Huh bruiloft in een zaal is toch gewoon 30?
Iemand uit mijn vriendenlijst op facebook (of nou ja, nu niet meer) heeft DE oplossing voor corona: gewoon niet meer testen, dan is er ook niemand besmet
Dacht ik eerst ook, maar volgens dit bericht dus niet:
oef⊠ik dacht ook dat bruiloften nog mochten tot 30 mensen
Ja, ik zit me echt op te vreten bij dat artikel. All for vrijheid van godsdienst hoor, maar dit soort bizarre privileges?? Alsof de Heilige Geest Corona bij de poort tegen houdt.
Ja maar dan verwijst NOS naar een Rijksoverheid pagina waar ik hef niet terug vind?
Wel dit:
Samenvatting
Wat zijn de regels voor zalencentra en feestlocaties?
Voor zalencentra en feestlocaties (binnen Ă©n buiten) gelden dezelfde regels als voor de horeca:
- Het maximale aantal bezoekers binnen is 30 personen per ruimte en buiten is 40 personen (inclusief kinderen, exclusief personeel).
- Er moet voldoende ruimte zijn om 1,5 meter afstand te houden.
- Iedereen heeft een vaste zitplaats.
- Gasten mogen niet van plek wisselen of dansen.
- Bij binnenkomst is een gezondheidscheck verplicht.
- Het is verplicht om te registreren wie er aanwezig zijn. Bezoekers werken hier vrijwillig aan mee en kunnen de toegang niet geweigerd worden als ze dit niet willen.
- Bij klachten blijven mensen thuis, dit geldt ook voor bruiloften en uitvaarten.
Deze tekst wordt verborgen
Bij mij in de winkel precies hetzelfde.
We hebben de desinfect apparaat en mandjes in het midden vd ingang staan en toch lopen ze er met een grote boog omheenâŠ
Kwestie van niet willen zien gewoon
En heb al zo vaak gehad dat als je dan vraagt of ze een mandje willen pakken echt met een diepe zucht het doen of idd onzin ect
Denk nu alleen maar: ik krijg hier niet genoeg voor betaald
Gehehe over die kerk en de heilige geest gesproken
Geen personeelsfeestjes en geen teambuilding, heeft Rutte gisteren expliciet benoemd. Zou raar zijn als het alsnog doorgaat. Goed van je om dan niet te gaan!
Zojuist gelezen dat het niet doorgaat. Niet om wat jij zegt maar om de maximale groepsgrootte. Al komen we daar denk ik net niet aan. Maar laat wel zien hoe er bij ons gedacht wordt.
Ze linken naar een pagina waar uitgelegd wordt dat een gezelschap uit 4 personen mag bestaan. Misschien dat ze alle gasten van 1 bruiloft als 1 gezelschap zien? Heb voor de zekerheid even een berichtje gestuurd naar NOS, want kan me bijna niet voorstellen dat die info klopt.
Ah dit vind ik wel heel sneu. Een dag van tevoren je bruiloft gecanceld. Maar vraag me af of het idd klopt dat er Max 4 mensen mogen zijn.
Wel goed dat ze er aandacht aan geven, want belachelijk dat je voor God wel zou mogen trouwen met meer. Juist de kerken hadden suuuperveel coronabesmettingen. Er was toch juist ook zoân dominee die zich doodschaamde omdat 10% van de kerk was overleden ofzo?
Dit is wel gek, tenzij ze thuis trouwen? Anders geldt volgens mij een max. groepsgrootte van 30
Voor degenen die besmet zijn (geweest). Hebben jullie ook zoân last gehad van hoofdpijn achter je ogen? Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Ik had daar de eerste 2 dagen last van, toen ging het een paar dagen weg, en de afgelopen 4 dagen heb ik eigenlijk de hele middag en avond deze hoofdpijn weer. Ik kan mijn ogen ook bijna niet aanraken.
Paracetamol helpt niet, en ivm de zwangerschap mag ik niks anders.
Geen idee wat ze aanrichten haha??? Wel een idee wat ze aanrichten als bruiloftsfeesten wel gewoon doorgaan
Het antwoord: het hangt van de samenkomst af. Een huwelijksgezelschap, dus bruidspaar met gasten, mag in principe uit maar vier mensen bestaan. Kinderen tot en met twaalf tellen niet mee. Aangezien er minimaal twee getuigen van 18 jaar en ouder nodig zijn bij een huwelijk, is de gastenlijst dan al vol.
Dat geldt trouwens voor alle feestjes. âPartijen van meer dan vier personen, bijvoorbeeld ter gelegenheid van een huwelijk, verjaardag, jubileum, geboorte, borrel, maar ook bijvoorbeeld een personeelsuitje, kunnen niet plaatsvinden.â, stelt de Rijksoverheid. âDit geldt voor zowel binnen als buiten.â
Ah oké! Ik dacht gewoon in een openbare ruimte, groep van max. 30. Maar blijkbaar niet!
Ik vind het superzielig, ik zou er ook gigantisch van balen, maar ik heb ook (in het voorjaar, dat wel) een bruidegom op de afdeling gehad wiens vader en schoonmoeder al overleden waren, eigen moeder op de IC honderden kilometers verderop lag, meerdere gasten in het ziekenhuis, velen ziek thuis. Die had niet per se superleuke herinneringen aan zijn trouwdag.
Dat is wel een van de symptomen ja. Hopelijk gaat het snel weg. Hoe voel je je verder?
Op mijn werk is het nog steeds afwachten. Zo irritant is dit. Neem gewoon een standpunt in, houd je aan de regels en besluit dat iedereen gaat thuiswerken. Ik ga zo dus maar gewoon mân spullen pakken, maar vind het erg vervelend dat het zo moet. Nu voelt het alsof ik overdrijf ofzo, terwijl het gewoon de norm hoort te zijn.
Overigens hier in de supermarkt heel veel mensen met mondkapjes, dat vond ik fijn om te zien. Woon niet in de Randstad, maar mensen reageren er dus wel op.