Even wat positiefs
Ik was net in de supermarkt (Randstad) en was juist een van de weinigen die een mondkapje droeg. Bij de ingang van de winkel hing ook geen briefje oid dat het werd aanbevolen (is wel een beetje kort dag misschien om dat al te hebben). Snap vanuit de supermarkt volledig dat het niet te doen is om het te handhaven, maar wel jammer om te zien dat iets dat zo iets kleins al teveel moeite is voor klanten. Zeker omdat het Ă©Ă©n van de minst impactvolle dingen is die je kunt doen, en je zo toch een signaal afgeeft.
De eerste âthuisfeestjesâ worden alweer gepland door vrienden hoor. Want boehoe het feestje van zaterdag gaat niet door en heb zoân behoefte aan een feestje. Dus dan maar thuis en klein. 10 man kan wel toch, want of het nou ons 2+3 = 5 is of een paar man extra, wat maakt het ook uit.
Echt deze mensen zijn de reden dat we weer in deze shitzooi zitten hoor. Maar ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Mijn vriend werkt voor de overheid en zijn hele afdeling moet verplicht 100% op kantoor werken. Sinds maart al. Echt belachelijk en nu nog steeds. Vind ik heel onverantwoord.
Het is gewoon een kantoor, dus ze kunnen in principe makkelijk thuiswerken.
Woooow heftig. Dat verhaal moeten ze eigenlijk publiceren ipv âjankende bruiden aan de telefoonâ!
Dit is natuurlijk verschrikkelijk. Maar ik trouw volgende week (denk ik?? geen idee wat nu de status is) en ik begrijp niet waarom ik niet met 28 gasten aan aparte tafels in een restaurant mag zitten, maar er wel 28 andere gasten uit verschillende huishoudens in dat restaurant aanwezig mogen zijn. Het is zo krom en onduidelijk allemaal
Wat vervelend dat je daar last van hebt! Ik had het ook de eerste dagen dat ik besmet was, daarna ging het weg gelukkig. Hopelijk neemt het bij jou ook snel af!
Ons uitje viel erg tegen.
De baby huilde, want de auto motor ging uit.
De dreumes huilde, want wij mochten op onze telefoon iets doen en laten zien aan die mevrouw en het raam open doen en hij niet.
En de man zeurde dat zân oogbal er bijna uitgeduwd werd.
Ik vond het allemaal wel meevallen.
Maar al met al, 1 ster voor deze activiteit
Jaa dat gevoel heb ik ook! Alsof ik overdrijf en ze extra werk bezorg, terwijl ik me gewoon aan de maatregelen wil houden
Ik vind dit echt een raar onderscheid. Voor een kerkelijk huwelijk heb je echt geen 100 man publiek nodig. Met een bruidspaar, twee getuigen en een geestelijke die het huwelijk voltrekt ben je er ook al hoor.
Het staat in de grondwet, dat verander je niet zo makkelijk even, dus daar kunnen ze niks aan doen.
Ik vind dat ook gek, maar ergens snap ik wel dat 28 willekeurige mensen in een restaurant waarschijnlijk niet allemaal met dezelfde 2 mensen vooraan gaan staan kletsen, waarschijnlijk niet onderling gaan mengen, waarschijnlijk niet geneigd zijn van tafel te wisselen, etc.
Tussen die 28 mensen die elkaar niet kennen is in principe 0 contact, tussen jouw 28 familieleden gaat waarschijnlijk wel contact ontstaan.
@grace om 14u gaat tisjeboyjay live op insta! Verwittig je schoonmoeder snel.
Hij gaat kritische vragen beantwoorden.
Oh kritische vragen zijn haar lievelings!!
Nouja, er staat:
- Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Ik vind het wel discutabel of âvrij te belijdenâ ook meteen betekent dat er een onbeperkt aantal gasten bij aanwezig mag zijn? Kan je je godsdienst niet al vrij genoeg belijden als je een kerkelijk huwelijk voltrekt zonder een onbeperkt aantal gasten er bijâŠ?
Het tweede lid zegt trouwens dit:
- De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Toch jammer dat dat niet opgaat buiten besloten gebouwen, dat zou een hoop leed schelen. Ik ben best benieuwd of hier (over een bepaalde tijd) cijfers over bekend zijn, of het vrij toelaten van religieuze diensten heeft geleid tot meer besmettingen. Zouden er ook groepen in de biblebelt zijn die niet geloven in afstand houden of behandeling omdat het Gods wil is, zoals je ook wel eens ziet met mazelen uitbraken?
Ik woon in een redelijk religieus dorp en ik ken wel een aantal mensen uit die kring die er zo over denken ja. Ook een predikant die behoorlijk wat ophef heeft veroorzaakt en daar zelfs nog landelijk nieuws mee heeft gehaald (kan het linkje wel sturen, maar i.v.m met plaatsnaam zet ik die even niet neer hier).
Als hij het antwoord al heeft op die kritische vragen hoeft hij ze toch niet aan de overheid te stellen. Ik ken die hele tisje boy niet, hij is wel aan het genieten van zân 15 minuten fame niet?
Ik zie veel mensen zeggen dat de maatregelen niet logisch zijn, alsof het virus weet dat ze pas na tien uur besmet kunnen raken of alleen mensen boven de achttien ofzo. Maar is het niet gewoon zo dat het alternatief is dat iedereen weer thuiszit inclusief kinderen en dat je geen enkel persoon mag ontvangen thuis? Ik snap wel dat het niet logisch is maar niet alles is logisch in het leven en vraagt om onze inbreng. Gewoon doen wat er van je gevraagd wordt. (gesproken als het brave schaapje dat ik ben)
Hier soortgelijke ervaringen, woon aan de rand van biblebelt (officieel denk net niet meer erin). Vooral de oude garde (dus ook gelijk de kwetsbare groep) haalt hier de neus op voor de 1,5m afstand en die willen zich echt geen maatregelen opgelegd krijgen. (maar dat kan ook gewoon de leeftijd zijn)
Ja het gaat gewoon om het aantal contact momenten die je hebt. Ze moeten gewoon die contact momenten verminderen en dat moet ergens gebeuren.
Om 1u in de kroeg heb je die gewoon heel veel van die contactmomenten, dus dat is de âmakkelijksteâ en effectiefste plek om ze te gaan verminderen, in grote getallen gelijk. En dan moet er een compromis komen dus ipv alles dicht, een compromis waar het gewoon vroeger dicht gaat.
Mensen die zeggen dat het virus weet dat het 22u is, hebben echt 0,0 motivatie of inzicht om zelf even logisch na te denken en bovenstaande conclusie te trekken. Zo moeilijk is het niet als iemand er eeeven over na zou denken.