Ik weet niet of wij gewoon nergens meer voor worden uitgenodigd of dat mijn vrienden wat meer common sense hebben
Het zijn hier ook steeds dezelfde die het bedenken wel makkelijk schiften als er keuzes gemaakt moeten worden
Ja het is ook gewoon zo dat hoe later op de avond + hoe meer alcohol = hoe slordiger mensen worden. En een bruiloft bijv vind ik ook totaal niet te vergelijken met een restaurant waar allemaal tweetjes zitten die verder elkaar niet kennen. Ze stellen vast dat er bepaalde situaties zijn waarin er vaker besmettingen voorkomen en/of mensen zich minder goed aan de regels houden en proberen die situaties in te perken. Dat gaat nooit 100% zijn en ja dat is soms zuur en er moeten dingen uitgesteld worden, maar we wisten toch ook allemaal al weken als niet maanden dat daar een heel reële kans op zou zijn in de herfst van 2020? En verder kun je je zoals veel mensen meteen doen dom houden (o maar Rutte zei niet iets over mijn superspecifieke situatie dus in dat geval hoef ik geen mondkapje/niet af te zeggen/kan ik wel 12 mensen bij me thuis hebben want het zijn maar 4 huishoudens) maar waarom zou je?? Het is óók jouw economie en volksgezondheid die naar de knoppen gaat, ook al merk je daar persoonlijk momenteel nog niets van in je baan en de gezondheid van mensen om je heen. Dan ben je misschien nu nog niet je baan kwijt omdat je niet in de horeca of in een theater werkt, maar dat wil totaal niet zeggen dat je immuun bent voor een crisis in de economie en zorg…
Nu deze maatregelen er zijn en alles weer oploopt heb ik echt zo’n “is this real life” gevoel.
Dat je leest op de website van de rijksoverheid “Mag er gedanst worden op mijn bruiloft” of dat je in een NOS update leest “kabinet sluit avondklok niet uit”
Holy shit toch.
Wat is nou de eerste datum na drie weken trouwens? 20 oktober? 21 oktober? 22 oktober?
Over de bruiloften, ik heb net gebeld want de onze is over 2 weken en die kan gewoon doorgaan met max 30 personen, dat was 2 maanden geleden ook al (niet voor de kerk). Zitten in een hele grote zaal waar de 1,5 meter gewaarborgd kan worden. Alleen geen feestje en denk dat we het etentje ook maar gaan cancelen. Feestje doen we gewoon als het weer mag en kan.
Wat fijn! Met wie heb je gebeld? Volgens mij is het afhankelijk van de gemeente, lees namelijk ook berichten van bruiloften die niet door morgen gaan…
Heb gebeld met de locatie waar we trouwen, het pand is van de gemeente dus neem aan dat die communicatie wel goed verloopt.
We trouwen in het kasteel van Sinterklaas
Even voor de mensen die denken dat ik gek ben, we zetten hier met totaal 15 man de handtekening en gaan dan weer naar huis
Dankjewel voor deze eerlijke recensie
Kan zo op Tripadvisor!
Hopelijk hebben jullie snel de uitslag!
Ik werk in een winkel. Er ging een man, met mondkapje op, naast mijn gezicht keihard hoesten terwijl ik iets oprolde. Hij moest me zo nodig heel dichtbij helpen terwijl ik geen hulp nodig had. Ik ging toen opzij zo van Uhhh meneer beetje afstand aub. Zegt ie: “mondkap hoor!!” Ik zeg “Ja dus, dat maakt niks uit”.
Daarna een andere man die helemaal trots zei dat hij maar alvast een mondkap op had gedaan, maar de hele tijd veels te dichtbij kwam.
Ja zo helpt het niet he.
Wij hebben nu ook pakken mondkapjes toegestuurd gekregen van het hoofdkantoor en die moeten we gaan dragen. Ben erg benieuwd of mensen dan juist minder afstand gaan houden.
Het kasteel van Sinterklaas
Ik was net even naar de AH en alle medewerkers hebben weer oranje hesjes aan. De deurbeveiliging was alleen weer verdwenen
Maar wel fijn dat de medewerkers weer zo goed zichtbaar zijn. Ik vind het ergens ook vreemd dat dit soort dingen (beveiliging bij de deur, aantal mensen in de winkels, hesjes voor medewerkers, mandjes schoonmaken) ineens waren verdwenen.
Sowieso, mensen die lekker rochelen en voluit hoesten met een mondkapje op… doe dat ff in je elleboog gewoon
Mijn schoonfamilie wil perse de babyshower volgend weekend laten doorgaan voor mijn schoonzusje… zijn met 10 personen, wel op een locatie waar 1,5m mogelijk is. Maar het mag gewoon niet… en in praktijk vraag ik me af in hoeverre die 1,5m nageleefd wordt. Ik word zo gefrustreerd van dat ze het perse door willen laten gaan en ze worden boos als mensen afzeggen
Ik kan echt niet tegen die zure boomers. M’n vader en ik zaten afgelopen zaterdag buiten op een terras. Naast ons zat een vrouw. Ze bestelde een cola, maar kreeg daarna meteen een formulier waarop ze haar naam en telefoonnummer moest invullen. Ze ging meteen snauwen waarom ze haar telefoonnummer moest invullen en die ging ze echt niet geven. Toen zei de serveerster: ‘mevrouw dit zijn de regels’. Toen zei die zure vrouw: ‘dan is het voor mij de laatste keer hier’. Dan denk ik echt ??? Je moet overal je contactgegevens achterlaten. Kan echt niet met dat soort mensen. Ook zo zielig voor die serveerster, alsof zij die regels heeft bedacht? Ga maar lekker naar een ander koffietentje Gerda, want ook daar zul je je contactgegevens moeten achterlaten.
Iedereen even een mondkapje laten dragen is toch een veel simpelere oplossing dan 600 nieuwe roosters moeten maken waarbij de begin- en eindtijden moeten afwijken? Ik snap dat het vervelend is hoor, maar dit lijkt me juist een prima oplossing die makkelijk doorgevoerd kan worden.
Ik vind het eigenlijk vooral onbegrijpelijk dat mensen nu nog:
- een bruiloft organiseren/laten doorgaan
- verbaasd/geschokt/boos zijn als die niet door kan gaan
Trouwen kan je ook bij de gemeente. Dat feest is compleet maar dan ook COMPLEET onnodig. Pure luxe die je je nu maar even niet hoeft te veroorloven vind ik. Ook in een kerk niet!!
Ik kan niet bij die verbolgenheid dat je eventjes niet in een pak en een witte jurk aandacht mag gaan lopen opeisen van je familie, vrienden en kennissen (om over tien jaar toch weer gescheiden te zijn maar heeee flauw argument)
Nou ik had me vandaag dus voorgenomen om niet te wachten op een mondkapjes beleid, maar gewoon zelf de verantwoordelijkheid te nemen en een mondkapje te dragen in de supermarkt. Ik woon niet in de randstad, dus ik was letterlijk de ENIGE met een mondkapje. Het was een beetje ongemakkelijk want voelde de ogen in m’n rug branden, maar ik voelde me wel een stuk fijner tijdens het boodschappen doen dan normaal.
Haha ik liep de AH in overal mensen met winkelwagens dus geen mandje. Overal hangen briefjes dat een winkelwagen verplicht is. Twee tieners kijken even om zich heen alsof ze de situatie nog nooit hadden gezien en liepen toen zonder kar naar binnen. Moest wel een beetje gniffelen toen ze teruggestuurd werden
Dat jij het zo ziet, betekent niet dat iedereen het zo zien. Sommige mensen zijn al meer dan een jaar aan het plannen, dus sinds ruim voordat Corona een ding was. Voor velen is een bruiloft wel de dag van hun leven en een moment om liefde te delen met vrienden en familie. En ja, soms hoort daar een jurk en pak bij.
Tuurlijk gaat gezondheid voor, dat snap ik ook, maar je kan mensen het niet kwalijk nemen dat ze hier verdrietig om zijn.
Mijn kantoor wilt toch een bezetting van 50%. Mijn manager zei dat toen ik al bijna weg was. Te laat om te reageren. Maar ik ben verbaasd.
Vandaag was er ook een jubileum en partner was daarbij. Zij werkt in een ziekenhuis en zei dat de stickers e.d. bij ons veel beter waren en beter worden gevolgd dan in haar ziekenhuis.