niet weg, en s’nachts moet ik echt heel erg hoesten en het voelt gewoon alsof ik helemaal vol met slijm zit. Mijn longen voelen ook zwaar en ben vaak kortademig als ik iets doe. Weet niet of dat nou tussen mijn oren zit of niet, maar ga anders toch maar eens een keer langs de huisarts denk ik. Ik baal ook omdat ik het liefst weer zou gaan werken, want we zijn echt gruwelijk understaffed omdat de helft ziek thuis zit zoals ik, maar ja ik kan zo echt niet werken.

Voor mijn onderdeel geldt dat we door de corona méér geld kwijt zijn dan normaal, bijv aan nieuwe laptops (omdat de oude bepaalde videobelprogrammas niet draaien) en de aanschaf van Skype for business. Dat is meer geld dan wat we besparen op reiskosten

1 like

Ff bellen met de huisarts. Die weten ondertussen goed waar ze op moeten letten en wat alarmerend is. Hoe lang ben je nu ziek?