Caronatopic #6

Lekker meelevend wel. Stel je niet zo vreselijk aan zeg, dat jij er niet zo veel mee hebt, betekent niet dat je zo neerbuigend hoeft te doen. Ik blijf erbij dat iedereen iets heeft in deze periode waar diegene van baalt of verdrietig om is. En weet je? Dat mag gewoon. Studenten mogen er van balen dat hun studententijd niet is wat er van ze verwacht hadden, mensen die hun collega’s ontzettend missen mogen er van balen dat ze niet naar kantoor kunnen en mensen die vaak maandenlang naar een bruiloft hebben toegeleefd mogen daar ook van balen.

Dat betekent echt niet dat het niet erg is dat de IC’s vol liggen, mensen maandenlang herstellende zijn of dat er mensen overlijden aan dat klotevirus. Iedereen met een beetje gezond verstand begrijpt ook wel dat een bruiloft niet in perspectief staat met een mensenleven.

42 likes

Wij mogen vanaf vandaag kiezen of we wel of niet naar de fysieke les komen. We kunnen die les vanaf deze week ook online volgen en er zitten geen consequenties (bij 4x afwezig mocht je eerst het tentamen niet maken) meer aan als je niet op school aanwezig bent.

Echt een opluchting. Ik moet echt 2 uur heen, 2 uur terug met het OV reizen dus ik vind dat eigenlijk niet echt kunnen als ze in de persconferentie zeggen dat je zo min mogelijk moet reizen. Superfijn dat ik nu geen gedoe erover krijg als ik niet daar heen kom.

10 likes

Zoveel mensen vandaag op sociale media met THUISWERKEN DAG 1

Ik die al sinds maart onafgebroken thuiswerkt:

78 likes

Ik voel me verder nog niet echt top.
Van sommige dingen heb ik het gevoel dat het ietsje beter gaat. Zo heb ik soms ineens weer dat ik dingen proef met eten, maar ik ruik nog steeds niks.
Verder vind ik het heel wisselend, ik ben nog vaak benauwd/kortademig maar niet de hele dag.
Ik probeer 1 activiteit per dag te doen, en dat is douchen en voor de rest lig ik op bed.
Voel me nog echt compleet uitgeput.
Mijn vriend is overigens ook positief getest en die heeft gewoon geen klachten. Zo verschillend kan het uitpakken.

Hier ook idd. Vind t wel lastig maar vanuit ons management wordt geen standpunt ingenomen… Zit er wel mee

Het lijkt me echt super mega klote als je je bruiloft moet uitstellen. Maar het lijkt me nog meer super mega klote als je door jouw bruiloft een situatie creëert zoals @Merel hierboven beschreef.

Ik vind het gedeelte dat het in een kerk wel mag ook zwaar belachelijk.

@Ivory @Duchess ze zegt toch niet dat je er niet verdrietig over mag zijn of niet onwijs over mag balen? Ik snap het wel wat @Calabasas zegt, het gaat over mensen die verbaasd/geschrokken/boos zijn dat ie niet door kan gaan… sorry maar wat verwacht je nou? Lijkt me niet hele fijne tijd voor je “droomhuwelijk” dus waarom stel je het feest niet uit als het zo belangrijk voor je is. Het daadwerkelijk handtekeningen zetten kan gewoon.

3 likes

Ik vind dat echt stom. Omdat het contact momenten verlaging is, dus ook besmettingsrisico.

Tja, ik denk ook dat je het had aan kunnen zien komen, maar ik ga niet andermans gevoel daarin downgraden. Als je al sinds pre corona toeleeft naar een bepaalde bruiloft, dan is het logisch dat je ‘alleen handtekeningen zetten’ op zijn minst jammer vindt.

Edit: ik denk dat het bij veel mensen ook een beetje tegen beter weten in is. De mensen die ik ken die deze weken zouden trouwen, hadden al een heel klein aantal gasten en geen groot feest. Dat je het ineens maar met 4 personen maximaal mag doen hadden veel niet aan zien komen. Ik snap de maatregelen verder hoor, het bestrijden van corona gaat gewoon even voor, maar ik kan me de teleurstelling ook wel voorstellen.

En verder is die opmerking over dat je zo nodig aandacht moet opeisen in je witte jurk en pak terwijl je toch over 10 jaar gaat scheiden onnodig kinderachtig en vals.

15 likes

Ik ben het ook met je eens, maar heb wel het idee dat @Calabasas het gevoel diskwalificeert want ‘het kan ook bij de gemeente’ en ‘een feest is puur een luxe’. Denk je dat mensen die willen trouwen dat niet snappen? Tuurlijk wel. En nee, ze willen niet dat hun familie ziek wordt en de situatie die door Merel werd omschreven is inderdaad vreselijk. Maar dan nog, mensen blijven altijd hoop houden en dan kan dit een klap in je gezicht zijn.

7 likes

Wow ja, ik vind dat echt vreemd. Ik werk op het hoofdkantoor bij een van de supermarkten, ze gaan er bij ons onwijs goed mee om, thuiswerken is weer de norm en je mag alleen op kantoor komen als het thuiswerken dermate invloed heeft op bedrijfskritische processen. Sowieso werkten de meeste mensen nog een aantal dagen thuis, werd goed gemonitord.

Huh? Zijn er serieus mensen die nu voor het eerst gaan thuiswerken?

2 likes

We hebben er als afdeling niet over kunnen discussiëren, ik hoop dat we het morgen gaan doen.
Op dit moment luisteren we niet naar de overheid. We kunnen thuis werken. Begin dit jaar was er een bezetting van 2 mensen per afdeling. Nu alweer 6 tot 8.

Vandaag ook, ik wachtte op iemand die in de gang liep en die zei ja gaan we nu nog beter opletten na de persco van gisteren. Euhhh ja?!?!!!
Hij deed dat dus niet.

Ik denk dat ook heel veel mensen die niet momenteel aan Corona liggen te sterven zouden willen dat een uitgesteld bruiloftsfeest hun grootste probleem was. Ik ben wel pro wat minder ‘iedereens gevoel mag er zijn’ in deze periode. Niemand gaat hier fluitend doorheen maar je hebt wel een enorm bord voor je kop in een samenleving vol malaise als je publiekelijk over je bruiloft gaat zeuren. Ik snap echt niet dat zoveel mensen zich dat permitteren op social media etc, om je kapot te schamen. Bel je moeder en schrijf het in je dagboek.

15 likes

Irritant! Mensen denken vaak van zichzelf dat ze het heel goed doen, in de praktijk is dit vaak niet het geval. Vind ook dat we elkaar daarop kunnen (en moeten) aanspreken, “joh letten we er allemaal even op dat we genoeg afstand houden, 1 persoon op de trap etc”, moet kunnen lijkt mij?

2 likes

Lol ok bridezillas! Jullie reacties laten wat mij betreft flink zien wat een idiotie er omtrent dE mOoiSte dAg VAn Je LeVEn heerst.

Ik zeg letterlijk dat ik niet snap waarom mensen het niet uitstellen omdat ik het een luxe vind om je ~liefde te vieren~, al dan niet in Frankrijk. Gaan jullie mij daar zo hard om aanvallen :joy:.

6 likes

Was de azijn in de aanbieding? Smaakt ‘ie een beetje goed?

23 likes

Het is hier toch een beetje wjekw - Corona editie, meer “wat is jouw Corona leed” dan echt het nieuws.

Want op 6 miljoen doden, failliete zaken en een onzekere toekomst is een bruiloft natuurlijk helemaal niks. Maar ik denk dat iedereen hier graag ~persoonlijk verdriet wil delen ook. Ik vind dat persoonlijk ook totaal niet relevant, maar gister wilde iemand ook graag verdriet delen over een uitgestelde wedstrijd, dus ik denk dat we moeten accepteren dat het topic over zulke dingen gaat.

10 likes

Ja, eens. Wij hebben er deze week nog vergadering over. Maar t zit me niet lekker omdat het thuis kan mits alles goed gefaciliteerd is…

image

3 likes

Hallo ik ben al twee dagen afhankelijk van mijn vriend voor alles dat buiten de deur moet gebeuren. Boodschappen, pakketjes halen alles.

Nou maar hopen dat ik hier volgend jaar om kan lachen hè.

4 likes